Máme v meste málo reklamných plôch?

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Ján Hefty 11. júla 2012

Naše mesto je známe tým, že je zamorené reklamnými plochami. Samotné vedenie mesta už niekoľkokrát deklarovalo, že s tým plánuje niečo robiť. Vôbec preto nerozumiem tomu, prečo umožnilo inštalovať v strede mesta nové obrovské reklamné pútače, ktoré okrem toho, že pôsobia ako vizuálny smog, zaberajú aj miesto na už bez tak priestorovo chudobnej nábrežnej promenáde a pri Hviezdoslavovom námestí. A rovnaká opacha je postavená aj pod Novým Mostom.

19. júl 2012

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme Vám za Váš podnet. Ako správne píšte, v meste je príliš veľa reklamných plôch. Vedenie hlavného mesta si to uvedomuje a týmto problémom sa intenzívne zaoberá a iniciovalo už viaceré kroky k riešeniu tohto problému. Primátor napr. rokoval s predsedom vlády o zmene zákona, ktorá je kľúčovým predpokladom toho, aby mesto mohlo priamo a aktívne ovplyvňovať rozmiestňovanie reklamných zariadení. Ďalej mesto viedlo rokovania s mestskými časťami a bol vykonaný pasport reklamných zariadení v meste. Od starostov mestských častí sme dostali presné čisla o počte reklamných zariadení, povolených aj nepovolených, tých čo stoja na súkromných aj mestských pozemkoch. To všetko boli dôležité údaje, aby sa mohli veci riešiť ďalej. Hlavné mesto už podalo na súdy viac ako 40 žalôb na odstránenie nelegálneho reklamného zariadenia z pozemku mesta. Odstrániť ich je možné len na základe súdneho rozhodnutia.

Mestko ďalej rokovalo so všetkými zainteresovanými subjektmi, vrátane 37 reklamných spoločností. V najbližších týždňoch bude dokončené spracovanie "Koncepcie umiestňovania nosičov vonkajšej reklamy" v Bratislave, ktorá bude následné daná na pripomienkovanie mestským častiam a potom sa ňou bude zaoberať Mestské zastupiteľstvo.

Bolo potrebné dosiahnuť dohodu aj so samotnými reklamnými spoločnosťami, aby sa dohodnuté pravidlá rešpektovali, pretože zákony nám dávajú malý priestor na ovplyvňovanie týchto vecí. Teraz reklamné zariadenia musia byť povolené jednotlivými stavebnými úradmi mestských častí v zmysle stavebného zákona, za predpokladu súhlasu vlastníka pozemku. Hlavné mesto teda priamo nedáva povolenia na reklamné plochy.

Po týchto všetkých zložitých procesoch očakávame aj my viditeľné výsledky, hoci to nebude ihneď. Ale už v najbližších týždňoch mesto začne s odstraňovaním nelegálnych reklamných nosičov, ktoré sú na pozemkoch patriacich hlavnému mestu.

Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
25. júl 2012

nespokojny obcan

preco vobec neodpovedal na otazku, ze naco dalej mesto umiestnuje vlastne plochy? alibisticke kecy.
25. júl 2012

dusko

podla mna je riesenie jednoduche ... len treba volu panov mesta bratislavy ... akekolvek reklamne plochy - ci uz so zakladmi, alebo bez nich, musia byt schvalene magistratom a hl. architektom ... howgh. nie je miesto na vykrucacky ... ale to samozrejme nevyhovuje podplatenym clenom a organom a inym udom z magistratu ...
dj
27. júl 2012

fero agresivny

tu pomoze jedine obcianska iniciativa a zobrat jednu plochu za druhou a rucne strucne ju zlikvidovat, podpalit, zafarbit... moznosti je dost.
17. október 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ospravedlňujeme sa, že sa podnet rieši až teraz, snažíme sa však vracať k starším neriešeným podnetom.
Spomínané reklamné plochy boli všetky už dávnejšie odstránené, ako vidieť na priložených fotkách.

S pozdravom,

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania