13. máj 2021
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
Ďakujeme za podnet.
Uvedený chodník historicky nikdy nespĺňal parametre na minimálne šírky chodníkov. Je to pravdepodobne dôsledkom, že sa jedná o územie v centrálnej mestskej a pamiatkovej zóne, kde sa zachoval pôvodný ráz ulice a pôvodná zástavba.
Pokiaľ chceme na tejto ulici zachovať možnosť parkovania, môže byť riešením preloženie stĺpov VO z ľavej strany na pravú stranu s tým, že by sa uvoľnil chodník po ľavej strane, ikeď šírkovými parametrami, aj bez stĺpov VO, nespĺňa vo všetkých miestach normu. Vhodné by bolo toto realizovať pred rekonštrukciou stĺpov VO a povrchu ulice pred niekoľkými rokmi.
Druhou možnosťou je kompletné prebudovanie ulice s tým, že sa odstránia obrubníky, vyznačí parkovací pás na jednej strane ulice a ulica sa vyznačí dopravným značením ako Obytná, čím bude na nej platiť max.povolená rýchlosť 20km/h.
Treťou možnosťou je zachovanie stĺpov VO a obrubníkov, vyznačenie parkovacieho pásu zvislým dopravným značením a vyznačenie ulice ako Obytná s max.povolenou rýchlosťou 20km/h, kde chodec môže na pohyb využívať aj priestor vozovky.
Prvé dve možnosti by bolo potrebné riešiť ako investičnú akciu mesta s vyčlenením financií mestským zastupiteľstvom na kompletnú rekonštrukciu ulice. Umiestnenie dopravného značenia podľa tretej možnosti môžeme prerokovať s Krajským dopravným inšpektorátom a v prípade jeho kladného stanoviska, takéto dopravné značenie umiestnime.