Hlučná premávka v ulici Mudroňova, LV

Zodpovednosť za riešenie: Levice

V riešení
meno
Stefan Szucs 08. marca 2018

Odkedy je Mudroňova ulica jednosmerná, zvýšil sa počet áut, ktoré prechádzajú touto ulicou. Často krát ulica slúži na skrátenie trasy medzi sídliskami Rybníky a Vinohrady, čo by nebol problém. Problémom sú autá, ktoré nedodržiavajú maximálne povolenú rýchlosť a autá, ktoré sú hlučné z dôvodu zlého technického stavu vozidla. Žiadam o umiestnenie retardérov v ulici a osadenie dopravných tabúľ, ktoré budú limitovať max. rýchlosť na 30 km/hod. Jedná sa o ulicu, kde sú domy vzdialené menej ako 10 m od cesty. Chráňme prosím zdravie občanov , zaslúžia si to. Ďakujem. Štefan Szűcs, Mudroňova 23, Levice

09. marec 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za Váš podnet. Bol odoslaný na riešenie na odd. územného plánovania a stavebného poriadku MsÚ Levice.

MsÚ Levice
10. marec 2018

*pt*

Som rad ze ste otvorili tuto temu tych nestastnych jednosmeriek.
Prosim Vas pane neberte tento komentar osobne, ale vy v tych jednosmerkach, ktore vznikli by ste chceli aj parkovat na ulici a zaberat sukromnymi autami verejny priestor , aj aby vam tade nikto nejazdil! napríklad v 4.tej ulici za Drinkom ten pan podnikatel tam bezne parkuje desiatky aut na ceste (ale aj na zeleni, na sídliskách za to dostanete okamzite pozdrav za stierac!) a na konci dalsi pred servisom zas ...myslite ze je to prijemne prechadzat okolo ked sirka pruhu medzi dvoma zaparkovanými autami je niekedy sotva 3m? hlavne ked je na ulici o kusok dalej park s detskym ihriskom ; mam strach, nakolko vyhlad poza parkujuce auta je mizerny, ze mi tam niekto podbehne.
10. marec 2018

Viera Szűcsová

Áno, súhlasím s Vašim názorom o sebeckom a neohľaduplnom zaberaní verejného priestoru autami. Určite by sa mala riešiť situácia s parkovaním a som toho názoru, že ak niekto podniká, musí si na vlastné náklady zabezpečiť parkovanie podnikateľského auta a neobsadzovať verejný priestor. Aj parkovanie viac než jedného súkromného auta v mieste bydliska by sa malo riešiť na vlastné náklady a nie na úkor verejnosti. Vzhľadom na rýchlo rastúci počet áut je nutná regulácia prepravy aj riešenie parkovania, samozrejme nie na úkor zelených plôch. Toto je všeobecný problém v našom meste a je načase ho riešiť, napr. spoplatnením takéhoto parkovania.
Podnet sa venoval skôr neúmernému zaťaženiu ulice dopravou a dopadmi na životné prostredie a zdravie obyvateľov. Táto ulica je len miestna komunikácia, ale zavedením jednosmerného prejazdu sa z nej stala spádová až zberná, pretože prepája Rybníky s centrom mesta alebo s Vinohradmi. Denne sa uskutoční okolo 450 až 500 prejazdov. Preto by sa mohlo aspoň zaviesť spomalenie rýchlosti a vylúčiť prejazd nákladných zásobovacích áut, ktoré tiež vo zvýšenej miere využívajú túto ulicu.
11. marec 2018

*pt*

ved tie ulice su uz teraz take rozbite, ze sa tam neda ist bezpecne ani tych 50. A retardery? Su na ulici Ku Bratke ale i Saratovskej , a aj tak sa tam niektori pirati nahanaju od krizovatky do krizovatky plny kotol (vid aj podnet o par stran dalej).... ked je niekto retardovany ani retarder mu nepomoze ... doplatia na to len slusny vodici a ich auta :/ Ale Vas nazor Vam neberiem.
11. marec 2018

Viera Szűcsová

Chápem, že ste znechutený/á z nedostatočnej aktivity príslušných úradov v oblasti dopravy, aj z ich alibistického postoja k vlastnej zodpovednosti za stav vozoviek a bezpečnosti komunikácií. Tiež mám často pocit bezmocnosti zo stavu spravovania vecí verejných. Táto arogancia zodpovedných ľudí na úradoch počíta s našou rezignáciou, lebo občianska aktivita je dobrovoľná, na úkor voľného času, vyžaduje trpezlivosť, čas, energiu, zbieranie faktov a dokumentácie, štúdium zákonov a výsledok je v nedohľadne. Občan sa skôr sa dočká výsmechu a dehonestácie, prípadne úrad nastolený problém uzavrie s tým, že zákon je dodržaný. A preto sa máme všetci zabarikádovať do svojich domovov a sledovať len ohlupujúce TV programy a správy o počasí?
12. marec 2018

*pt*

mate uplnu pravdu a plne sa s vasim názorom stotoznujem ..prajem uspesne doriesenie
14. marec 2018

Odpoveď samosprávy

V rokoch 2005-2006 stavebná fakulta STU v Bratislave vypracovala pre Mesto Levice Územný generel dopravy (ďalej ÚGD). Pri spracovávaní ÚGD mesta Levice STU Bratislava úzko spolupracovala s obyvateľmi mesta, záujmovými skupinami, potencionálnymi investormi, návštevníkmi mesta, miestnou a štátnou správou a s ďalšími, ktorým záleží na kvalite života v Leviciach. Počas tohto obdobia prebehli 4 verejné diskusie za účasti obyvateľov so spracovateľmi ÚGD mesta Levice, kde boli prednesené konkrétne pripomienky zainteresovaných. Návrh ÚGD bol predložený 31.12.2006, kde jedným z organizačných opatrení bolo aj zjednosmernenie ulíc v časti mesta Nová osada a Cigánka.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja vydalo technické podmienky na stanovenie postupov pre potreby navrhovania a posudzovania opatrení na zníženie hlukovej záťaže v dotknutom okolí cestných komunikácii, pričom jedným z odporúčaných riešení zníženia hlučnosti je práve zjednosmernenie premávky.
Čo sa týka osadenia retardérov a zníženia rýchlosti neuvažujeme o takejto alternatíve, pretože retardéry sa osádzajú hlavne pri priechodoch pre chodcov (tam kde je ich zvýšený pohyb) a na tejto ulici sa priechod nenachádza.

odd. územného plánovania a stav. poriadku MsÚ Levice
14. marec 2018

Viera Szűcsová

Dobrý deň, ďakujem samospráve za odpoveď.
Zároveň Vám kladie otázku: Ako samospráva vyhodnocuje svoje rozhodnutia, ktoré majú viesť ku skvalitneniu života v Leviciach? Ak sa zavedením jednosmerných ulíc mala znížiť hlučnosť dopravy v dotknutých uliciach, zároveň sa zvýšila hlučnosť a záťaž emisiami v týchto jednosmerných uliciach. Chápem, že je nutné odľahčiť prepravu v exponovaných uliciach. Preto sme navrhli riešiť hlučnosť dopravy znížením rýchlosti v jednosmerkách. Znížené rýchlosti sú aj v iných uliciach, nielen pri prechode pre chodcov. Keď navrhovaný spôsob zníženia hlučnosti neakceptujete, pýtam sa, akým spôsobom che samospráva riešiť zaťaženie životného prostredia touto zvýšenou dopravou v jednosmerkách? Ďakujem za odpoveď.
16. marec 2018

*pt*

ja len dodam, ze odvolavat sa na studiu viac ako desat rokov staru je minimalne sporne. Ked som v roku 2005 kupoval byt na POH preslo tam daleko daleko menej aut ako dnes. Doprava sa velmi intezifikuje, a jej hustota rastie exponencialne. Mozno , ked je tu takýto podnet, je to moznost tieto rozhodnutia minimalne prehodnotit, nie podnet alibisticky oznacit ako uzavrety!
Na koľko ? Rok, dva, pätnásť, dvadsať ? Hmmm ... typicke Levice
16. marec 2018

Viera Szűcsová

presne tak, je to okatý alibizmus a neochota. Tiež by ma zaujímalo, koľko za túto štúdiu mesto zaplatilo a aké sú jej efekty pre občanov. Či nešlo len o vytiahnutie peňazí zo štátnej kasy pre spriaznené osoby.
16. marec 2018

Gustáv

Spravte si jednosmerku aj do dvora
20. august 2020

Stefan

Dobrý deň,
obraciam sa na kompetentné osoby MsÚ Levice, aby konali vo veci obmedzenia rýchlosti zo súčasných 50 km/hod. na 30 km/hod. v Mudroňovej ulici kde sú obytné domy max. 5 m od cesty. Som presvedčený, že znížením max.rýchlosti nedôjde k obmedzeniu plynulosti cestnej premávky, ale k zvýšeniu jej bezpečnosti a k zníženiu hluku a znečisteniu ovzdušia. Myslím si, že by bolo načase prehodnotiť tento podnet celoplošne v meste Levice.
Žiadam kompetentných o vyjadrenie k hore uvedenej záležitosti.
Ďakujem.
Štefan Szűcs - obyvateľ mesta Levice

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.