Nebezpečné cyklo-šíny na schodisku polikliniky

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Radomír Remenár 09. februára 2017

Žiadam o okamžité odstránenie železných cyklo-šín zo schodiska na polikliniku z Tehelnej. Je to pre chodcov nebezpečné. Zvlášť pre babičky a deduškov s paličkami, či barlami. Niektorí ľudia naozaj nemôžu vyjsť hore po pravej strane, najmä keď potrebujú aj opornú paličku v pravej ruke. Nehovoriac ak by nastal stav núdze a schodisko bude slúžiť v prípade evakuácie ako núdzový východ... Bezbariérový prístup na polikliniku (most) s bicyklom, či kočíkom je už dávnejšie zabezpečený zo šiestich strán.. PS: Mimochodom napadlo niekoho, že ide jar, leto a deti a mladých cyklistov budú tieto koľajnice po celom meste lákať na amatérske zjazdové cyklo-experimenty? Kto potom zaplatí úraz?

10. február 2017

Juraj1

Opätovne sa pripájam ku kritickému názoru na kovové lyžiny. Navrhujem odstrániť a zosobniť škody spôsobené montážou a demontážou. Určite budú menšie, ako škody spôsobené prípadným úrazom na tomto zariadení.
10. február 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
technický prvok na schodiskách je zadefinovaný v TP 07/2014 Technické podmienky: Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry ako Schodiskový žliabok pre bicykle - jeho tvar, rozmery a umiestnenie je definované v týchto technických podmienkach vydaných Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Pracovníci Odboru územného rozvoja a koncepcií na žiadosť občanov navrhli pokrytie všetkých schodísk v meste s cieľom uľahčiť pohyb chodcov, ktorí tlačia bicykel. Žliabky slúžia výlučne len na tlačenie bicyklov, a preto nemusia nadväzovať priamo na cyklotrasy. Rovnakým spôsobom sa žliabky realizujú všade vo svete aj v ostatných Slovenských mestách. Žliabok je dôležitý na trase so sídliska Tehelná na cyklotrasu na lávke. Iné prepojenie v blízkosti neexistuje.
Žliabky schválilo aj mestské zastupiteľstvo a vedenie mesta potvrdením rozpočtu mesta. Lávka by sa mala v blízkej budúcnosti rekonštruovať, odstránením betónových zábradlí sa schodisko ešte viac rozšíri a žliabok už nebude natoľko prekážať občanom so zníženou schopnosťou pohybu (s barlami, paličkami).

Odboru územného rozvoja a koncepcií
10. február 2017

Juraj1

K legislatívnemu procesu, ktorý predchádzal montáži lyžín sa vyjadrovať nebudem. Považujem však žliabok za nevhodné riešenie z hľadiska bezpečnosti, ako aj opodstatnenosti takéhoto technického prvku na schodisku z ul. Tehelnej. Vjazd na lávku je predsa riešený zo strany od VÚC, vzdialený cca 100m, čo je vzdialenosť pre zdravého človeka, ktorý jazdí na bicykli úplne zanedbateľná. Starší, resp. chorý človek bicykel po žliabku možno ani nevytlačí, podobne aj pri schádzaní po schodoch bude problém vzhľadom na sklon schodišťa bicykel ubrzdiť. Z toho všetkého mi vyplýva, že žliabky nebudú prínosom, ale naopak.
Bolo by vhodné posudzovať každú montáž ad hoc a nie paušálne namontovať žliabky aj tam, kde nie sú vhodné.
10. február 2017

Radomír Remenár

Problematiku treba rozdelit na dve casti:

1. Poliklinika a invalidi

- Prestavbou schodiska by sa to mohlo vyriesit. Ale docasne by som to teda zatial odstranil.
- S bicyklami sa da vyjst z Tehelnej juhozapad, alebo oproti pri TTSK.
- Vo svete sa vacsinou tie „šíny“ dávajú na okraj, aby nevadili chodcom. Nechapem preco nase normy povoluju pol metra od zabradlia, darmo co to laka „zjazderov“ a hlavne zavadzia.

https://www.google.sk/search?q=cyclo+ramp+stairs&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=CdedWPuHAq7i8Afe8ISQAg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9c/af/79/9caf79a2180f4fe58ffeeb3a1b92156c.jpg


- Poprosim preto docasne odmontovat šínu na poliklinike az do vyriešenia schodiska a urobiť výnimku z normy kvoli invalidom. Posunut to proste na kraj.

2. Čo sa týka nebezpečnosti je druhá vec nie hlavná pripomienka, len poznamka.
Ale aj na to existuju vo svete napadite riesenia, napr. podsadenie šíny o jeden dva schody nizsie a pod. Je to prirodzená bariéra na zníženie rizika. Prípadných mladých kaskadérov to tak viac odradí od nebezpečného zjazdu.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSW4KxXc0z3iCWcI6lXBcvO2oHuggNbYxKYPZTSJi4icrH8I9xA

Eliminovalo by sa tak riziko. A mozme byt aj inspiraciou v inovacii...
10. február 2017

Hana

Presne tak, ako hovorí Juraj, chcem vidieť ako človek tlačí a lebo spúštá bicykel na tomto schodisku, mne príde strmé aj pre chodcov.
11. február 2017

Peter

vazeni, odmontuju to, ked tadial zleti prve dieta na odrazatku a niekto to da nasledne do novin, potom zacnu rozmyslat. Ako pise Juraj, aspon to odsadit o jeden, dva schody.
11. február 2017

Radomír Remenár

Takze celkové zrhnutie:
a) šíny potrebujú ochranný žltý výstražný náter, aby sa predišlo infekcii tetanu z hrdze, aby dobre vypadali a nemuseli sa často udržiavať, boli dobre udržiavateľné, boli dobre vydieť (navrhujem kataforézny náter, možno by si to mohli zobrať pod patronát PSA Group a "vypáliť" to žltou farbou vo svojej karosárni-lakovni)
b) šíny navrhujem vo vnútri upraviť protišmykovým povrchom, aby plnili svoj účel aj počas námrazy, a zároveň bezpečnosť, aby sa niekomu bicykel nezošmykol aj s vodičom
c) všetky šíny by mali byť premontované na okraj, aby nezavadzali chodcom, najmä invalidom a prirodzene tak bránili "zjazdovaniu" kvôli bezpečnosti a predchádzaniu náhodným úrazom

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9c/af/79/9caf79a2180f4fe58ffeeb3a1b92156c.jpg

d) každú vrchnú šínu, ktorá vedie zhora, skrátiť - podsadiť aspoň o jeden schod, aby dvojnásobne demotivovala prípadných "zjazderov"

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSW4KxXc0z3iCWcI6lXBcvO2oHuggNbYxKYPZTSJi4icrH8I9xA

Pokial sa nemylim, bolo by takéto riešenie ideálne, bezpečné, profesionálne a bez dodatočných námietok v budúcnosti.

Rado
15. február 2017

Radomír Remenár

Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry TP 07/2014
6.2 Schodiskové žliabky pre bicykle
Podľa STN 73 6110 sa v podchodoch a na lávkach v blízkosti CYK...
Žliabok sa osádza min. 0,50 m od steny schodištia.

Tak bohuzial... :( to my nevyriešime...
04. február 2018

Lina

Zavadzajuca kolaj na bycikle

Táto koľaj zavadza chodcom.Ak má koľaj slúžiť na bycikli,prečo nie je úplne na kraji?A prečo tam radšej nebola vytvorená koľajnica,ktorá by slúžila aj na kočíky a zároveň aj na bycikle.Tie schody využívajú hlavne chodci a matky s kočíkmi.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania