Menej zelene, menej dopravnej zápchy

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Kajo 24. marca 2016

Zväčšením križovatky na Rybníkovej sa zmenší zápcha na tejto ulici.

24. marec 2016

trnafcan.tt

Dobrý nápad. Pripájam sa k podnetu.
25. marec 2016

Palcino Čavojský

ešte skôr, ako by sa začalo s touto úpravou, nedalo by sa niečo robiť s tými stredovými pruhmi? Sú tam nutné? Aj keď nie som zástancom uberania zelene pre autá, tu treba uznať, že niečo je nutné robiť, ale tak, ako je to naznačené na obrázku sa mi to zdá byť veľa.. asi by tam padli za obeť aj tie stromy.
25. marec 2016

kqwer

Ja som to pisal uz pod viacere clanky. Ale bolo by treba vyrubat tie stromy na Rybnikovej pri relaxe jeden rad.
Moj navrh:
Zo spacinskej zvlast spravit odbocovaci pruh do prava na rybnikovu. + zobrat cast tej zelene na dalsi pruh az po srobarovu, kde uz 2 pruhy su.
V opacnom smere na kricku uz 2 pruhy mame, zobrat ten kusok zelene medzi cestou a chodnikom a spravit tiez 2 pruh az po rybnikovu a spravit druhy pruh az po pumpu na bucianskej.
Myslim, ze tym by boli vyriesene zapchy v tejto casti mesta.

Jedine brutalne negativum je vyrubanie tych topolov, som si toho vedomi. Ale da sa spraivt nahradna vysadba popri relaxu hned 2 metre dalej + dorobit nahradnu vysadbu okolo UCM a Rasbery a v konecnom dosledku by bol ten priestor viac zelensi ako teraz.

Ak by ten navrh bol rieseny aj s novym pruhom na hospodarskej (sice len pre busy, ale ja by som tam pustil vsetky auta), tak by to ulavilo dost aj hospodarskej v smere od stanice.
25. marec 2016

Peter

Je to choré takto rozmýšľať. Čo tak sa zamyslieť nad tým, či musím sadnúť do toho auta. Ak by sa mali v budúcnosti rozširovať cesty, tak len o pruhy pre mestskú dopravu a cyklochodníky. Množstvo ľudí sa autom rozváža zbytočne. Pracujem v Bratislave, na stanicu peši a do blavy vlakom a som rýchlejšie, ako autom. Ozaj nechápem niektorých ľudí. Hlavne keď idem na vlak a popredbieham všetkych peši.
25. marec 2016

Juraj Fuzák

@pesan, presne tak. Niekedy mam pocit ze niektori ludia by sa nevahali autam klanat ako k nejakemu bozstvu...
26. marec 2016

Palcino Čavojský

pesan, plne s vami súhlasím, môj príspevok nebol o tom, že som za výrub, ale že to asi tak dopadne, ak sa tam začne niečo robiť.
26. marec 2016

kqwer

Ako v pohode, nechajme centrum ako je. Vy tam chodte pri kazdej prilezitosti kludne pesi. Ale ja ked potrebujem nieco vybavit obchod/banka/posta tak to chcem vybavit co najskor. Ak mi to do centra bude trvat dlshie a nezaparkujem tam, nepojdem tam pesi. Pojdem do obchodnych centier na okraji mesta kde okrem obchodov uz najdem banky, posty, poistovne a podobne. Ani ma nenapadne ist pesi. Podnikatelia v meste sa vam podakuju. Nehovorim, ze vas postoj je zly. Ale preco ho chcete nanutit ostatnym. Treba rozsirovat vsetko rovnomerne. Ako cesty, tak aj cyklochodniky, tak aj zelen. Nemozes niekomu tlacit kaleraby do hlavy ze cesty nie, ale cyklochodniky ano. Dalsi clovek co chodi po TT iba pesi si zase povie, ze preco by sa mali stavat cyklochodniky, ked to moze byt pas zelene so stromami.
Nevnucujme sposob dopravy druhym len preto, ze nam to tak vyhovuje. Ja som aj za rozsirovanie ciest, aj cyklotras, a aj za to, aby mesto sadilo viac zelene a vytvaralo cele aleje zelene po meste, ale rovnomerne vsetko
26. marec 2016

trnafcan.tt

Kqwer má pravdu a ja pridávam, že všetci čo ste proti používaniu automobilov, tak ste len "falošní motoristický odmietači". Pokiaľ nemáte auto, tak nás tu všetkých vychovávate ku všeliakým bernohám a bercajglom. V momente, keď sa dostanete k autu, napr. od vášho zamestnávateľa, niet "vášnivejšieho motoristu", ako "falošný motoristický odmietač". Trnava je plná takýchto falošných slizákov, ktorí iné vypisujú a iné robia. TT je mesto automobilov, či sa vám to páči, alebo nie. Aj primátor TT sa nedávno pýšil Saganovi koľko áut v TT vyrábame a koľko ľudí automobilka zamestnáva. K novým autám patria nové cesty, odbočovacie pruhy, podjazdy, nadjazdy a aj parkoviská! Tí, čo autá falošne odmietajú veľmi dobre vedia, že bez áut by už v meste dávno neexistovali (stačí spomenúť len zásobovanie potravinami). Treba prestať vypisovať nenávistné komenty ku všetkému, čo sa týka automobilov a robiť to tak, ako napísal kqwer : " . . . som aj za rozsirovanie ciest, aj cyklotras, a aj za to, aby mesto sadilo viac zelene a vytvaralo cele aleje zelene po meste, ale rovnomerne vsetko"
26. marec 2016

Palcino Čavojský

Trnafčan, čo to tu hovoríte za nezmysly? Primátor sa mohol chváliť produkciou Peugeotu, ale asi ste počuli viac, ako sa dalo, ak mu povedal, že tie autá tu zostávajú. Ja auto nepoužívam hlavne preto, že som nikdy nebol dobrý šofér, preto som sa pri prvej príležitosti vodičáku vzdal. Neľutujem tento môj stav, len ma mrzí zle trasovanie MHD. Keď budete mať na chodníku pri vchode do domu otlačené pneumatiky od aut, keď chodník sa vám mení pred očami na parkovisko a keď aj policajtom stačí vysvetlenie, prečo stoja na priechode alebo na inom zákaze, veta "a kde mám teda zaparkovať" tak je to naozaj zlý stav.. A stav, kedy ideme meniť ulice na štvorprúdovky je stav žalostný.
26. marec 2016

trnafcan.tt

To, čo som napísal sú nezmysly len pre Vás pán "nevodič" Palcino Čavojský" . "Vodiči" v TT, ktorí auto potrebujú denno denne k svojmu prežitiu a k zabezpečeniu základného chodu svojej rodiny, to vidia tak, ako som napísal.
27. marec 2016

Peto

Som aktívny vodič, ale po meste autom nechodim.. Prejdem sa, ušetrím čas preto hľadaní poisťovacieho miesta, ušetrím euro na parkovnom. V rámci mesta ayto používam iba na vzdialené mestské časti a periférie. Dovolím si tvrdiť, že to, že bežný občan (nie zásobovanie) chodí do mesta autom je skôr životný štýl. U nás 'kravataka' nenájdete v MHD, na západe je to klasika. U nás kravatak parkuje rovno pred dverami.
27. marec 2016

Juraj Fuzák

ja som vodic, pravidelne chodim na aute ale to co niektori ludia predvadzaju je fo placu. auto sa pre nad stalo nieco ako modla, tvrdime ze bez neho nevieme prezit a podobne blaboly. vsade na zapade, s ktorym sa vsetci tak radi porovnavame maju alternativne druhy dopravy prednost pred automobilovou len u nas si potrebujeme svoje prdele vozit rovno pred regal v obchode a chceme tu dialnice strefom medta najlepsie. a trnaffcan ty ked tu rozpravas o nejakych slizakoch a falosnych ludoch tak sa pozri do zrkdla ked pojdes dat tlacit tie tvoje zvratky platene z penazi nas vsetkych a tiez by si sa mohol zacat zucastnovat VMC do ktoreho si bol zvoleny a nielen trepat kade tade po internete ty hrdina
27. marec 2016

kqwer

Nechcem vam kazit idilku s MHD v meste, ale jej trasovanie a casy by mohli byt v TT hociake, ale v Trnave je MHD zbytocna. Pre studentov a par ludi co robia v meste sa to asi oplati, ale ten kto nepotrebuje chodit pravidelne MHD, tak pri cene taxiku 2 eura a cene MHD 70 centov kam musim ist na zastavku, cakat na bud a vylozi ma zase len niekde na zastavke je to blud. A je jedno ci tie busy budu alebo nebudu mat svoj pruh na hospodarskej.
Ako som pisal vyssie ak potrebujem nieco vybavit, idem autom tam kde nebudem cakat v zapche a tam kde zaparkujem. Ak to nie su vybavovacky, alebo nakupy, a potrebujem sa niekde dostat, idem do mesta pesi ( z vacsiny casti TT pesi do 20 minut), pripadne taxikom. Neviem si ani predstavit cloveka, ktory nepotrebuje MHD na cestu do prace, preco by som v Trnave cestoval MHD. Mate pravdu v tom, ze v mestach s 300-500 -800 tisic obyvatelov ma MHD nezastupitelne miesto, ale u nas je uplne zbytocna v tak malom meste.
Ale zase to je moj pohlad, nie som za zrusenie MHD alebo nieco podobne, ani nenacujem cestu autom niekomu, ale preco vy mne chcete nanutit cestu hromadnou dopravou, ked v nej nevidim ziadnu vyhodu.
27. marec 2016

Fredy

V diskusii tu odznelo viacero podnetných názorov z rôznych uhlov pohľadu a pokladám to za prospešné.

to kqwer: Bolo by možné objasniť tvrdenie z predchádzajúceho príspevku : „Neviem si ani predstavit cloveka, ktory nepotrebuje MHD na cestu do prace, preco by som v Trnave cestoval MHD.“ , asi tam je nejaký preklep alebo omyl, takto sú z toho dve protichodné vyjadrenia v jednej vete.
27. marec 2016

kqwer

Pravda, napisal som to ako hotentot :) Islo mi len o to, ze sa da pochopit "kazdodenne"pouzivanie MHD u par ludi co maju pracu v TT v meste , pripadne studentov.
Ale obycajny clovek co nevyzuva MHD na cestu do prace, naco by jazdil v Trnave MHD? Ak uz sa clovek rozhodne nechat doma auto, ze nepotrebuje urychlene nieco vybavit, odviest, nakupy, tak do centra mesta to mas z vacsej casti Trnavy do 20 minut pesi (z hlin, druzba, hospodarska, stanica a pod.) V pripade zleho pocasia alebo nemoznosti ist pesi si predsa nebudem pozerat autobus ako mi ide, prist na zastavku, cakat na bus, ktory ma zase vylozi na inej zastavke a nie v mieste kam idem. Mam za to zaplatit 70 centov, ked mam taxi za 2 eura, ktora ma nalozi v mieste mojho bydliska a vylozi v mieste kam chcem ist?
Co pozorujem okolie, tak uz aj studenti vyuzivaju casto taxiky na cestu do/zo skoly, ked byvaju 3 blizko seba, pretoze to maju cenovo rovnako (o malo vyssie) ako bus a maju to bez problemov a cakania. Preto MHD v TT je podla mna zbytocne.
27. marec 2016

trnafcan.tt

A zase je tu kopec jalových komentov ktoré nič neriešia. Je zámerom "správne orientovaných diskutujúcich" so "správnymi názormi" odvádzať pozornosť od podnetu, aby to po 30-tich komentoch každého prestalo zaujímať ??? Riešenie tohoto podnetu ste zabili hneď na začiatku riešenia Vašimi "blábolmi" o ničom. Okrem kqwer-a tu nikto nič podnetné nenapísal.
27. marec 2016

Peter

Kto nie je ochotný zájsť v Trnave do centra peši, tak to je už diagnóza a ľutujem hlavne deti keď sú k tomuto vychovávané. MHD v TT slúži hlavne dôchodcom a študentom, treba aj na to myslieť. Poniektorí akoby mali stále zatvorené hranice, čo neviete ako to funguje vonku? Tam toto už riešia roky a niekde sa do centra autom nedostanete. Ešte príde doba, keď sa bude za parkovanie pred činžiakom tvrdo platiť a nie ešte do centra autom... :-)
27. marec 2016

kqwer

pesan ako chces spoplatnit parkovanie na sidliskach, ked mas menej parkovacich miest ako bytov? To by bola akurat korupcia a vzbura, preco si henten mohol kupit miesto a henten uz nie. Ak by si mal zase 1 miesto na 1 byt, tak nemas problem s parkovanim.
O tom centre som uz pisal. Kludne zakazte vstup autam do centra a miesto parkovisk spravte park. Ale potom nechcite po mne a ostatnych, aby som tam isiel do obchodu, banky, posty, kaviarne, restauracie, na stretnutie a podobne, ked to iste mozem vybavit v cityarene, tescu, inych castiach mesta a podobne. Docielis tym iba to, ze centrum bude mrtve, podnikatelia zatvarat svoje prevadzky. Super napad ;)
Ak bude mat Trnava 3 nasobny pocet ludi a budovy v centre budu zrekonstruovane, brutalne vychytane, exkluzivne miesta na pre obchody, kancelarie, byvanie, tak potom sa mozeme bavit o zakazu aut do centra. Inak to centrum len viac a viac zabijes.
28. marec 2016

Palcino Čavojský

Kqwer: MHD nebude zbytočná, ak bude lepšie trasovanie. Ak mám ísť od VUJE, kde bývam na autobus smerom k tescu, aby som sa dostal k poliklinike, tak to pôjdem na polikliniku pešo, alebo ako vy: autom. Je blbé, že v TT vyhrávajú taxi nad MHD, ale je to práve o tom. Z Vodárne sa s MHD dostanete len na Linčiansku a Prednádražie... Autobusy nejazdia cez dlhä Hajdoczyho ulicu, obchádzajú celé sídliská tak, že sa neoplatí ísť na zastávku. Trnafcan, pobavili ste ma... kto nedáva za pravdu vám, ten nepíše podnetne... ale vaše vyplakávanie nad tým, čo sa tu všetko nerobí mi celkom lahodí, pretože keby to bolo podľa vás, tak sa sťahujem z tohto mesta.
28. marec 2016

Štefan Gál

Inak, o tej MHD fasa, ale predlzenie toho odbocovacieho pruhu by fakt pomohlo.
28. marec 2016

Juraj Fuzák

trnafcan ty rozpravas o jalovych komentaroch? si pozri vsetky svoje prispevky odkedy si sa sem nedavno prihlasil a pichni si davku reality prosim ta. Este raz ti odporucam aby si sa zacal zucastnovat VMC do ktoreho si bol zvoleny a tam mozes vsetky svoje nejalove a konstruktivne komentare pretavit v realitu. Zatial je jediny tvoj prinos mega uspesny zachodovy tyzdennik a nezmysli pod podnetmi na odkaze pre starostu.
28. marec 2016

trnafcan.tt

Poslanec mestského zasupiteľstva TT Juraj Fuzák, už som Ti raz napísal, že sa prejavuješ ako zakomplexovaný chudák. Tvoj príspevok (bohužiaľ nie k téme) to znova potvrdil !
28. marec 2016

Juraj Fuzák

Ano Gabriel, mas pravdu, mam z teba neznesitelny komplex, hlavne z tvojich novin a "prispevkov k teme"...
28. marec 2016

Karol Kamenár

Nakolko tiez chodim viac pesi, ako autom (ako pesan, pracujem v BA), mozno bude moj prispevok nepodnetny, ale neda mi nezareagovat...

podla mna ma kazdy moznost sa rozhodnut. Tak ako pisal aj Palcino, ak si ma vybrat, ze pojde "komplikovanym" sposobom MHDckou na Polikliniku, alebo peso/autom, tak sa proste rozhodne a vyberie si pre neho vhodnejsi sposob dopravy. MHD jednoducho nechodi vsade a asi vo vacsine pripadov treba viac ci menej metrov prejst na zastavku. Tak to je a ak to bude v buducnosti lepsie, tak len dobre.

A nedokazem ani tvrdit, ze kolony, ktore sa na tejto ceste vytvaraju, tvoria len vodici, ktori chodia do mesta, lebo su lenivi vyuzit iny sposob dopravy. Urcite tam patria ludia, ktori tu cestu vyuzivaju na presun z roznych inych dovodov (praca, deti, ine). Aj ked vo vseobecnosti podporujem myslienku zmeny auta za iny sposob dopravy, s ohladom na okolnosti a v ramci moznosti :)

Myslim, ze kazdy podnet stoji minimalne za diskusiu, v lepsom pripade aj za realizaciu. V tomto konkrektnom, ak to situacia vyzaduje, treba hladat riesenia, niekedy zial aj na ukor zelene. Len ma mrzi, ze sa obcas nevyhneme osobnym invektivam :(
29. marec 2016

Kajo

Prosím Vás nesnívajte o tom ako ľudia budú chodiť všade pešo alebo na bicykli a budú mať prácu 10minút (pešo) od domu. To je luxus, ktorý si bežný človek nevie dovoliť. A nikto tu nepíše o centre mesta ale komunikáciach za hradbami. Takže si tu nedávajme rúžové okuliare, že stačí vysvetliť ľuďom, aby sa radšej prešli pešo a zápchy budú navždy preč. Nie, zápchy sú aj o "cezpoľných" mimomestských šoféroch, autobusoch, kamiónoch.

Realita je taká, že v TT máme poobede od 14:30 do 16:00 zápchu. Nehovoriac o tom, že po tých istých cestách sa musia presúvať aj záchranné služby. Cesty, parkoviská, križovatky boli postavené pre 1/10 aktuálneho počtu aút, pozrite si štatistiky čo robia na Strednej priemyselnej škole dopravnej.

Veľa trnavčanov chodí taxíkmi, lebo MHD jednoducho nefunguje. Deti na základné školy ráno chodia taxíkmi, lebo je to pre rodičov lacnejšie a bezpečnejšie. Ale ani MHD a taxiký nemajú vlastný jazdný pruh, ktorý by aspoň im zrýchlil presun počas rannej a poobednej zápchy. Prečo by som mal ísť MHD? Lístok stojí 70centov a zdielam vozidlo, stojím v zápche = nechodí načas =nespoľahlivosť.
29. marec 2016

Kajo

Juraj Fuzák je celkom úsmevné, keď niekto "nadáva", že ľudia majú auto ako modlu a ten istý človek sem dá príspevky odfotené rukou vystrčenou z auta :)
29. marec 2016

Juraj Fuzák

nadavat si ma este nevidel tomu ver :) precitaj si co som napisal a neprekrucaj prosim ta.

Tu ti skopirujem co som napisal...

Ja som vodic, pravidelne chodim na aute ale to co niektori ludia predvadzaju je fo placu. auto sa pre nad stalo nieco ako modla, tvrdime ze bez neho nevieme prezit a podobne blaboly.
29. marec 2016

Kajo

Nič som neprekrútil. Sú to fotky ako amerického turistu v lese :)) a preto mi to prišlo naozaj úsmevné.

Inak tento príspevok nebol o tom, že ľudia by mali chodiť menej (alebo viac) autom a ako vyriešiť celosvetový dopravný problém. Ale poukázať na to, že mesto rastie a infraštruktúra by mala s ním. Áno, rozumiem, že by niektorí ľudia najradšej žili v lese ale nech sa tam presťahujú a majú kľud od nás mešťanov.
29. marec 2016

Palcino Čavojský

Dalo by sa presťahovať do lesa, keby ste aj tam vy "mešťania" nechodili autami...
29. marec 2016

Juraj Fuzák

ja plne chapem o com bol tento prispevok :) ja nemam nic proti motoristom, sam nim som. Treba si vsak uvedomit ze ustupovat pri kazdej prilezitosti autam je cesta ktora nevedie nikam. Doteraz sa infrastruktura rozsirovala iba pre automobilovu dopravu, myslim ze je najvyssi cas zacat hladat aj riesenia pre alternativne sposoby.
29. marec 2016

trnafcan.tt

Kajo to vo svojich príspevkoch vystihol brilantne ! Pripájam sa k jeho názoru. Mesto musí konečne začať niečo robiť s dopravnou infraštruktúrou. A pán poslanec Juraj Fuzák, ktorý nás na meste zastupuje, by nemal svoju energiu vybíjať prázdnym vypisovaním na tomto portáli a napádať každého, kto tu napíše pravdu. Radšej by mal začať riešiť problémy trnavčanov v mestskom zastupiteľstve. Nato sme ho zvolili ! Pán poslanec má od nás dosť podnetov na riešenie, aj na tri životy poslanca !
29. marec 2016

Kajo

Alternatívne spôsoby sú namieste v centre (vnútri hradieb), aby sa centrum mesta nestalo niečim ako "McDrive". Ale v pracovné dni je potrebné sa presúvať za prácou, školou, do obchodov, ...

Ale poďme späť k ráciu, napr. OECD Environmental Performance Reviews: Slovak Republic 2011 hovorí o tom, že v roku 1993 bol pomer verejnej a individuálnej dopravy 75:25 ale v roku 2011 už 51:49. Bolo by veľmi zaujímavé keby aj mesto Trnava zverejnilo podobné štatistiky a podľa toho prinieslo návrhy na otvorenú diskusiu. Nemôžeme si donekonečna dávať rúžové okuliare a hovoriť, že zmeníme infraštruktúru mesta na zelenú keď:
1) nefunguje MHD,
2) v TT je asi 20 prosperujúcich taxi služieb http://www.najditaxi.sk/taxi-trnava,
2) sú preplnené parkoviská = ľudia kupujú a budú kupovať automobily,
3) v meste sa kradnú bicykle,
4) mesto nemá mestké bicykle na prenájom pre turistov,
5) na pešej zóne sú chodci ohrozovaní cyklistami (nehovoriac o tom, že sám primátor sa fotí pred radnicou na bicykli) a mestská polícia to tíško toleruje,

Ale k tomuto konkrétne čísla a návrhy asi od mesta nedostaneme, rovnako ako to bolo aj v minulosti. Teraz je "in" sadiť stromčeky, kosiť trávniky a robiť veci jednoducho pre fotku. Koncept a konkrétný číselný návrh neprichádza. Škoda, čakal som viac.
29. marec 2016

Juraj Fuzák

Trnava je svojim profilom aj velkostou idealna aj pre ine druhy dopravy ako automobilovu.

1) zmluva na mhd konci na druhy rok a bude nova sutaz na prevazdku mhd. Aktualne nastavenie MHD je katastrofalne, casy prichodov a odchodov nelogicke a o trasovani ani nehovorim. Toto vsetko bude predmetom sutaze na druhy rok.
2) ked budu ludia stale kupovat tri auta do jedneho bytu tak budeme robit stale nove a nove parkoviska?
3) pomer ukradnutych aut a bicyklov asi porovnavat nemusime. Mne tiez ukradli bicykel mimochodom, ale kupim si novy. Presne tak ako ten ktoremu ukradnu auto si kupi nove.
4) Trnava turism ma na prenajom zelene bicykle, rozbiehaju sa cykloprehliadky mesta.
5) momentalne sa hlada najoptimalnejsie riesenie tohto problemu.

Momentalne sa spracovava celomestska koncepcia dopravy statickej, dynamickej, cyklo ale aj inej. Dopravaci myslim na scitavanie vyuzivaju najma jarne mesiace a na zaklade tych pracuju. Tato koncepcia bude urcite predstavena. Ja osobne dufam ze sadenie stromcekov bude "in" aj nadalej a myslim ze niesom sam...
29. marec 2016

kqwer

Este raz, bicykel, pripadne MHD je riesenie pre cloveka, ktory v meste pracuje alebo studuje. Nie je pre mimotrnavskych, ani ostatnych. Ja sa budem dookola opakovat. Ked idem do mesta do obchodu, banky, stretnutie, restiky, nepojdem na bicykli ani MHDeckou nech ma trasovanie hociake. Nepojdem ani na bicykli (ktory je nepouzitelny od novembra do marca + vsetky uprasne dni). Ak necham doma auto, mam cas a je pekne pocasie tak pojdem do toho centra mesta pesi, ak nebyvam v okrajovych castiach.
Trnava je male mesto. Ak niekde nejdem autom, tak idem pesi. Nepojdem z hlin, hospodarskej, druzby, stanice a podobne do mesta bicyklom za 15 minut, ked tam dojdem pesi za 25 minut. Ak cas nemam zase len auto pripada do uvahy.
MHD ti budu vyuzivat hlavne ludia co robia v meste, studenti a pripadne dochodci, nech ma trasovanie ake chce.
29. marec 2016

Juraj Fuzák

Teraz mas problem ist si do mesta nieco vybavit?
29. marec 2016

kqwer

To som niekde napisal? Zatial sa da v meste celkom ok parkovat. Ale na druhej strane je pravda, ked pridem z prace domov okolo 16-tej hodiny, do mesta nejdem vybavit nic ak to nie je nutne a vyhybam sa mu, lebo autom je mesta sa po obede problem dostat a nie dakujem, po praci nebudem chodit robit vybavovacky ani pesi, ani MHD, ani bicyklom ;)
29. marec 2016

Juraj Fuzák

No vidis :) treba si uvedomit jednu vec, cim viac ludi bude mat vytvorene podmienky pre alternativnu dopravu predovsetkym cyklo, tym viac ludi ju bude vyuzivat a tym menej aut bude na cestach a tym budu mat aj motoristi viac priestoru na cestach :)
29. marec 2016

trnafcan.tt

Juraj Fuzák, teraz si veľký hrdina a moralizátor. Vozíš sa na bicykli, lebo si mladý a zdravý. Ale príde čas, keď aj Ty budeš mať problémy s chrbticou, zničené kĺby, zaltú žilu, hemeroidy na zadku a zväčšenú prostatu. Potom si spomeň, ako si tu písal o alternatívnej doprave pán "zatiaľzdravý" poslanec !
29. marec 2016

Palcino Čavojský

kqwer: mimomestskí by mohli odstaviť svoje autá na parkoviskách mimo centra a odviezť sa do centra, ale to by bolo treba prerobiť MHD a zdá sa mi to menej finančne náročné ako pilovanie stromov, vytváranie ďalších pruhov a pod..
29. marec 2016

Palcino Čavojský

trnafcan.tt: povedal som, že na vás reagovať nebudem, ale predsa: ak človek má v poriadku nohy, do mesta prejde pešo, alebo na bicykli.. v mojom okolí je dosť ľudí, ktorí jazdia na bicykli a majú 70 rokov. Ak už nevládzu na bicykel, sú v dôchodkovom veku a môžu využívať MHD za 0,07 €. Problém zase nie je v množstve aut, ale v nevyváženej MHD, v cyklochodníkoch, ktoré nemajú náväznosť a aj s parkovaním aut na chodníkoch.
29. marec 2016

kqwer

p. Cavojsky to bol zart dufam. Cize si dame nazorny priklad. Clovek z dediny XY (cesta do TT 20 minut) pride na okraj Trnavy, odstavi auto, pocka si na autobus ktory (pri novom trasovani) pojde hned o 5 minut. Tak si 5 minut pockam, pojdem autobusom na kricek, prejdem sa napriklad na postu (dalsich 10-15 minut) pre balik, potom sa zase vratim na kricek kde pojdem zase autbusom trebars do tesca, tam si nakupim a zase si pockam na autobus ktory ma vysadi pri mojom aute. :D :D :D WTF?
Vy co ste nezamestnany, mate kopu volenho casu? Ludia budu radsej travit cas so svojou rodinou a detmi a nie sa busom vozit po meste hore dolu a zabijat svoj cas. Vy zijete v krajine zazrakov a tusim a v minimlane 3 milionovom meste aby sme v TT robili parkoviska na okraji Trnavy :D
Na tuto temu radsej koncim, lebo za chvilu si vypytam cislo na vasho dilera, vsak to vyzera na super matros.
29. marec 2016

Kajo

Juraj:
1) aj keby to vyhral Jančura, tak cesty nerozšíri (od toho je mesto) a autobusy budú stáť v zápchach a budú na nič, takže sa takýto podnikateľ ani neprihlási,
2) áno, pretože to občania budú potrebovať a platia dane, za ktoré sa majú uspokojovať ich potreby,
3) takže si máme zvyknúť na to, že bicykel nám každý rok niekto ukradne? nie každý je tak bohatý, aby si kúpil hocikedy bicykel, v rodinách je bežné, že na 1 bicykli vyrástli aj 4 deti,
4) mal som namysli stanoviská s bicyklami, ktoré si môžem prenajať a vrátiť na niekoľkých bodoch v meste, viete povedať aký dopyt aktuálne po zelených bicykloch?
5) takže mestská polícia vedome toleruje porušovanie dopravného značenia (peśia zóna je pod kamera a mestský policajti vidia denne porušovanie dop. značenia), nehovoriac o tom, že vyfasovali bicykle, aby išli na pešej zóne príkladom, nečudoval by som sa, keby nejaký dobrák zobral farbu a na novú pešiu zónu začal maľovať pás pre cyklistov,

Nebolo by lepšie aby sa vyhodnotil vývoj za posledných 10rokov, ako čakať na číslo z jedného roku? Ale to už ideme moc do detailu daného procesu.

Čo sa týka stromčekov, áno, pekné fotky máte. Ale vysadiť stromčeky na trávniky, kde sme ako malí hrávali futbal a zničiť tak "ihrisko" pre mládež, na čo? Na toto by mal byť mestský architekt, ktorý by sa držal plánu a nie hurá pome vysadiť 300 stromčekov. Alebo zasadiť mladý strom aby zasahoval do koruny starého (krizovatka Botanicka-Tajovskeho) :)

p. Čavojský
V akej rozprávkovej krajine ľudia zaparkujú svoje auto pred mestom a v meste sa pohybujú výlučne MHD? Povedzte, kde ste to zažili, ďakujem.

Trnava má dlhodobo neriešenú infraštrktúru a parkoviská. Výsledkom sú každodenné zápchy a šalamúnske parkovanie niektorých trnavčanov. Žiadne parkovacie domy, žiadne rozširovanie ciest ale aut je každoročne viac.
29. marec 2016

Kajo

Ak si myslíte, že cez Trnavu je rýchlejšia doprava iná ako auto, tak si pozrite reportáž našej mestskej televízie:
https://www.facebook.com/173431179356950/videos/1144857958880929/
29. marec 2016

Palcino Čavojský

za svojimi slovami si stojím. a odpájam sa zo sledovania tohto odkazu...
29. marec 2016

trnafcan.tt

Kajo, výborný príspevok do diskusie a som rád, že Palcino Čavojský zatrúbil na odchod. Aké príznačné pre falošných prorokov !
29. marec 2016

Palcino Čavojský

tak ešte na vysvetlenie.. niekto sa ma tu pýtal, či som nezamestnaný... podnikám vo svojej firme a teraz popri daňových priznaniach mám dosť roboty na to, aby som tu čítal plač za nedostatkom asfaltu v uliciach. Tento príspevok som sem nedával ja. Svoj názor som si sem dal a nepotrebujem byť presviedčaný a ani urážaný niekym, kto si tu priskoro začal robiť agitku.
29. marec 2016

trnafcan.tt

No jasnéééééé Palcino !
30. marec 2016

Peter

Tak k téme. Ja dúfam, že tento nápad neprejde a nechá sa priestor radšej na poriadny cyklochodník. Všade vo vyspelom svete toto pomáha. Vždy sa niekto nájde, kto sadne na bicykel a uvoľní tým cestu tým, ktorí tým autom ísť musia. Treba si uvedomiť, že keď sa tento pás vybuduje uvoľní sa trochu Rybniková, bude viac aut na Hlbokej a potom zase vznikne niekde lievik, kde sa to zacpe. Je tu zástavba ktorá neumožňuje donekonečna rozširovať cesty. Jednu cestu rozšírim a na inej úzkej ceste sme tam, kde sme boli. Najlepšie riešenie podľa mňa je dobudovať obchvat a tam vybudovať obchody. Tam mala byť aj City arena, Tesco a všetky tie veľké markety. Tak ako je to aj inde vo svete a nie toto pchať do blízkosti historického centra. Však aj ten obchvat už mal byť štvorprúdový.
31. marec 2016

Peto

Kajo, ale ten test auto vs bicykel je z jedného konca tt na druhý koniec a nie z periférie do centra. Za druhé Katka tam kopirovala trasu auta. Normálny človek by si cestu logicky skracoval ;-) chodil som do prace z družby na coburgovu na cajgli a častokrát som tam bol rýchlejšie ako autom. O rýchlosti MHD pomlcim.
31. marec 2016

Kajo

5ulo- ani raz som nepovedal, že treba rozširovať cesty v centre (vnútri hradieb). Tento návrh je o Rybníkovej, ktorá je dopravným uzlom pre autá, autobusy, nákladnú dopravu, ktoré vychádzajú z mesta (nie len z centra). Áno, Katka išla po ceste, pretože tam bicykel prirodzene patrí. Veľa cyklistov chodí po chodníkoch, peších zónach, ale tam nemajú čo robiť. Žiaľ, mestská polícia to tíško podporuje, až kým sa niečo nestane :( Na ceste môže cyklistu riešiť dopravná polícia rovnako ako vodiča auta, preto na cesty nechodia.

pesan - keď sa rozšíri cesta, zmestí sa tam viac bicyklov. V TT máme len pár ciest kam je zákaz vjazdu pre bicykle. Ale väčšinou je to z dôvodu úzkej cesty a blízkosti cyklochodníka, ako je to napr. na V. Clementisu.
01. apríl 2016

Dimco

Ja osobne by som velmmi rád namiesto auta využíval MHD, ale tá je totálne chaosná, nefunkčná a spoje nie sú. Prešo by mi to do práce trvalo asi tak hodinu. A autobus by mi domov išiel až jeden, aj to by som musel šlapať peši na zástavku 5 minút, to by som pohode prežil. Ale predstava že keď nestihnem tento možem ísť peši ma neláka. Čiže do momentu, kým v TT nezačne fungovať poriadne MHD je auto pre väčšinu ľudí asi nutnosťou. Dnešná doba je rýchla a času niet...
07. apríl 2016

chalan_z_prenga

Tu je zbytočné sa vôbec nad niečím pozastavovať. Tento portál má zmysel iba pri riešení drobností ako pokrivený smetný kôš, chýbajúca kvetinka, špinka na trávničku a pod. Ostatné veľké problémy - doprava, parkovanie, infraštruktúra, cyklocesty a iné celotrnavské problémy tu nikto nevyrieši lebo:

1) na riešenie je treba vedenie mesta a nimi podniknuté právne záväzné kroky a nie diskusné príspevky de-facto anonymných Trnavčanov. Ak chýba vôľa vedenia riešiť napr. dopravu, tak sa tento portál môže postaviť aj na hlavu...

2) pod podnetom komplexnejším ako ako pokrivený smetný kôš, chýbajúca kvetinka, špinka na trávničku a pod. sa na 100% stretnú aspoň 2 protichodné názory a ako je v krvi slováka správne, miesto diskusie a racionálneho riešenia problému si tu skupiny začnú "honiť egá" a predvádzať sa koho názor je ten správnejší.

Pozn. k tomuto podnetu a diskusii pod ním - presne toto je vidno, ako sa nám tu skupina ľudí predvádza, že sú úžasne eko a auto je pre nich diabolský vynález a všetci čo sú v aute sú sprostí a majú auto ako modlu a pod... Ale nikto neuzná, že doprave a autám je proste potrebné vyhovieť - aby sa skrátil čas počas ktorého motor ide a dymí - t.j. vyhovieť autám spriechodnením TT a skrátením doby potrebnej na presun - to ide iba budovaním infraštruktúry a áno, niekedy aj na úkor pár metrov trávnika, ale vo výsledku pre čistejšie mesto. Keby bol obchvat okolo celej TT, tak dedinčania idúci do NR, BA, na D1 a R1 nemusia ísť cez TT a stáť v kolónach, ale by ju obišli = bolo by menej áut v meste (tranzit cez tt je značná časť dopravy) = menej kolón = kratšie idúci motor = menej CO a iných emisii.

S autami v TT sa dá "vybabrať" iba tak, že sa bude pracovať smerom k tomu, aby cez TT išlo minimum tranzitu a aby boli časy presunu v rámci TT čo najkratšie. LEbo čím kratšie auto ide, o to dlhšie stojí a nič nevypúšťa - t.j. je zelenšie. Ak mám obísť sídlosko 3x dokola aby som našiel parkovacie miesto tak tvorím zbytočné emisie, lebo keby boli parkoviská a garáže, tak na 1x zaparkujem = 2/3 úspora emisií. A o tom to je - začleniť autá do systému tak, aby čo najdlhšie mohli stáť - bez nútenia a násilia na vodičoch.

ALE ! Infraštruktúra stojí peniaze a potom by nevyšlo na napr. stromčeky pri ktorých sa dá robiť selfíčko, alebo parčíček v ktorom sa dá robiť selfíčko...

Čiže je len vidno, že eko-tábor diskutujúcich sa odmieta pozrieť na veci aj z inej perspektívy - z perspektívy ľudí, ktorí auto potrebujú a chcú. Oba tábory sa dajú uspokojiť vybudovaním potrebnej infraštruktúry. Ale to nepôjde bez toho, aby eko-tábor ubral a dal priestor autám.
07. apríl 2016

Juraj Fuzák

@chalan z prenga, mas pocit ze v poslednych desatrociach auta dostavali malo priestoru? Nesranduj prosim ta. Ja som pisal aj vyssie ze sam som sofer a auto vyuzivam pravidelne ale to ako k autam a ich potrebam pristupuju niektori ludia je podla mna az uchylne. Obycajnu vec akou je auto stavaju nad vsetko ostatne.

A ked si nadobudol pocit ze vedenie mesta nema zaujem riesit dopravu len preto ze si za svoje neberie vsetky navrhy z odkazu pre starostu tak sorry, ale vrat sa do reality, tak sa to skutocne nefunguje v realnom svete :)

Vo vyspelych (mentalne) krajinach ako Dansko, Holandsko, Finsko, Norsko, Svedsko a dalsie uz davno pochopili ze buducnost v mestach nepredstavuju auta ale alternativne formy dopravy. To ale neznamena ze auta treba uplne vylucit. Treba najst kompromis medzi automobilovou a alternativnou dopravou a nie ako ty hovoris ze "eko" musi dat priestor autam. Co chces aby to pred tvojim barakom vypadalo raz ako na parkovisku pred tescom? Je treba otvorit oci a mysel a nie mlet stale dokola motlitby na auta.
07. apríl 2016

Štefan Gál

@Juraj Fuzák, tento podnet nie je o nejakej ulicke v centre mesta ale o jednej z najvytazenejsich ciest v meste. OK po meste (centre), mestkych castiach a sidlidskach je to na bicykli a pod. ekologickejsie a rychlejsie. Ale napriklad konkretne na rybnikovej je to na bicykloch az zivotu nebezpecne. Tu je treba, ako napisal "anonymny Trnavcan" (chalan z prenga) zabezpecit aby auta zbytocne nesmrdeli a zmizli z mesta. A kym nebude komplet obchvat, tak konkretne tu by trocha pomohol aj spominany odbocovaci pruh.
07. apríl 2016

Juraj Fuzák

Ja nie som dopravny expert aby som si dovolil tvrdit ze by tu pomohol nejaky odbocovaci pruh, ked vy ano tak super. Na rybnikovej by mal byt podla mna vybudovany cyklochodnik a nie odbocovaci pruh. Aby auta nesmrdeli tak ich treba zacat rozumnejsie vyuzivat alebo chodit viac peso, vlakom a podobne. My sme s kolegami chodievali do Bratislavy kazdy den autom. Pokial sme auto naplnili tak fajn, je to rozumne vyuzitie. Pokial nas zacalo chodit menej, zacali sme chodit vlakom. A cuduj sa svete z nikoho neubudlo, nikomu to neublizilo. Treba sa pozret kolko ludi chodi v autach po jednom a opytat sa sameho seba ci to skutocne potrebujem...
07. apríl 2016

Dimco

Hej len to je práve to, do BA je lepšia dostupnosť hromadnej dopravy ako po Trnave. Nie nedá sa mi hromadnou, a myslím že väčšine tých čo na tých autách chodia, pretože okrem iného potom ide vyzdvihnúť deti zo škôlky, školy, prípadne na nákup atď. MHD je v TT je v tak tragickom stave, že okrem študentov a dôchodcov ju ľudia nemajú ako využiť. A už to vidím, ako polovica národa smerujúca sa zodrať do Peugeotu a logickického paki sadne na bicykel, aby mohli pol hodinu a viac šlapať, prísť tam spotený ako prasce. Je ťažko niečo riešiť o uvedomovaní sa a podobných veciach keď nefungujú a neexistujú alternatívne metódy prepravy
07. apríl 2016

Juraj Fuzák

Pokial budeme stale riesit iba auta tak ani nikdy fungovat a existovat nebudu. Treba si uvedomit ze auto nieje jediny dopravny prostriedok a treba byt otvoreny kompromisom a nie len dokola omielat ako sa nieco neda a neda a neda bez toho aby som si vobec vypocul alebo na zaciatok si aspon pripustil ze moze byt aj iny sposob.
07. apríl 2016

chalan_z_prenga

@Juraj Fuzák - robíš presne to čo som napísal vo svojom 1. príspevku - ukazuješ na seba aký si úžasný a eko, pričom úplne popieraš potreby a vôľu druhých. Bicyklom, peši MHD sa dá jazdiť, ale nie pre každého - väčšina ľudí proste potrebuje auto, bodka. Tak to je a to nezmeníš, tak prečo nereflektovať tento fakt ??? Lebo to nie je podľa teba cool ? Lebo ty to vieš inak, tak aj ostatní MUSIA ? Je krásne že ty môžeš nejazdiť autom, ale omnoho viac ľudí ako z tvojho tábora jazdiť autom kvôli živobytiu proste musí.

Auto je v dnešnej dobe potrené a nie je k nemu rovnocenná alternatíva (chvalabohu či žiaľbohu - vyber si sám). Ak si myslíš, že rozvojom dopravnej infraštruktúry (cesty, parkoviská, garáže) si ľudia budú kupovať viac a viac áut, tak sa mýliš - či si vari myslíš, že ak v rodine budú 2 autá (manžel, manželka), tak keď budú dobré cesty, tak si títo dvaja z plezíru kúpia ďalšie tri autá, reku že "doforoty" ? Nie, nekúpia, stále budú mať 2. U nich je potreba áut splnená a nebudú mať ďalšie.

Napísal si mi, že či chcem mať pred barákom parkovisko ako pred Tescom. Zas ideš do zbytočného extrému a zas pretláčas svoje fantazmagorické hororové scenáre na strašenie eko-mládeže. AK chcem byť rovnako absurdný ako ty, tak sa ťa opýtam, či si chceš jedného dňa chodiť po TT (miesto autom) na lianách ako Tarzan. Budeme si tu takto vymieňať absurdné otázky a vyrieši sa akurát tak .... . Preto prestaň s tvojimi "modlitbami k autám" a podobným "buzzwords" (preklad - dobre znejúce prázdne frázy) a začni sa na vec pozerať realisticky. NEBOJUJ proti autám, ale snaž sa ich pochopiť a hľadať riešenie. Ak to dokážes spraviť a tvoje ekologicky zamerané alterego nespácha harakiri recyklovaným plastovým nožíkom, tak dospeješ len k tomu istému záveru - treba skrátiť dobu používania auta v TT - skrátiť presuny a skrátiť čas čo ide motor - iba tak vieš pomôcť okoliu a životnému prostrediu - t.j. sa polepší všetkým. Dokonca to bude aj ekologické.

Samozrejme treba pokračovať aj v rozvoji ostatnej infraštruktúry, ktorá ľuďom v mieste ich bydliska chýba - aby sme nielen skracovali čas prepravy ale aj znižovali počet potrebných jázd. Napr. keď bude mať mamička jasle/skôlku pri dome, tak sme ušetrili 2 jazdy denne, 5 dní v týždni. Alebo ak nebude treba ísť do roboty autom, lebo ma tam dovezie MHD (čo teraz nehrozí). Ale aby si ma nechytal za slovíčka - sú zamestnania a podnikania, kde to bez auta nejde - jedno je doviezť sa do práce, posedieť 8 hodín a ísť z práce. Iné je behať po stretnutiach na rôznych miestach flexibilne kade tade, v TT aj mimo TT - to s MHD sa proste nedá, tam treba auto.


V tomto podnete sa rieši odbočovací pruh - je to super nápad a bolo vy vhodné, aby takéto pruhy povznikali všade kde sa to dá = zrýchli sa preprava = skráti sa čas behu motora ... a tak ďalej ako tu vyššie píšem.

Na záver - TT rastie, ale s cestami sa v postate nič nerobí a ani nerobilo (všetky vedenia, takže sa ukľudni, nenadávam na tvojho vysnívanca), sem tam nejaké malé parkovisko. Vznikajú ale nové štvrte (kamenný mlyn, pekné pole, atď.), kde nie je základné sociálne vybavenie - škôlka, škola, obchodík, zamestnania... títo ľudia sa budú musieť k sociálnemu vybaveniu nejako dostať a nemajú teraz iný výber ako autom.

Priorita je jasná - obchvat. Kým ten nebude, tak si vieme v TT pomáhať práve takýmito vylepšeniami - odbočovacími pruhmi, zelenou vlnou na semafóroch (aby som nestál na každej križovatke, ale to plynule a za kratší čas prešiel), parkoviskami aby sme večer nekolečkovali po uliciach sídlisk dokola a dokola jak na ringišpíle... S rastom TT bude túto infraštruktúru proste potrebné budovať a pridávať.

PS: Vyprosím si tvoje nepriame urážanie cez poukazovanie na "mentálne vyspelejšie krajiny". Keď sa ti tu nepáči a sme podľa teba všetci nevyspelí tupci, tak sa láskavo zabal a vypadni do tých tvojich "mentálne vyspelých krajín"... Máš plnú hubu zlepšovania Trnavy a potom nám tu píšeš aký sme "mentálne nevyspelý". Trnava sú ľudia čo v nej žijú a práve si urazil väčšinu...
07. apríl 2016

Juraj Fuzák

si ma docela pobavil. Ja sa nepovazujem za nejakeho eko nadsenca ani ti nevnucujem aby si nim bol ty. Ja som jasne napisal ze tiez chodim autom a pomerne casto sa presuvam na aute po meste ale nenadavam pri kazdej prilezitosti ze je zapcha alebo nemam kde parkovat pretoze k tomu svojou pritomnostou na ceste sam prispievam a casto krat nezmyselne pretoze by som nemusel ist autom vo vela pripadoch. Pises nebojuj (caps lock nezvysi intenzitu toho co chces povedat) proti autam. Ja proti nim nebojujem, ja sa snazim o to aby bola aj alternativa. Ano viem, alternativa neexistuje, ulahcim ti tvoju reakciu...

Mentalna vyspelost spolocnosti sa podla mojho nazoru meria aj tym do akej miery sme ochotni akceptovat aj nieco ine ako svoj nazor. To ze si to neni zrovna ty co je nieco schopny akceptovat je tvoj problem, ale myslim si ze je dost velka cast obyvatelov Trnavy, ktori sa v tom nenasli tak ako ty a chvalabohu za to.

Suhlasim s castou tvojej poslednej vety kde pises: Trnava su ludia... presne tak, Trnava su ludia a nie auta... Na tvoje hrdinske slova o mojom zbaleni a vypadnuti reagovat nebudem...
07. apríl 2016

chalan_z_prenga

Si falošný jak kozy Pamely Anderson... píšeš a krútiš názory tak, aby si mal vždy únik...

Urazíš Trnavčanov, že sme mentálne nevyspelí a že sme nepochopili to čo inde pochopili a robíš zo MŇA zlého, lebo som na túto urážku poukázal ?

Mne vravíš o tolerancii k druhému (tvojmu) názoru a môj názor más za vtip (píšeš že si sa pobavil)?

Vravíš o nezmyselnom jazdení do mesta a ako sa ľudia „modlia k autám“ a teraz si to sám priznáš ?

Píšeš že nebojuješ proti autám, ale chceš alternatívu k nim, t.j. ich utláčaš a ako vidno aj bojuješ proti nim v prospech alternatív (keby boli tie alternatívy také super, tak minimálne za štvrťstoročie SR už tu dávno sú, bicykle nevznikli po primátorských voľbách) ...

Robíš sa motoristom... aby si mal únikovú cestu, keby ťa niekto zatlačil do kúta aj s tvojimi alternatívami... ty si taký alternatívec – budeš o alternatíve vykrikovať dovtedy, kým nebudeš potrebovať mainstreamové riešenie (auto)... a keď ti to niekto vyhodí na oči, tak sa budeš brániť, že však si si predsa priznal že jazdievaš autom... fuj aké falošné...

Teraz k zvyšku:

Kde nadávam na kolóny? Kde píšem že NEMÁ byť alternatíva k autám?

Presun človeka z miesta na miesto je primárna potreba spoločnosti. Bez dopravnej infraštruktúry (kam sa ráta navrhovaný odbočovací pruh) bude aj tá tvoja alternatívna MHD stáť len v kolóne. Bicykel je fajn na presun, ale iba keď je pekne a nehrozí spotenie sa, lebo neviem ako ty, ale ja nerád sedím spotený v práci. Čiže napr. v daždi je z tej tvoje alternatívy použiteľná len MHD – to si fakt myslíš, že väčšina z tých, čo sú dnes na cestách vymení auto za MHD, nech aj akúkoľvek efektívnu? Nevymení... a ak neporastie dopravná infraštruktúra, tak MHD bude stáť v tej istej kolóne ako auto, stane sa neefektívnou a nakoniec odumrie a ľudia sa vrátia k autám. Lebo ak mám stáť v kolóne, tak je mi jedno či v aute alebo v buse...

Zhrniem – bez dopravnej infraštruktúry je aj tvoja alternatíva odsúdená k trápeniu a zániku.

Preto ti ešte raz píšem – zamysli sa nad mojim 1. príspevkom a poď hľadať riešenia na skrátenie času potrebného pre auto na prepravu. Začnime týmto odbočovacím pruhom.
07. apríl 2016

Juraj Fuzák

Ano tvoj prispevok ma naozaj pobavil. Rad sa bavim na prispevkoch typu zbal sa a vypadni a podobne macherskych vykrikoch...

Ano mas pravdu som falosny, robim sa motoristom, auto som si kupil iba preto aby som sa mohol schovat za to ze ho mam a bojovat proti autam.

Trnavcanov som neurazil to ze ty si tak psychicky slaby ze ta moja poznamka urazila nasiel si sa v nej tak ti gratulujem.
07. apríl 2016

chalan_z_prenga

Vidíš čo robíš ? Napísal som ti poďme hľadať riešenie a začnime týmto odbočovacím pruhom. A tvoja reakcia - nielen že si sa Trnavčanom neospravedlnil za tvoj predchádzajúci príspevok, ale ešte si ma dourážal aj osobne. A to aj napriek funkcií ktorú zastávaš - zastupuješ ľudí, ktorých tu máš za menej vyspelých... BRAVÓ... škoda že si to nám Trnavčanom nepovedal pred voľbami akí sme tupí...

Toto je tá lepšia Trnava o ktorej si básnil pred voľbami ? Vidno že si sa už stihol naučiť politike - Po výzve k hľadaniu riešenia si ma radšej dourážal. Z celého príspevku si si vybral len tú časť, ktorá sa ťa týka osobne a o nej píšeš - kašleš už aj na autá aj na tvoju alternatívu a aj na podnet, riešiš iba seba... vidno že TT je pre teba začína a končí pohľadom samého na seba a vecami, čo sa týkajú iba teba - kde ťa pochvália, kde sa ziditeľniť, kde TY TY TY TY TY a len TY...o ostatných si sa už vyjadril čo sme pre teba... menej mentálne vyspelí...

A k urážke ešte jedna vec: nepáči sa ti, že som ti navrhol vypadnúť za takú urážku ? Čo si čakal? Že sa ti tu niekto za to poďakuje?
07. apríl 2016

Juraj Fuzák

kamo preber sa...
07. apríl 2016

chalan_z_prenga

Aký kámo? Ja nie som tvoj kámo... duplom nie po tých urážkach čo tu dávaš... Nepredviedol si tu nič hodné poslanca a aj tým ničím si dokázal narobiť len zle... tak kto sa tu má prebrať ? Podnet neriešiš, k veci sa nevyjadruješ, len do druhých rýpeš...
07. apríl 2016

Juraj Fuzák

ty uz len toho riesis :) kludne mozes dalej pisat pod trnafcanom, v den ked sa prihlasis treba zahltit vsetky podnety a ide sa na to :) toto je moja posledna reakcia pod tymto podnetom.
07. apríl 2016

trnafcan.tt

Juraj Fuzak, nie každý, kto s tebou nesúhlasí je Gabo !
07. apríl 2016

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
chcel by som vyzvať diskutujúcich, aby sa zdržali osobných útokov a obvinení na jednotlivých užívateľov nášho portálu. Diskutujte slušne a vecne.

Zároveň Vás chcem upozorniť, že pri vkladaní komentáru ste súhlasili, že budete rešpektovať pravidlá používania portálu Odkazprestarostu.sk

https://www.odkazprestarostu.sk/podmienky

Ak sa to bude opakovať, zamknem diskusiu!

Admin
07. apríl 2016

trnafcan.tt

Admin odstráň iba príspevky toho, kto urazil všetkých trnavčanov. A tým bol poslanec Juraj Fuzák ! Nezamykaj celú diskusiu, ktorá je vecná. Ľudia chcú riešiť, vyjadrujú sa k veci a Fuzák ich len uráža. Nenapísal nič k veci a nijako neprispel k riešeniu podnetu. A to je poslanec ! Ak zmažeš diskusiu, iba potvrdíš že poslanec mestského zastupiteľstva v Trnave Juraj Fuzák rozhoduje o tom, aký názor môže byť na tomto portáli prejavený bez sankcií !
08. apríl 2016

Fredy

Navrhujem vrátiť sa k téme odkazu.
Predĺženie pravého odbočovacieho pruhu z Rybníkovej na Hlbokú nerieši akútnejší problém tejto križovatky, a to je odbočovanie vľavo na Kopánku. Stáva sa, že vľavo odbočujúce autá čakajúce na zelenú zablokujú aj priamy smer. Okrem toho odbočovací pruh vpravo tam je, jeho predĺženie by bolo v kolízii s vyústením jednosmernej Jeruzalemskej ulice.
Na Rybníkovej by pomohol viac vyhradený sólo BUS pruh (pre mestké aj prímestské busy) a cyklochodník až po Hospodársku. Topoľová alej je už prestárnutá, vo veternom počasí peší chodník pri nej nie je bezpečný. Tie stromy je načase obnoviť, ale ďalej od cesty.
Tvorbou kolón je viac postihnutá Dohnányho, Hospodárska, Kollárová a poobede aj Zelenečská.
Každý si môže vybrať, aký spôsob presunu si v konkrétnej situácii vyberie, ale je úlohou mesta byť v pozícii regulátora a celomestsky vhodné druhy preferovať /MHD,cyklo/. Pri autách mesto nepresadilo rozšírenie podjazdov pod železnicou na Dohnányho aspoň o niečo, ale hlavne na Sladovníckej ulici na 4-pruh popri rekonštrukcii žel. trate na rýchlosť 160 km/h. Oba podjazdy sú teraz brzdou autodopravy a naviac pre cyklistov jazdiacich po ceste aj životu nebezpečné. Očakávam, že vznikne cyklochodník cez ulicu A.Žarnova.
Obchvat, resp. západné prepojenie z Kamenej cesty a Prednádražia ponad železnicu na Bratislavskú cestu v najbližších 10 rokoch zrejme nebude a aj potom je to vo hviezdach. Kto chce, môže sa odtiaľ na jestvujúci obchvat napojiť od Trstínskej a vyhnúť sa zápcham, je to dlhšie, ale plynulejšie až po R1 smer diaľnica.
Južný obchvat odbremení hlavne sídlisko Linčianska ale celomestsky zázraky neprinesie, pomôže pravdepodobne hlavne v poobedňajšej špičke, ak ho využijú pracujúci z končiacej 1.smeny a napoja sa plynule na JV obchvat. Uľavilo by sa následne aj Zelenečskej a Dohnányho. Avšak, kto chce, sa cez Mikovíniho a Sereďskú na jestvujúci JV obchvat dostane aj teraz (a vyhne sa jazde cez ulice so zápchami).
MHD by som nezatracoval, aj v terajšom stave jej typujem efektivnosť okolo 70 percent. Je hromadná, má vyhovovať väčšine, ale nikdy sa nepodarí vyhovieť všetkým. Využívajú ju nielen študenti , dôchodci a pacienti na polikliniku, ale aj množstvo pracujúcich, či už v Trnave alebo aj dochádzajúci hlavne do Bratislavy. Nadväznosť na raňajšie vlaky do BA a poobede z BA je ako tak uspokojivá, ale s rezervami.
Návoz a odvoz MHD na hromadné pracovné smeny v priemyselných centrách pokladám z hľadiska časovej polohy spojov za uspokojivý, veľké zdržanie nastáva z dôvodu tvorby kolón. Práve tu by v exponovaných miestach a časoch veľmi pomohli vyhradené BUS pruhy.
Interval MHD okolo 10 minút na všetky hlavné smery v Trnave zrejme nikdy nebude, nie je na to dostatok cestujúcich, ani trvalých alebo prechodných obyvateľov. Mimo špičiek má MHD veľké rezervy v rýchlosti, odhadom až do 30 percent jazdného času.
Trnava je voči iným, aj krajským mestám špecifická veľmi malou plochou centra (pešo z jedného okraja na druhy cca 10 -12 minút) a tiež malou vzdialenosťou hromadných sídlisk od tohto centra (pešo max. do 30 minút, tie bližšie bežne do 10 minút). Z tohto dôvodu je v Trnave nadpriemerne využívaný aj peší presun v porovnaní s inými, viac „rozťahanými“ mestami.
08. apríl 2016

Peto

OT: Chlapec z prenga, neda mi nezareagovat na Tvoj koment z ineho postu, kde sa pohorsujes nad porusovanim pravidla c. 5 - nezovseobecnovat negativne spravanie.. prosim Ta, preco tu zovseobecnujes teda ze vsetci Trnavcania su pohorseni, alebo su urazeni atd.. hovor prosim za seba resp. za konkretnych ludi a prosim nezhadzuj sa tym, ze v jednom poste upozornis na porusenie pravidiel a v dalsom poste tie pravidla sam porusis.
Referencna linka: https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/26910/kalvaria-ci-verejne-vencovisko#comment-56160

ale k teme: pravda je niekde uprostred. Myslienka o skrateni doby auta na cestach ma svoju logiku a v podstate davam palec hore za to zhrnutie. Je logicke, ze auto vypusta menej splodin pri konstantnej rychlosti, to by sa dalo dokazat (ciastocne) predlzenim toho pripajacieho pruhu. Ako by vyzeralo napojenie sa Jeruzalemskej ulice? Teda skor ako by to prebiehalo v pripade, ze by chceli z Jeruzalemskej ist smerom na Spacinsku? To by uz bola divoka jazda cez dva pruhy a teda logicky si to pyta kooperaciu aut vo vsetkych troch(!) pruhoch, pretoze ta musia pustit z obocovacieho, z priameho a zaroven aj z odbocovacieho vlavo smer spacinska. Pri sucasnej agresivite mnohych uponahlanych soferov si to viem velmi tazko predstavit.

Nemyslim si, ze cyklochodnik odlahci automobilovu dopravu. Podla mna by cyklochodnik iba motivoval viac ludi sa hybat viac ludi na bicykloch, no masivny odliv by to nebol prave z tych dovodov, ktore si spominal - potreby jednotlivcov. Niekto lieta po stretnutiach, niekto si nemoze dovolit prist do prace upoteny, inokedy prsi. MHD by chcela (mozno) hustejsiu siet a urcite hustejsi grafikon. Osobne MHD nevyuzivam uz niekolko rokov, nakolko vzdy ked som niekam potreboval, tak mi nesli autobusy ani z druzby, ani od spacinskej.. navaznost ziadna, toboz nie na vlaky - bus som videl po vyjdeni zo stanice stat uz na krizovatke a mohol som jedine zamavat na pozdrav "ahoj ahoj".

Zhrniem to tak diplomaticky - som aj za rozsirenie Rybnikovej - pyta si to svojim vytazenim, no som aj za cyklochodniky. Do poznamky pre rypalov - aktivne vyuzivam 3 druhy dopravy - auto, cajgel, pesibus, coskoro snad pribudne kolobezka :)
08. apríl 2016

Palcino Čavojský

Kým sa vy tu hádate, tak pri budove bývalého sibamacu ukrojili z trávnika zase časť pre parkovisko a plánuje sa parkovisko aj pri bare Raspberry sa plánuje ďalšie.. To je info pre tých, ktorí hovoria, že pre motoristov sa tu veľa nerobí... Čoskoro budeme mať takto z Rybníkovej bratislavskú Šancovú.
09. apríl 2016

trnafcan.tt

5ulo, k tej kolobežke si nezabudni dokúpiť aj dudlík. Potom budeš úplne kompletný !
10. apríl 2016

Peto

Dakujem za Tvoju velmi dospelacku reakciu, resp. radu. Urobim tak hned rano. Prajem Ti krasny zvysok vikendu.
10. apríl 2016

trnafcan.tt

Rado sa stalo peťulko.
10. apríl 2016

Palcino Čavojský

Páni diskutujúci, bol by som rád, keby ste si spolu sadli na pivo, dali si po držke jeden druhému a tak nezaťažovali diskusiu k podnetu (je jedno, či s ním súhlasím, alebo nie). Naozaj nemám čas sledovať takúto "debatu" po každom cinknutí môjho mobilu, že prišlo upozornenie na komentár, ktorý ma hodnotu hádky dvoch malých detí.

Zároveň žiadam administrátora, aby naozaj reagoval na osobné invektívy a sledovanie, či sa diskusia vedie k podnetu. Chápem, že administrátor nie je to isté čo moderátor, ale toto nemá cenu asi pre nikoho.
10. apríl 2016

Kajo

Nikto tu nespomína zákaz vjazdu pre cyklistov, tak nerozumiem tomu rozhorčeniu. Ak sa rozšíria cesty, zrýchly sa ich plynulosť a vytvorí sa tak priestor aj pre bicyklistov na cestách, tak čo je na tom zlé?

Podľa mňa je chyba v myslení, že bicyklista patrí len na cyklo chodník. Zaújimalo by ma ako chce pán Fuzák dostať kamióny na bicykle alebo mimo metské autobusy (pretože aj oni sú súčasťou rastúcej zápchy).

Na cesty ide málo bicyklistov, pretože sú preplnené autami a bicyklisti sa nevedia správať ( prechádzaju z cesty na chodník, cez prechody prechodcov, po pešej zóne, ...). Mestská polícia prehrešky bicyklistov denne vedome toleruje. Ak budú na cestách, tak ich dopravná polícia vychová pod heslom pomáhať a chrániť.

PS: mrzí ma, že môj príspevok vyvolal toľko negatívnych reakcii a nenávisti. V Trnave chýba park (pár strom pozdĺž 1km chodníka nie je park), ktorý by poskytol občanom mesta oddych v čase voľna.
11. apríl 2016

trnafcan.tt

Kajo, poslanec mestského zastupiteľstva Juraj Fuzák sa doteraz neospravedlnil trnavčanom za urážku, ktorú im adresoval vo svojom komente vyššie. Myslíš si že takéhoto " tiežposlanca " zaujíma riešenie problémov trnavčanov ? Skús mu pripomenúť, kvôli čomu je v mestskom zastupiteľstve a keď mu to napíšeš, tak Ťa douráža aj osobne, ako sa to stalo v tejto diskusii chalanovi z prenga !!!
12. apríl 2016

Kajo

trnafcan.tt - mňa nezaujíma nejáky Fuzár a jeho vyjadrenia. Tu sa v komentoch riešia nejaké osobné spory a nie podstata veci.

Krajské mesto odmieta rozširovanie potrebnej infraštruktúry, nerieši chýbajúcich 7700 parkovacích miest, nefunkčnú MHD a chýbajúci park (pár stromov pozdĺž 1km chodníka nie je park, najširší park pri Kalvárii ma cca 300m na šírku).
12. apríl 2016

Juraj Fuzák

@ Kajo, nieje pravda ze sa neriesi, odmieta a podobne.

Parkovanie sa bude riesit koncepcne a nie na divoko ako doteraz. Prave finisuje priprava mapovania daneho stavu v meste a navrhuju sa mozne riesenia. Robi to profesionalna firma. Ciastkovy vystup zverejnil primator na svojom FB nedavno: https://www.facebook.com/brockatt/

MHD - bolo by mrhanie financiami keby sa teraz zacal riesit novy grafikon alebo vyuzite, kedze v roku 2017 konci sucasnemu prevadzkovatelovi zmluva a bude nova sutaz na prevadzku. Jej sucastou budu aj navrhy na nove riesenia MHD v Trnave.

To ze sa hned po tvojom prispevku nerozsiri nejaky jazdny pruh neznamena ze sa tym nikto nezaobera. Skoncila proste doba ked sa budu robit parkoviska a cesty len na zaklade nejakych pocitov, na vsetko bude treba mat odobrne stanoviska a fakty. Taketo dokumenty tu neexistovali a preto je stav taky aky je, treba si chvilu pockat na finalne verzie.
12. apríl 2016

Kajo

Juraj - výborne, že sa začalo analyzovať parkovanie v TT. Je smutné, že mesto nemá zamestnancov, ktorí by boli schopní spočítať parkovacie miesta a "čierne" parkovacie miesta. Pozeranie sa na rozpracované dokumenty je bezpredmetné. Ale teší ma prísľub riešenia parkovania, držím palce.

Som rád, že neprejde každý návrh z tohto portálu. Má slúžiť na pripomenutie potrieb občanov, nie finálne riešenie.

MHD - je nefunkčná.

Plánuje mesto výstavbu parku?
13. apríl 2016

Juraj Fuzák

@ Kajo, parkovanie sa riesi, v dohladnej dobe bude prvy vystup zverejneny.

MHD je "funkcna" ale velmi neefektivna. V roku 2017 bude sutaz na noveho prepravcu, plus novy grafikon, nastavenie, proste kompletna reorganizacia. Robit to teraz by nemalo zmysel.

Co sa tyka parku, momentalne to skor vidim na obnovu jestvujucich, ktore su v zlom stave ako Ruzovy, Stanicny, Strky a podobne neskor sa moze urcite uvazovat o niecom novom, vsetko vsak zalezi na pozemkoch vo vlastnictve mesta.
14. apríl 2016

Juraj Fuzák

Vcera mi prisiel mail, kde ma vydavatel miestnej investigativnej speciality ziada aby som sem napisal ze on nevystupuje na tomto portali ako trnafcan.tt a ze na portal neprispieva a s danym nickom nema nic spolocne. Kedze sme slusni ludia tak som slubil ze to sem napisem a nemam s tym problem. Len mi je trochu divne ze pouzivaju rovnake fotky. Jeden vo svojom vytlacku a druhy tu, no ale to moze byt rozhodne iba nahoda... napriklad tu: https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/24843/neodpratane-listie

Ako som panovi Kopunkovi slubil tak aj konam a prikladam sem jeho email v plnom zneni, aby sme zamedzili nejakym nedorozumeniam. Ospravedlnujem sa diskutujucim za dalsi prispevok mimo temu, v mojom pripade urcite posledny.

Dobrý deň p. Fuzák, mám na Vás jednu prosbu. Ak mi chcete niečo povedať, napríklad ohľadom mojich neúčastiach na zasadnutiach VMČ č. 2, kde som členom, môžete tak robiť priamo do očí. Pokiaľ viem, v tomto volebnom období som nechýbal doteraz ani na jednom zasadnutí.
Reagujem tak na Vaše vyjadrenie na portáli Odkaz pre starostu, kde ste si ma zrejme stotožnili s nickom trnafcan.tt. Podotýkam, na tento portál nechodím, nie som tam zaregistrovaný, nedávam tam príspevky a ani ich nekomentujem. Neviem, kto je trnafcan.tt a ani ma to nezaujíma. Možno si správca portálu túto fiktívnu osobu vytvoril na to, aby ma zdiskreditoval v očiach verejnosti, ale ja pevne verím, že to tak nie je. Na osobu trnafcan.tt som bol pred chvíľou upozornený, že sa zrejme vydáva za moju osobu a v rámci diskusie k príspevku o odbočovacom pruhu na Rybníkovej ulici sa tvári, ako by som to mal byť ja. Ja sa za seba nehanbím a určite by som sa neprihlasoval pod nejakým nickom, ale pod pravým menom a určite by som ani neosočoval ľudí, ktorých osobne poznám a komentovali tento príspevok aj oni. Keďže sa do Okdazu pre starostu nemienim nijako zapájať, hoci význam tohto portálu nijako nespochybňujem, ale ako vidno, diskusie idú často mimo tému, chcem Vás poprosiť, či by ste v danom príspevku všetkým povedali, že nie som tým diskutérom. Vopred Vám ďakujem.
S úctou
14. apríl 2016

Palcino Čavojský

Dá sa zastaviť táto debata, ak už nie je čo povedať k téme? Naozaj by som pri podnete o riešení dopravy na Rybníkovej ulici hovoril o riešení dopravy na Rybníkovej ulici a nie o zákulisných hrách v mestskom zastupiteľstve. Stránka OpS ma začína unavovať s tým, že človek tu očakáva debatu o podaných podnetoch a namiesto toho mi na mail chodia len upozornenia na témy, ktoré s podnetom nesúvisí. Začínam uvažovať o ukončení spolupráce s portálom práve kvôli tomuto.
14. apríl 2016

trnafcan.tt

„Juraj Fuzák“ už Ti docvaklo v makovici že nie som „Gabko“ ? Staré príslovie hovorí : „Múdremu napovedz a sprostého kopni“. Som rád, že Ťa ten Tvoj „Gabko“ svojou reakciou poriadne kopol. To isté platí aj pre Tvojich kámošov „kolomba“ a „flega“. Uvedomte si, že nie každý, kto má iný názor ako vy, je „Gabko“ .
15. apríl 2016

Palcino Čavojský

aktuálna zmena na Rybnikovej. Teraz k tomu rozšírte cestu a môžu tam pristavat aj lietadlá
11. júl 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
pred otvorením severného obchvatu bola komunikácia v správe Slovenskej správy ciest ako cesta I/51, ktorá v tej dobe nepotrebovala predĺženie uvedeného odbočovacieho pruhu. Po spustení severného obchvatu mesta sa intenzita dopravy na Rybníkovej ulici znížila, doprava sa zrýchlila nielen vylúčením ťažkej nákladnej dopravy, ale aj presmerovaním osobnej dopravy od Trstína na obchvat. Mesto preto v súčasnosti neuvažuje o predĺžení odbočovacieho pruhu a zaberaní ďalších plôch zelene. V prípade zvýšenia intenzity dopravného prúdu sa touto otázkou budeme zaoberať.
Spomenieme ešte, že Mesto Trnava pripravuje podklady pre rekonštrukciu ulice na výstavbu BUS pruhov, v rámci ktorej sa komunikácia rozšíri na štyri riadne pruhy plus samostatné ľavé odbočenia.
Okrem uvedeného prebiehajú práce na návrhu novej organizácie dopravy CMZ ako aj zóny Cukrovar, ktoré budú mať výrazný vplyv na tvar Rybníkovej ulice.

Odbor územného rozvoja a koncepcií

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania