Prehustenie reklamou

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Uzavretý
meno
Anonymný užívateľ 07. apríla 2014 Odoslané z mobilnej aplikácie

Prehustenie reklamami na Racianskej.Bigboard zakryva pekny vyhlad,pod nim pravdepodobne bilboard na cierno.Reklamne tabule pomaly na kazdom stlpe zvacsa Lidl a Billa.Kompetentni zobudte sa konecne!

17. júl 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,


V súčasnosti mesto mesto zintenzívnilo boj proti nelegálnej reklame, najmä nosičom v stredových pásoch. Koná v rámci kompetencií a možností, ktoré mu zákony umožňujú, to však neznamená, že môže toto zariadenie len tak odstrániť.

Reklamné stavby v zmysle stavebného zákona - billboardy a bigboardy, povoľuje mestská časť ako príslušný stavebný úrad v zmysle stavebného zákona. Mnoho z nich je dedičstvom z minulosti, nakoľko tento druh stavieb je spravidla povoľovaný na 5 rokov ako dočasna stavba a po uplynutí tejto lehoty stavebník musí opäť žiadať o stavebné povolenie. Mestská časť však nemá veľa právnych možností ako stavebné povolenie nepredĺžiť, musí postupovať v zmysle platných zákonov.

Podľa našich informácií má byť predložená do NRSR novela stavebného zákona ako aj novela zákona o premávke na pozemných komunikýciých, ktorý by mala situáciu s premnoženými reklamnými stavbami účinnejšie riešiť a do ktorej pripomienkovania sa aktívne zapojilo aj mesto Bratislava.

Pokiaľ sa jedná o reklamné zariadenia umiestnene na stĺpoch verejného osvetlenia tie prenajíma Mesto Bratislava, do konca roka 2014 sú platné zmluvy z roku 2009, podpísané bývalým primátorom mesta. Hneď po uplynutí platnosti zmlúv, mesto pripraví jasné pravidlá pre umiestňovanie reklamných zariadení na stĺpy, ktoré obmedzia ich počet a výskyt v križovatkách, na stĺpoch kde sa zároveň nachádzajú dopravné značky a pod.


Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania