Nábrežie arm. gen. Ludvíka Svobodu-cyklotrasa-chýbajúca

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Common Ennemy 22. marca 2024

Vzhľadom na to že pri realizácií River Parku sa pozabudlo, po nábreži vedie cyklotrasa (medzinárodná eurovelo 6) a vzhľadom k tomu, že na nábraží sa žiaden kolaps dopravy nedeje (foto z 21.3.2024 16:45 - úplné plynyulá doprava) Žiadam o predĺženie cyklotrasy od starého mosta aspoň po koniec Riverparku.

22. marec 2024

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
22. marec 2024

Jozef Kováč

Na nábreží je toľko chodcov, že už pri súčasnom počte prejazdov cyklistov je to nepríjemné pre obe strany. Ráno ešte ako tak, ale poobede je už problém prekľučkovať na bicykli pomedzi chodcov, bežcov, psičkárov, atď.
22. marec 2024

Julo

Problem je ranna spicka, nie 4. 5. hodina po poludni. Najvacsie presuny su z okrajovej casti do centra a do dalsich casti rano.
22. marec 2024

Martin Kováč

Ja navrhujem cyklotrasu od mosta lanfrankoni :)
23. marec 2024

C K

Julo, tento problém sa bude musieť riešiť akokoľvek, pretože ak sa nezabezpečí útlm nezdieľanej dopravy v centre, tak aj 2+2 pruhy by časom nestačili. Tým novostavbám bude potrebná dopravná obslužnosť a kapacity sa nezväčšujú.
23. marec 2024

Julo

Podnet je prave o zmenseni kapacity predlzenim cyklotrasy. A argument je vzajomne nerespektovanie sa chodcov a cyklistov. Aspon na promenadach v plazovych mesteckach sa znesu. A este ze o 4., 5. hodine je na ceste klud a ziaden kolaps.

Takto si chodci svojou nedisciplinou zaberaju promenadu. Cyklisti si preto vydupu cyklotrasu na ukor aut. A auta zostanu, len kolony budu dlhsie aj na cas aj na dlzku. Nevedie to nikam.
23. marec 2024

Common Ennemy

Autam ostane cely jeden pruh, aj obchvat. Chodieval som z borov cez nabrezie denne na AS v poobednej spicke a nic hrozne sa tam nedialo. Mat promenadu pri dunaji nieje o respektovani sa. Chcem si sadmut na kavu na nabrezi dieta mi tam beha a chcem mat klud a pokoj a nie strach ci ho nezrazi bicykel. A cyklista momentalne nema alternativu. A este detail: v meste funguje mhd…
23. marec 2024

C K

Ja osobne tam cyklotrasu nepotrebujem, ale viem, že tá súčasná sieť nie je dobrá, čo sa plynulosti a nadväznosti týka. Všade inde sa cyklotrasy budujú pozdĺž ciest, nie spolu s chodníkmi, v najhoršom sa vezme chodník na jednej strane a mení sa na cyklotrasu, nemiešajú sa chodci s cyklistami. Potom aj napríklad nemusí šofér dávať prednosť cyklistovi na zvláštnych priechodoch, všetci majú rovnaké pravidlá.

Už aj na fotke pôsobí smiešne, že je tam BUS + cyklo pruh, vzniká z ničoho. Cyklista sa tam ocitne po jazde odkiaľ? Z mosta, kde má vjazd zakázaný? Ja neviem, kade by tá trasa mala najlepšie viesť, ale na pešiu zónu zákazu vjazdu Žižkova s dovolenou jazdou cyklistov asi Bratislava tiež nie je pripravená.

Jedna z možností ako sa na to pozerať je, že teraz je tam dvojprúdovka a električka, ale od doby, než to bolo vybudované pribudli podstatne širšie možnosti tranzitu pre automobilovú dopravu. Keby neboli pribudli, už je dávno kolaps. A pribúdať budú, samozrejme inde. Sú nutné 4 pruhy na tranzit a v tomto mieste, keď alternatívy majú a musia sa i tak rozširovať mimo tohto miesta?
24. marec 2024

jajbolina

Aby to malo zmysel, treba ten luxusný a často prázny cyklopruh nahradiť BUS/cyklo pruhom. Od vedenia mesta sme sa doetarz napriek viacerým výzvam nedozvedeli prečo má MHD čakať v zápche spolu s autami. Zmysel má z oboch strán samostatný BUS/cyklo pruh a druhý pruh pre IAD (stačilo by rozšíriť kúsok chýbajúcej cesty oproti Redute).
24. marec 2024

C K

Na zvyšku - Vajanskom nábreží? Ja by som sa skôr zamýšľal nad tým, prečo je tam vôbec potrebné mať autobus, keď ulicou vedie električková trať. Pridať zastávku električke možné je. A tiež by postačil jeden vjazd z každej strany do vnútroblokov, aby sa minimalizovali križovania, to má tiež vplyv na plynulosť a bezpečnosť premávky.
24. marec 2024

jajbolina

C K A čo spoje ktoré prichádzajú z iných strán? napr. bus 29? Či si myslíte že ľudia z DNV alebo z Devína budú prestupovať na eliny a potom na ďalší spoj? Koľko je podľa vás únosný popčet prestupov? Len vyženiete ľudí do áut. Taká fanatici ako vy v skutočnosti len napomáhajú k tomu aby si ľudia tie autá kúpili.
24. marec 2024

Michal

Počet prestupov je pre drvivú väčšinu cestujúcich irelevantný, dôležitý je celkový jazdný čas.
24. marec 2024

C K

Linka 29 začína - končí na Malej scéne, myslíte si, že keby napr. smerovala na Zochovu, že by to bol problém, čo sa možností prestupov týka?

Druhá vec je, že Bratislava je zvláštna tým, že nevyužíva električkové pásy na vedenie bus pruhov. Ak môže jazdiť po električkovej trati - samozrejme na to uspôsobenej - náhradná autobusová doprava, prečo nemôže byť tento priestor zdieľaný pre MHD, ktorá nemôže byť koľajová, ale daným miestom potrebuje prejsť?
24. marec 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za nahlásenie tohto podnetu. Informovali sme o ňom odborný útvar, ktorý je na jeho riešenie príslušný. O postupe Vás budeme informovať.

S pozdravom,
Kto? Oddelenie pešej a cyklistickej dopravy
Kedy? 2024

Oddelenie služieb občanom
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
24. marec 2024

jajbolina

Michal možmno pre vás. Ja sa buzerovať prestupmi nedám, to radšej budem ešte viac využívať auto. A určite nebudem sama.
24. marec 2024

Common Ennemy

Este ze nemame metro lebo by ho ludia vyuzivali len na priame spojenia a nie na buzerovanie s prestupami …
31. marec 2024

Tomáš

Ak chceme zlepsit obluznost autobusov po nabrezi je nutne opravit asfaltovy podklad pod kolajami elektriciek a spristupnit ho pre autobusy. Spojenie cyklo/bus pruhu je len alibisticke riesenie od stola ktore nikde nefunguje, extremne nebezpecne pre cyklistov, spomalujuce pre MHD.
Samotna cyklotrasa medzi mostom SNP a Lanfranconi by bola rozhodne prinosna, aktualny zmiesany chodnik kapacitne nestaci a jazda je tu velmi nebezpecna
Ovela kritickejsi je vsak usek na opacnej strane od Safka kde cyklotrasa konci a chyba napojenie na cyklotrasu jak na Pribinovu tak na Karadzicovu.
01. apríl 2024

jajbolina

MHD spomaľuje že stojí vo fronte s autami, teda súčasné riešenie. To vám nevadí Tomáš? Súčasné riešenie je paškvil. MHD musí mať prednosť aj pred cyklistami.
Inak nechápem, ak mesto cyklotrasu chce, prečo ju nevedie bočnými ulicami povedľa nábrežia.
01. apríl 2024

Tomáš

Ak sa pytate na moj nazor, vyuzivam v danom useku autobus na dochadzanie do prace a spomalenie som nezaznamenal takze nie nevadi. To ze by mala mat prednost s Vami suhlasim, preto som dal do pozornosti adekvatne riesenie ktore by nikomu neuskodilo. Naopak MHD zaseknuta za cyklistom je ovela vacsim zdrzanim ako jazdiaca v jazdnom pruhu medzi autami.

Co sa tyka druhej myslienky, nie celkom rozumiem o ktorych uliciach hovorite v useku ziadna subezna ulica nevedie. Ak by vsak aj viedla, cyklotrasa by musela byt na ukor mnohych parkovacich miest s cim by prirodzene velke mnozstvo ludi nesuhlasilo.
01. apríl 2024

jajbolina

Môžete dať prosím štatistiku kde je zdržanie MHD za cyklistami väčšie ako v zápche za autami???? Pobavilo ma to.
01. apríl 2024

C K

Napríklad keď autá stoja na červenú, cez ktorú sa dostanú na n-tý cyklus, pritom cyklistu možno predbehnúť s trochou ohľaduplnosti, napr. pri uhnutí do najbližšej vedľajšej ulice, čo pomalšiemu cyklistovi nerobí žiaden problém. Cestní cyklisti uhýbať na takto krátkom úseku prakticky vôbec nemusia, dohnali by autobus pri každej zastávke.
01. apríl 2024

Tomáš

Ano pokial autobus uviazne v zapche a cez cervenu prejde az na n-ty cyklus tak je to samozrejme problem to vsak nie je pripad tejto ulice kde je premavka vzdy plynula. A prirodzene rychlost aut je na rovnom useku nasobne vyssia ako rychlost cyklistu na to nepotrebujeme predsa statisticke odhady.
Co sa tyka ohladuplneho predbiehania, tak je to v zmiesanom bus/cyklo pruhu nerealna predstava, vodic je povinny obiehat cyklistu vo vzdialenosti 1,5m co samozrejme pri sirke autobusu nie je na zdielanom pruhu mozne aj keby ohladuplnym byt chcel, nehovoriac o tom ze mnohi vodici nevedia odhadovat dlzku svojho vozidla a po zaradeni sa "pred" cyklistu ho svojou zadnou castou scvaknu ku krajnici. Z osobnej skusenosti viem povedat, ze sa jedna o naozaj hororovy moment, predstava ze by taketo riziko cakalo dieta alebo starsiu osobu so znizenymi pohybovymi zrucnostami je desiva.
Jajbolina dovolte mi pre zmenu otazku na Vas, aky benefit by podla Vas zdielany bus/cyklo pruh priniesol, ked na danom useku nedochadza k casovym stratam autobusov? Preco ho uprednostujete pred sprejazdnenim elektrickoveho pruhu pre autobusy?
01. apríl 2024

C K

Tomáš v tomto prípade nie úplne súhlasím, aspoň nie v stave, a v akom je to teraz na Vajanského - je tam nespočet miest, kde sa cyklopruh znenazdajky zužuje, obzvláš pri vzniku odbočovacieho pruhu, ďalej sú tam zastávky, kam autobus do cyklupruhu vchádza, celé je to nedomyslené, cyklista sa naozaj môže cítiť bezpečne iba tam, kde ho chráni obrubník, ale napr. pri tom odbočovacom pruhu, kde je to zúžené, ho naozaj môže trafiť autobus aj ak len pokračuje rovno v svojom pruhu.

Samozrejme preferujem BUS pruh po koľajniciach, potom aj zastávky nech sú ostrovčeky.
01. apríl 2024

jajbolina

Neuprednostňujem električkový pruh pre MHD pred cylopruhom, ale zjavne ste sa nezamysleli nad nábrežím. V úseku od Reduty po Šafko je len jeden pruh pre eliny, busy sa tam nezmestia. teda vaše riešenie je nereálne. Rovnako riešenie že MHD nemešká je zavádzanie.
Nie som síce nadšená že chce vláda riešiť kompetencie mesta, ale zákon, ktorý zvýši kompetencie KDI je na mieste. Tu dokázal Vallo jediné, vyrobiť zápchy tam kde neboli na pkor prázdnej cyklotrasy.
01. apríl 2024

Tomáš

C K ja netvrdim, ze sucastne riesenie je bezchybne, trasa ma mnoho nedostatkov ako som uz spomenul za najvacsi povazujem chybajuce napojenia na zvysne cykloradialy na Karadzicovu a Pribinovu, a mnohe mensie kvoli ktorym sa stale mnoho cyklistov na tuto trasu neodvazi vojst a vrha to zle svetlo na cyklistov v meste, co nasledne brani dalsiemu rozvoju cyklodopravy.

Ako sam spominate zastavky so samostatnymi ostrovcekmi by boli idealne a rozdelili by tak verejnu, automobilovu a cyklodopravu do oddelenych priestorov.
O tom, ze ku Safku vedie iba jedna kolaj samozrejme viem, nie je nikde napisane ze bus pruh musi byt nutne po celej dlzke trasy, v tomto useku to az tak nutne nie je pretoze na Safku sa MHD zaraduje pred cakajuce auta na cervenej tym padom ma volnu trasu az po najblizsiu krizovatku kde by uz oddeleny pruh mat mohla.

Co sa tyka udajneho zavadzania o meskaniach MHD, existuju presne statistiky ktore moje slova potvrdzuju. Pre ilustraciu prikladam aj nazorne video:
https://bratislava.sk/doprava-a-mapy/doprava/dopravne-projekty/vajanskeho-nabrezie?fbclid=IwAR2dmAEP9iBsakEU9qE3X8KIZtCRRVE-SiX6cCiTU9rZrhrlYmpVPZbc23k

PS: Viac sa k teme Vajanskeho vyjadrovat nemienim, nakolko sa jedna o temu nad ramec samotneho podnetu. Co vsak zo statistik vypliva je, ze zredukovanie jazdnych pruhov nema negativny dopad na priepustnost danej trasy preto je mozne v danom trende pokracovat aj na zvysnej casti tejto cesty ako ziada zadavatel podnetu. Samozrejme nebranim sa ani samostatnej oddelenej cyklotrase no vzhladom na sirku ulice to povazujem za neuskutocnitelne.
01. apríl 2024

C K

Na to - jednokoľajná trať v tom úseku tu už diskusie v podnetoch boli. Samozrejme, je možné to buď zobojsmerniť alebo aj autobus to môže využívať ako jednosmerku. Nie je vôbec dôvod, aby autobus, čo začína na Malej Scéne nemohol začínať na Zochovej, kde je električková obslužnosť dobrá, atp.
02. apríl 2024

Michal

Keď už sa to rozbehla diskusia o využívaní električkových pásov pre autobusy, nápad do pléna - linky 31 a 39 by podľa mňa pokojne mohli jazdiť cez tunel a nie po nábreží. Akurát namiesto zastávky Zochova by obslúžili Kapucínsku, čo je prakticky tá istá zastávka s iným menom... Som presvedčený o tom, že by sa jazdné doby týchto liniek markantne znížili + zníženie premávky na časti nábrežia po Most SNP. Keď most nad Staromestskou unesie električky, určite by uniesol aj autobusy.
02. apríl 2024

Michal

*A vlastne v smere do mesta by ani nebolo nutné zmeniť zastávku zo Zochovej na Kapucínksu. Úplne som zabudol na šikovný zjazd priamo na Staromestskú pri zastávke Zochova.
02. apríl 2024

Michal

...

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania