Parkovanie na súkromnom pozemku!

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Ružinov

Vyriešený
meno
Anonymný užívateľ 16. apríla 2013

Zdravím. Bývame na Tomášikovej 10 kde je parkovisko ako súkromný pozemok a je tam vyznačená dokonca aj tabula SÚKROMNÝ POZEMOK! PARKOVANIE LEN S POVOLENÍM! VOZIDLA BEZ POVOLENIA BUDÚ ODTIAHNUTÉ! Neustále tu však parkujú návštevníci kaviarne a solária ktoré sa tam nachádza a my domáci nemáme tak kde zaparkovať dokonca parkujú tak, že blokujú ostatné vozidlá bez ohľadu na to, či je to domáci alebo nie. Nemajú povolenie na parkovanie a keď sme volali políciu, štátni sa ohúrili, že to majú na starosti mestskí a tí zase, že štátni a odmietli to riešiť! To, že si tam popíjajú kávičku to ma netrápi ale nech neblokujú parkovisko obyvateľom bytovky ktoré je súkromným pozemkom! Nech si parkujú svoje vozidlá mimo nášho parkoviska! Nie každý si totiž môže dovoliť parkovanie v garážach ktoré stojí nemalé peniaze! Im by sa tiež asi nepáčilo keby sa ja postavím pred ich bránu zablokujem im výjazd a pôjdem na kávu! Bolo by dobré tu spraviť rampu na čip ako je na vchodových dverách alebo na karty ktoré by mali len obyvatelia bytov! Nieje normálne aby človek keď príde či už s malým dieťaťom od lekára alebo večer z roboty nemal kde zaparkovať auto lebo úrodzení si popíjajú kávičku! Dokonca podaktorí parkujú aj popri plote na ceste viď zaparkovaný Jaguár!

16. apríl 2013

tvoj tieň

zjavne to na fotografii nie je dopravná značka podľa prílohy č. 1 vyhlášky č. 9/2009 a preto to ani nikto riešiť nebude.....
16. apríl 2013

tvoj tatko

ja neviem kto značku osádzal asi tam nieje na srandu a keď to nikto riešiť nebude začnem to riešiť ja a to sa páčiť nikomu nebude
17. apríl 2013

tvoje meno

mna by zaujimalo, co chces od mesta? aby ti na sukr. pozemku vybudovali rampu? ved sa na nu zlozte, ak je to vase parkovisko. kde je problem? myslim, ze places pri nespravnych dverach a s tymto ti mesto nepomoze, aj keby chcelo, co pozeram na pocet nevyriesenych podnetov, ani velmi nechce :)
18. apríl 2013

tvoj tatko

Čudocal by si sa jak toto pomaha. Ja neplačem ja chcem aby sa tu dalo parkpvať na vlastnom pozemku a nie o 9 večer robiť koleçka autom okolo bytovky aby som našiel miesto. Tebe by sa lubilo keby ti zaparkujem na tvpjom mieste alebo pred tvojou garažou a pojdem na kavu? Tiež by ťa to nasralo keby nemaš kde zaparkovať
18. apríl 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za Váš podnet.
Ako uvádzate, ide o súkromný pozemok, na ktorom je okrem iného i parkovisko (tiež súkromné). Z uvedeného dôvodu mestská časť Bratislava - Ružinov v predmetnej veci nemôže konať. V prípade, že vlastník pozemku by chcel osadiť dopravné zariadenie - rampu, je potrebné vypracovať projekt organizácie dopravy. Tento projekt je potrebné odsúhlasiť mestskou časťou Bratislava - Ružinov a v Operatívnej komisii oddelenia prevádzky dopravy Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy.


Tatiana Baáriová, kancelária starostu
18. apríl 2013

tvoje meno

tvoj tatko ja ta chapem, co ta sere, pointa je jasna. Ale co chces od mesta nechapem, na mesto je ta poziadavka nelegitimna. iba to hovorim.
19. apríl 2013

tvoj tatko

Aby si spravili poriadok s policiou o to cele mi ide a nieze ked ich zavolam tak sa vyhovaraju jedni aj druhi ze oni s tym nic nemaju ale papuce rozdavat v uliciach mesta to uz hej to idu ale aby spravili poriadok tam kde je treba tam nejdu. Neviem ci aj ty tu chodis na kavu parkovat ale nechapem naco parkuju na sukromnom preco si tie auta nezaparkuju niekde dalej napriklad na parkovisku cinskej restiky ta ma zadarmo a nikto tam pomaly nechosi furt je to tam prazdne
19. apríl 2013

tvoj tatko

Oni to tu beru zjavne tak ze kto ma X6 alebo ML alebo ine luxusne ci drahe auto moze parkovat kde sa mu zachce lebo zabije ich zaparkovat mimo kaviarne a prejist sa pesi kusok pritom je tu uliciek kde si mozu parkovat kolko sa im zachce a je to par metrov a nie blokovat parkovisko tym co tu byvaj
19. apríl 2013

tvoje meno

neboj tvoj tatko ja tam teda urcite parkovat nechodim a precitaj si moje prispevky ani slovom si tu chrapac nezastavam.
co tak obratit sa na kontrolny organ policie, ak sa nemozes domoct pomoci u policajtov.
ked si chcel napisat aby si spravili poriadok s policiou, preco si to nenapisal rovno? povypisoval si tam kopu zvastov o kavickach, bla bla.
Co navrhujem, rozdajte si parkovacie karticky, je to vas sukromny pozemok, dajte si cedulku, ze parkovanie len s kartickou. Komu uvidis ze nema karticku volaj policajtov, nereaguju?, kontaktuj kontrolny organ na cislo policajta bla bla.
Ty teraz v stave v akom to mate, ides zavolat policajtov a vies ktore je auto ktoreho suseda a kto je len na tej kavicke?
prid na schodzu bytovych vlastnikov ked budete mat a tam to rieste, tu sa tazko niecoho domozes.
19. apríl 2013

tvoj tatko

Karticky mame rozdane uz davno kazdy vlastnik bytu ma aspon dve karticky aj tri pre seba a pre navstevu ktora pride podla toho viem kto tam moze parkovat a kto tam nema co robit tabula tam je ze sukromny pozemok vodizdla bez povolenia parkovat budu odtiahnute len ju nerespektuje nikto ak si tu niekedy bol mohol si si to vsimnut a neni len tu pri bare ale aj v celom okoli bytovky su tu minimalne 3 take tabule a ked tu oni chceli mat bar mali si tu zabezpecit aj parkovanie pre zakaznikov vlastne parkovisko alebo povolenie si vybavit ked to nemaju je to ich smola a policia z tym absolutne nic nerobi mestski sa vyhovaraju na statnich a naopak ale dakujem ti za radu a ak sa smiem spytat kde najdem cislo na kontrolny organ alebo nejaku adresu na nich?
19. apríl 2013

tvoje meno

tvoj tatko,
zavolaj znovu meskacov, vypytaj si meno s kym si hovoril alebo sluzobne cislo, ked ta zase poslu do piecky.
ked ho budes mat, skus najprv staznosti Dr. Jozef Nemeš, mozno si to meskaci poriesia interne http://www.msp.bratislava.sk/vismo/o_utvar.asp?id_org=700011&id_u=1002&p1=1032
ked nepochodis, nacelnik mestskej policie sa zodpoveda starostovi, tak skus na nich ist tadial -ale davaj konkretne mena a situacie, nie ze volal som minule vianoce a poslali ma do riti, s kym to maju riesit?
a ked budes mat zase to iste so statnymi, skus ich utvar kontroly http://www.minv.sk/?staznost-odbor-kontroly
hlavne fizli dobre reaguju ked si od nich pytas sluzobne cislo :)
ps: precitaj si svoj podnet, co si sem napisal ako prvy, okrem toho ze je tam 10 vykricnikov /asi si to pisal pekne nasraty/ ale neva, ta panicka co ti odpovedala z toho pochopila, ze chces od nej rampu, nie poriesit policajtov. tak ked uz si tomu venoval tolko energie, ze si to nafotil a napisal, mohol si to aspon spravit poriadne. Daj ten podnet znova ako necinnost mestskej policie a mozno sa konecne dockas konkretnej odpovede preco to nemozu riesit a preco si v tomto state moze kazdy nechat auto kde ho napadne, aj ked tam nema co hladat.
21. apríl 2013

Braňo

keď voláš policajtov, tak povedz, že si kolega, že robíš na inšpekcii (alebo prezídiu alebo ministerstve) a štve ťa, že nejaký arogantný vodič parkuje na Tvojom mieste ... neboj sa, prídu veľmi rýchlo ...
21. apríl 2013

tvoj tatko

Braňo a nebudú si to oni nejak zisťovať či tam skutočne robím? Ono to nieje len moje parkovacie miesto ale je to parkovisko pre všetkých obyvateľov bytovky ktorý majú prekaz vrátane mňa (povolenie parkovať na tomto parkovisku) a tí čo si sem chodia na kávu alebo do solária alebo si tu len tak odparkujú auto lebo už neni kde a idú kto vie kam nemajú povolenie parkovať a blokujú tým parkovisko tým čo bývaju v tejto bytovke
22. apríl 2013

expert

toto su riesenia, jedna rada lepsia ako druha.

V prvom rade, to parkovisko je sucastou cestnej siete. nieje tam ziadna zakazova znacka, ktora by obmedzovala vjazd, cize tam moze ist ktokolvek. znacka informujuca o tom, ze sa jedna o sukromny pozemok tam sice je, ale... dodatkova tabula k znacke prechodu??? wtf?

cize ako je napisane vyssie, ak vlastnik pozemku da suhlas na odtah moze sa odtahovat...

preco developer neosadil rampu? alebo preco o to nepoziadaju obyvatelia a spolumajitelia bytov? treba vypracovat projekt organizacie dopravy, ktory nieco stoji? ked su to vase parkovacie miesta, preco si na jednotlive miesta neosadite mechanicke zabrany? aj tie nieco stoja?

ci ako to vlastne je?
22. apríl 2013

tvoje meno

expert je to tak ze chrapunikovia si mozu parkovat kde chcu a majitelia pozemku musia 5x preplatit to parkovacie miesto, ked chcu aby tam chrapunikovia parkovat nemohli. a vitazom sa stava .... ako vzdy arogantny majitel ML CC DC Qx , ktory moze setko :)
22. apríl 2013

expert

majitel pozemku ked sa dozaduje svojho prava ma si zabezpecit pozemok tak aby mu tam neprakovali... ziadna dopravna znacka nezakazuje parkovanie na danom priestranstve... navyse, ked chceme ist uplne do detailov, ani auta stojace pri krajnici na tej prijazdovej komunikacii neparkuju v sulade s pravidlami, kedze neostava dostatocna sirka obe smery jazdy... Navyse, pod objektom je podzemna garaz, ked chcem mat istotu parkovania, kupim si, alebo prenajmem parkovacie statie tam.
22. apríl 2013

tvoje meno

kup kup
aby sme si rozumeli, tiez si myslim, ze pre majitelov je jedine REALNE riesesnie, ked sa poskladaju na rampu, ale obhajovat tych, co tam nemaju co hladat a parkuju tam, co ja viem, nech aj tebe blokuju degesi parkovanie kazdy den a este sa ti bude niekto rehotat do ksichtu
22. apríl 2013

tvoj tatko

No aby sme sa pochopili myslíš si, že každý si môže dovoliť parkovacie miesto v garáži ktoré stojí 17 000 eur? Asi ťažko a nájomník bytu si ťažko bude kupovať nejaké miesto keď tu býva len určitý čas. Rampa je jediné riešenie ja som si to tu zisťoval síce tu chýbajú dodatkové tabule ale celé vykachličkované parkovisko od príjazdu až do zadu je vlastníctvom bytovky a správcom parkoviska bohužiaľ už nikto nie je čo je chyba a sťažností tu už od obyvateľov bolo viac ako dosť len každý sa bojí otvoriť si hubu to je ten problém ale na najbližšej bytovej schôdzi to navrhnem a začne sa to riešiť a vy "kávičkári" ste skončili s blokovaním parkovacích miest neviem ako by tebe bolo príjemné keby ja ti zablokujem tvoje parkovacie miesto alebo vjazd do tvojho dvora a ja pôjdem na kávu. Myslím, že dva krát by ti do smiechu nebolo. Mám pravdu? Každý majitel bytov má preukaz na povolenie parkovania tak asi tam tá tabula SUKROMNY POZEMOK nieje na srandu ale má nejaký význam
22. apríl 2013

expert

bytovka nemoze byt vlastnik... cize bud je v podielovom vlastnictve majitelov bytov, alebo je majetkom developera, pripadne ich spravuje pozemkovy fond. ak je v podielovom spoluvlastnictve, co brani dat si tam regulernu zabranu??? ved je v zaujme kazdeho vlastnika majetku si ho chranit... inak nevadi vam aj to, ze po vasich chodnikoch chodia chodci dole do prevadzok?

a nerozumiem aky suvis by malo to, ze mi zaparkujes pred branou...
aj na parkovisku tesca je cedula sukromny pozemok a nepreik tomu tam veselo parkujes...
22. apríl 2013

expert

mimochodom vecny problem novostavieb v zastavanom uzemi... kupime si byt a ved na garaz uz niesu grose, budeme parkovat kde sa da... konkretne tu je statie pre par aut pred bytovkou, ale urcite tam je miest menej ako bytov. cize zvysne auta musia parkovat niekde inde... ale ok, toto neriesim.

ked uz sa tak ohanas cedulou sukromny pozemok a parkovacimi kartickami, dufam, ze ani tvoje navstevy tam neparkuju, lebo nemaju parkovaciu karticku. totiz, ak by parkovali, rovnake pravo tam maju parkovat aj navstevnici kaviarne, kedze si priestor bud prenajimaju, alebo ho napocudovanie mozu mat aj kupeny... a s tym maju potom urcite aj spoluvlastnicky podiel na spolocnych priestoroch, cize parkovisko logicky vyuzivat mozu.
22. apríl 2013

tvoj tatko

moje návštevy tu parkujú pretože mám doma 4 kartičky na parkovanie takže parkujú s povolením narozdiel od návštevníkov kaviarne a solária ktorý si tu parkujú kde sa im zachce a ako sa im zachce keby aspoň v boxe ale oni parkujú aj za autami aj na invalidnom mieste čo je zo zákona zakázané ak nie si invalid
23. apríl 2013

expert

Tvoj tatko, evidentne to mas v hlavicke pomotane... Stale moze mat kaviaren, solarko, fitko, papiernictvo 3x tolko karticiek kolko mas ty. Pokial je karticiek viac ako parkovacich miest, nieje co riesit.

Raz sa tu ohanas sukromnym pozemkom a druhy raz sa ohanas parkovanim na vyhradenom mieste pre invalidov. Hadam ked je na sukromnom pozemkubudem si parkovat ako chcem, pokial parkovisko nieje sucastou cestnej siete, to zanmena, ze je za zabranou. Ak to nieje upravene zakazovou dopravnou znackou, zabranou alebo plotom, je verjne pristupne a moze tam parkovat kto chce, co chce, kolko chce. A mimochodom ako som uz spominal, ak parkuju aj tvoje navstevy pri obrubniku na prijazdovej ceste, rovnako porusuju predpisy ako ti, proti ktorym tak brojis...

Takze este raz si nastuduj poriadne, ale velmi poriadne platnu legislativu, rozbi prasiatka a daj si tam postavit rampu, tes sa z toho, ze tam mozes parkovat so svojimi styrmi kartickami, ale pamataj, beda ti, ked budes parkovat svoj tragac v prilahlych uliciach a parkoviskach
23. apríl 2013

tvoj tatko

No to asi ty mýš pomotané expetko v tej tvojej sprostej hlave v ktorej autoškole ťa učili, že keď si niekde na súkromnom parkovisku reštauracie alebo bytovky tak sa možeš postaviť kam chceš a ako chceš? To si kde videl to by ma zaujimalo to potom aj ja možem prísť k tebe domov a zablokovať ti auto? Som predsa na tvojom pozemku ale keď to takto berieš tak hádam ti nebude vadiť keď sem prídeš na kávu a ja sa postavím za teba s autom tak aby ty si nevyšiel a pojdem domov čo ty na to? Je to súkromný pozemok a možem si tu robiť čo chcem tak si to myslel nie? Značka moj zlatý nerobí všetko to máš to isté ako keby ja vojdem s autom do tvojho dvora ak nejaký máš a budem si tam veselo parkovať. Bez ohladu na to či ťa to sere! Tak si radšej naštuduj ty znovu všetko a mal by si ísť na preskúšanie do autoškoly evidentne nepoznáš pravidlá a zákony. Máš pocit, že ludia čo bývaju v rodinných domoch a maju dvor aj keby neoplotený alebo miesto na parkovanie pred bránou tak tam majú zakaz vjazdu? Alebo volaké značky? Pochybujem! Aj napriek tomu im tam nikto neparkuje! Máš to uplne to iste! Len s tým rozdielom, že toto neni dom ale bytovka s večším dvorom a to ťa neoprávňuje situ parkovať kde sa ti zachce a ako sa ti zachce tak si dávaj pozor aby si tu netrčal do nasledujuceho rána lebo ako si povedal na súkromnom pozemku si môžem robiť čo chcem
23. apríl 2013

tvoj tatko

A to že tu je bar neznamená že má k dispozíci aj parkovisko a keď už ho chce mať tak nech si vybaví povolenie pre zakaznikov aby bolo všetko ok v opačnom prípade tu zákaznici nemajú čo parkovať. V bare nech si vysedávajte všetci pre mňa za mňa aj nonstop ale neblokujte tu parkovisko domácim!!!
23. apríl 2013

tvoj tatko

...a keď už zachádzame do detajlov či je alebo nieje toto sukromný pozemok prečítaj si odpoveď samosprávy na tento podnet ale ak ti to nejde tak ti to sem skopírujem aby si to mal lahšie ale si "EXPERT" tak by si s tým nemal mať problém pochopiť tomu! - "Ako uvádzate, ide o súkromný pozemok, na ktorom je okrem iného i parkovisko (tiež súkromné)"
23. apríl 2013

expert

Nerozumiem co tu stale splietas o parkovani u mna vo dvore... Selektujes si len to co ti vyhovuje a podsuvas mi to ako moje vyjadrenia. Ako vies, kde a ako ja parkujem?

A opatovne k problemu, vies, ze prevadzky dole nemaju vybavene parkovanie? Alebo tu zase podsuvas len tvoje dojmy, ze tak by to mohlo byt.

Ale chapem, ze ta serie, ze si si uviazal na krk 30 rocnu hypoteku za byt a na garazove statie ti uz neostalo. A cely cas si sa tesil, ze ti developer nasluboval bezproblemove parkovanie, len to nedotiahol do konca a oozabudol osadit znacku zakazu vjazdu.

A zacni vyberat myto aj od ludi chodiacich do kostola... Extra sadzbou treba postihnut mamicky s kocikmi, lebo tie ti nicia si predstav presne tie tvoje kachlicky zo spoluvlastnickeho podielu, co ti pripadaju...

A mozno, tam ziaden spoluvlastnicky podiel ani nemas, a prenajis si tam len byt spolu s dalsimi sukmenovcami z dalekeho kraja....
23. apríl 2013

tvoj tatko

Ja mam všetko pizisťovane a ani bar ani solarium tu povolene parkovanie nemaju a hypoteku nemam nejsom chudak aby som si posral zivot uverom byt mam vo svojom vlastnictve a na chodcov ti z vysoka serem mna zaujima parkavnie a nie kachlicky pre ms za mna nech je tu aj trava mne ide o princip
23. apríl 2013

expert

Tak ked niesi chudak, kup si garazove statie, alebo prispej grosom na rampu a budes sa moct vytesovat zo svojich principov... Este raz, ak je nieco sukromne a je to napojene na verejne komunikacie, tak jedine ako docielis svojich principov je majetok si ochranit. A ochranis si ho jedine zabranou, plotom, rampou, alebo panacikom, ktory tam bude stat a kasirovat... Zaujimave, ze na druhej strane budovy si rampu osadit vedeli a nemaju problemy.

A este to cele moze byt aj tak, ze ten vas domnely sukromny pozemok sice je sukromny, ale kedze pri stavbe kazdej polyfunkcnej budovy musis stavat aj parkovacie miesta pre obsluhu a navstevy, tak ste sa nechali nachytat a developerovi, ste v dobrej viere navysili zisk za tie kralikarne s krasnym vyhladom na stavenisko :-)
25. apríl 2013

x

Parkovisko na Tomasikovej nie je sukromny pozemok. Iba ohradena cast je sukromna. Tabule nie su zakonne znacenie a ani nie je v prave vlastnikov domu oznacovat verejne parkovanie takymito tabulami.
30. apríl 2013

expert

takze tvoj tatko nas chcel opit rozkom??? a kedze neni chudak, tak si kupil tu cast v bytovke, ku ktorej neprislucha ohradena cast. alebo ako to cele teda je?
15. júl 2013

Pd

Caute, ja mam info od spravcu budovy (cca 2 roky dozadu), ze tie pozemky kde su parkovacie miesta nie su vysporiadane a preto mi nedali ani parkovaciu kartu, ze ju nepotrebujem a moze tam parkovať ktokolvek :/ Ak ta niekto blokuje, potom môžeš pokojne zavolať polisov.
27. december 2013

Eva magistrát

Celé je to vskutku veľmi jednoduché na riešenie. Informáciu Vám poskytne stavebný úrad mestskej časti a to v tom, či je uvedený pozemok schválený účelom využitia ako verejné parkovisko, alebo ako parkovisko vôbec, hoci súkromné. Ak áno, musel byť k tejto zmene účelu využitia doložený posudok a vyjadrenie dotknutých účastníkov konania - vrátane spoluvlastníkov bytovky, hasičského zboru, polície - odbor dopravy.
To nie je len tak, parkovisko pod oknami. Kde je hydrant, ak začne vozidlo horieť, môže poškodiť majetok a zdravie vlastníkov a podobne....

Ak je však dotknutný pozemok stále vedený bez právoplatného rozhodnutia vo veci ohláseného využívania pozemku na verejné parkovisko, platí potom to, čo je v súčasnej dobe uvedené v katastri. Teda, je tam uvedené zastavané plochy a nádvoria, nemôže sa tam parkovať vôbec ! Teda všetci dostanú pokuty a to mestskou ako aj štátnou políciou do výšky 50 euro.
11. september 2014

zaskcbns

kolko zakomplexovanych...... vy vidite chrapunikov len tych, co maju ML, CC, Q5...a ja neviem co, ale ja mam skor skusenosti, ze najvacsi chrapuni maju stare male rozpadnute auta. Uz nie su 90-te roky, tak tie predsudky si nechajte. A ano, mam aj ML, jazdim slusne a parkujem slusne. Velke auto je pre bezpecnost, nie pre paradu.....a nebudem sa vozit v srote, len aby zakomplexovanci na na nezazerali

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania