19. júl 2012
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
ďakujeme Vám za Váš podnet. Ako správne píšte, v meste je príliš veľa reklamných plôch. Vedenie hlavného mesta si to uvedomuje a týmto problémom sa intenzívne zaoberá a iniciovalo už viaceré kroky k riešeniu tohto problému. Primátor napr. rokoval s predsedom vlády o zmene zákona, ktorá je kľúčovým predpokladom toho, aby mesto mohlo priamo a aktívne ovplyvňovať rozmiestňovanie reklamných zariadení. Ďalej mesto viedlo rokovania s mestskými časťami a bol vykonaný pasport reklamných zariadení v meste. Od starostov mestských častí sme dostali presné čisla o počte reklamných zariadení, povolených aj nepovolených, tých čo stoja na súkromných aj mestských pozemkoch. To všetko boli dôležité údaje, aby sa mohli veci riešiť ďalej. Hlavné mesto už podalo na súdy viac ako 40 žalôb na odstránenie nelegálneho reklamného zariadenia z pozemku mesta. Odstrániť ich je možné len na základe súdneho rozhodnutia.
Mestko ďalej rokovalo so všetkými zainteresovanými subjektmi, vrátane 37 reklamných spoločností. V najbližších týždňoch bude dokončené spracovanie "Koncepcie umiestňovania nosičov vonkajšej reklamy" v Bratislave, ktorá bude následné daná na pripomienkovanie mestským častiam a potom sa ňou bude zaoberať Mestské zastupiteľstvo.
Bolo potrebné dosiahnuť dohodu aj so samotnými reklamnými spoločnosťami, aby sa dohodnuté pravidlá rešpektovali, pretože zákony nám dávajú malý priestor na ovplyvňovanie týchto vecí. Teraz reklamné zariadenia musia byť povolené jednotlivými stavebnými úradmi mestských častí v zmysle stavebného zákona, za predpokladu súhlasu vlastníka pozemku. Hlavné mesto teda priamo nedáva povolenia na reklamné plochy.
Po týchto všetkých zložitých procesoch očakávame aj my viditeľné výsledky, hoci to nebude ihneď. Ale už v najbližších týždňoch mesto začne s odstraňovaním nelegálnych reklamných nosičov, ktoré sú na pozemkoch patriacich hlavnému mestu.
Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
nespokojny obcan