Denne vozím dieťa autom do škôlky a cestou zažívam stres na tých istých križovatkách, kde v rozpore s predpismi parkujú na chodníkoch autá obmedzujúce výhľad do križovatky.
Nie som zástancom kolíkovania chodníkov a mám pocit, že by bohato stačilo, keby vodiči vedeli, že ide o priestupok, ktorým sa policajti budú zaoberať. Ide väčšinou o tie isté vozidlá, ktoré si n úkor bezpečnosti a plynulosti premávky i chodcov takéto miestá na chodníku vyárendovali.
Konkrétne sú problematické nasledovné križovatky:
1. Križovatka Lazaretská - Špitálska (pri KR PZ) - na chodníku na Špitálskej 20 pred ázijským bistrom pravidelne stoja vozidlá, ktoré blokujú výhľad do križovatky vozidlám odbočujúcim z Lazaretskej doľava na Špitálsku. Ide o mimoriadne zložitú križovatku, kde pri odbočovaní doľava prechádzate z prechodu pre chodcov cez dva jazdné pruhy, električkové koľajnice v oboch smeroch, oproti Dobrovičovej, z ktorej tiež vychádzajú vozidlá rovno i doľava na Špitálsku. Paradoxne, na tomto mieste (v zóne, kde sa oficiálne smie parkovať len na vyznačených miestach) okrem miestnych obyvateľov a rôznych kuriérskych služieb stávajú aj policajti. Odporúčam osadenie zábran.
2. Križovatka Hollého - Špitálska - pri prejazde rovno z Hollého cez Špitálsku na Rajskú a odbočovaní doľava z Hollého na Špitálsku často blokuje výhľad vozidlo parkujúce na chodníku za už osadenými stĺpikmi (pred obchodom na Špitálskej 25). Opäť sa jedna o mimoriadne zložitú a ťažko prejazdnú križovatku, kde pri prejazde rovno na Rajskú prechádza vozidlo cez prechod, dva jazdné pruhy, električkové koľaje a vchádza na ďalší prechod na Rajskej. Odporúčam osadiť stĺpiky na chodník až po výjazd z dvora na Špitálskej 27.
3. Križovatka Palisády - Štetinová - na chodníku na rohu pravidelne parkujú jedno až dve vozidlá (väčšinou tie isté). Obmedzujú výhľad pri odbočovaní z Palisád do ľava na Štetinovú na vozidlá prichádzajúce zhora po Palisádach zo zákruty. Na tomto mieste dochádza v špičke často k zdržaniu, keďže vodič nevie odbočiť doľava a uvoľnit pruh vozidlám pokračujúcim rovno po Palisádach. Rovnako obmedzujú výhľad pri odbočovaní do z Palisád do Moyzesovej doľava, keďže kvôli ním je horšie vidno vozidlá prichádzajúce hore Palisádami. V tejto iste križovatka zvyknú parkovať aj vozidlá na rohu Palisád v spodnej časti prechodu pre chodcov, vďaka nim pri odbočovaní doľava na Štetinovú nevidno poriadne chodcov na prechode. Odporúčam osadiť stĺpiky na Palisádach na rohu na chodníku, resp. aspoň upozorniť vodičov (keďže ide pravdepodobne o zamestnancov z okolitých firiem, ktorí tam parkujú denne), že parkujú nelegálne a znižujú bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.
Verím, že takýchto križovatiek by sa našlo viac a nie som si istý, či systémove riešenie je v kolíkoch. Možno by úplne stačilo, keby sa Mestská polícia dočasne sústredila na vynucovanie dodržiavania už existujúcich pravidiel (vo všetkých uvedených prípadoch ide o nelegálne parkujúce vozidlá, ktoré na tých miestach parkujú pravidelne, lebo vidia, že to nikoho netrápi).
Andrej Salner
Na Špitálskej blokuje každý deň výhľad do križovatky to isté vozidlo a na rohu Palisád a Štetinovej stoja denne dve vozidlá komplikujúce odbáčanie do Štetinovej aj Moyzesovej a znižujúce plynulosť premávky.
Keďže ide väčšinou o tie isté vozidlá, stačilo by, aby ich polícia riešila raz, aby zistili, že tento konkrétny priestupok nie je dlhodobo ticho tolerovaný. Pokiaľ však môže niekto "flagrantne" porušovať zákon 10 metrov od vchodu do KR PZ bez dôsledkov, nemôžeme sa čudovať parkovacej situácii.
Zaujímalo by ma vysvetlenie zo strany Mestskej polície a KR PZ, či tolerovanie denodenného porušovania predpisov (nielen uvedené miesta ale napríklad chodníky na Palisádach, kde stoja každý deň autá ale aj ďalšie miesta, o ktorých píšu autori podnetov na tomto portáli) je dôsledkom nezáujmu polície, nedostatku kapacít, individuálnych dohôd alebo niečoho iného.
Konzistentné riešenie týchto priestupkov Mestskou políciou by podľa môjho názoru nielen zvýšilo bezpečnosť a plynulosť premávky a chodcov ale by mohlo byť samofinancujúce (príjem z pokút by mohol kompenzovať náklady navýšenia kapacity MsP).