14. marec 2018
Odpoveď samosprávy
V rokoch 2005-2006 stavebná fakulta STU v Bratislave vypracovala pre Mesto Levice Územný generel dopravy (ďalej ÚGD). Pri spracovávaní ÚGD mesta Levice STU Bratislava úzko spolupracovala s obyvateľmi mesta, záujmovými skupinami, potencionálnymi investormi, návštevníkmi mesta, miestnou a štátnou správou a s ďalšími, ktorým záleží na kvalite života v Leviciach. Počas tohto obdobia prebehli 4 verejné diskusie za účasti obyvateľov so spracovateľmi ÚGD mesta Levice, kde boli prednesené konkrétne pripomienky zainteresovaných. Návrh ÚGD bol predložený 31.12.2006, kde jedným z organizačných opatrení bolo aj zjednosmernenie ulíc v časti mesta Nová osada a Cigánka.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja vydalo technické podmienky na stanovenie postupov pre potreby navrhovania a posudzovania opatrení na zníženie hlukovej záťaže v dotknutom okolí cestných komunikácii, pričom jedným z odporúčaných riešení zníženia hlučnosti je práve zjednosmernenie premávky.
Čo sa týka osadenia retardérov a zníženia rýchlosti neuvažujeme o takejto alternatíve, pretože retardéry sa osádzajú hlavne pri priechodoch pre chodcov (tam kde je ich zvýšený pohyb) a na tejto ulici sa priechod nenachádza.
odd. územného plánovania a stav. poriadku MsÚ Levice
*pt*
Prosim Vas pane neberte tento komentar osobne, ale vy v tych jednosmerkach, ktore vznikli by ste chceli aj parkovat na ulici a zaberat sukromnymi autami verejny priestor , aj aby vam tade nikto nejazdil! napríklad v 4.tej ulici za Drinkom ten pan podnikatel tam bezne parkuje desiatky aut na ceste (ale aj na zeleni, na sídliskách za to dostanete okamzite pozdrav za stierac!) a na konci dalsi pred servisom zas ...myslite ze je to prijemne prechadzat okolo ked sirka pruhu medzi dvoma zaparkovanými autami je niekedy sotva 3m? hlavne ked je na ulici o kusok dalej park s detskym ihriskom ; mam strach, nakolko vyhlad poza parkujuce auta je mizerny, ze mi tam niekto podbehne.