27. september 2013
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň, ďakujeme za podnet. Pripájame stanovisko odboru dopravy a komunálnych služieb:
Práca je zhotovená len čiastočne, pretože problematika vnútornej stavebnej konštrukcie po obnažení bola veľmi komplikovaná. Prvoradou úlohou bolo zastavenie vnikania vody do stavebnej konštrukcie, čo je aj úspešne zhotovené. Do stavebnej konštrukcie nezateká a nevznikajú žiadne škody.
Počas opravy konštrukčnej dilatácie nebola k dispozícií žiadna výkresová dokumentácia, postup bol zvolený na základe obnaženej konštrukcie, zistenia skutočného stavu a stanovenia jednotlivých postupov.
Aby bolo možné chodník používať, bola vykonaná provizórna povrchová úprava z cementových a epoxidových materiálov s dočasnou životnosťou.
Stavebná konštrukcia v mieste konštrukčnej dilatácie pracuje a dochádza k pohybom v pozdĺžnom, a čiastočne aj v priečnom smere. Na elimináciu týchto pohybov je potrebné osadiť kovové dilatačné profily špeciálne určené pre danú problematiku. Parametre a špecifikácia požadovaného dilatačného profilu bola zadaná špecializovanej firme MIGUA Gmbh v spolupráci so spoločnosťou SIKA Slovensko ako dodávateľom tesniacich súčastí konštrukčných dilatácií.
Konštrukčný problém spočíva v tom, že je potrebné premostiť pružný dilatačný pás vo vnútri stavebnej konštrukcie pohyblivým profilom na elimináciu zaťaženia povrchovej nášľapnej vrstvy mostovej konštrukcie v rozsahu 120 mm.
Gmitterová, ÚKaM
pat a mat