Tato frekventovana krizovatka by si zaslúžila kruhový objazd. Momentálne tam ani nie je určená hlavna a vedľajšie cesta. V prípadne rannej špičky vznikajú kolízne situácie. Vela vodičov ani netuší ze nie je na hlavnej alebo vedľajšej ceste.
Polomery v zakrutach su naozaj stedre takze miesta je tam dostatok. Okrem ineho kruhovy objazd nie je nutne vytvarat stavebnou upravou, je mozne ho vyznacit iba vodorovnym znacenim.
Tomáš, berte do úvahy, že miestom musí dokázať prejsť aj vozidlo nad 3,5 tony, dokonca aj s návesom, atp.
Ale tiež by ma zaujímalo, aké zdôvodnenie bude poskytnuté v odpovedi na podnet, akiste hodnoverne doložené rozmerovými pomermi v danom mieste.
Súhlasím, že križovatka je problémová a frekventovaná. Zmätočnosti prispelo to, že slepá ulica medzi domy v rámci PPS bola po novom označená ako Parkovisko, čo je miesto pri okraji cesty, teda sa z neho dáva vždy prednosť pri vchádzaní na cestu. Mnohí to však považujú za štvrté rameno neriadenej križovatky. Pomohol by POD, ako to bolo konzultované, pripomienkované, schválené.
Beriem do uvahy preto spominam variant bez stavebnych uprav. Nevidim dovod preco by mali do danej obytnej zony jazdit velke vozidla s navesom nakolko sa jedna o zonu kde maju vjazd zakazany okrem vozdiel zasobovania (podobne ako v inych pesich/obytnych zonach). Ak sa vsak bavime o velkych navesovych vozidlach ktore zasobuju maloobchodnu predajnu tesco expres maju stale k dispozicii vjazd od Rusovskej cesty alebo Romanovej. V tomto pripade by vsak skor mala zakrocit samosprava a taketo vozidla zo zony vytlacit uplne a nahradit ich mensimi zasobovacimi vozmi ako je to v pripade inych prevadzok.
Varianta hlavnej cesty od Panonskej k DU by sice riesil nebezpecne situacie medzi sofermi ale nijakym sposobom by neprispel k ukludneniu dopravy ktora je tu neprimerane vysoka. Najlepsim riesenim by bolo zaslepenim prejazdov danou zonou ktora je aktualne uplne nezmyselna, prejazdy od Jiraskovej po Panonsku ani od Romanovej po Rusovsku cestu nie su o nic kratsie ako v pripade jazdy po hlavnych cestach, bohuzial ako vsetci vieme samosprava toto riesenie tvrdohlavo odmieta.
Je mi absolútne jasné, že za pár týždňov nikto len tak nezrealizuje zmenu značenia, už vôbec nie kruhový objazd. Na druhej strane, stanoviť, že akékoľvek prvé vyjadrenie by mohlo prísť v prvom kroku ešte behom mesiaca, neskôr už iba na zvyšok celého roka, je v podstate odsúdenie podnetu na neriešenie. V zmysle zaužívaných postupov na OPS to administrátor neprepošle viac než raz za tri mesiace, tzn. tento podnet sa už samospráve nepripomenie viac než 2 razy po zvyšok roka.
Rozumiem, že byť na Oddelení komunikácie, ak kolegovia z Referátu dynamickej dopravy nekomunikujú nie je hodné závidenia, ale problém to je - neuspejú ani v iných podnetoch deflekčné vyjadrenia o tom, že majú inú primárnu agendu, pretože kruhový objazd resp. riešenie križovatky je ich primárna agenda.
C K