Auta opät na chodníkoch - Radlinského

Zodpovednosť za riešenie: Iné

Vyriešený
meno
Peter 28. mája 2014

Do kedy bude mesto akceptovat taketo parkovanie? Este je aj na chodniku oznacena zakonom dana sirka, ktoru musi vodic dodrzat pri parkovani na chodniku ! a vysledok? pači sa. Dokedy si mesto necha zhumusovat svoje okolie autami po chodnikoch? A opät nie rezident, ale opat len majitel z ineho mesta! Ze by nahoda? Nie, deje sa to na kazdom chodniku! Preco s tym nikto nic nerobi? Kde je policia? tam lezia peniaze na chodnikoch, len ich treba pozbierat ! Ako tu prejde matka s dietatom v kociari s protiiducim pesim ??? Odtahovat, pokutovat, zakazat !

28. máj 2014

Peter

Este pre info. Toto sa tu riesilo v roku 2012 !!!! a tu je vysledok. Tie znaky na zem ak nastrieklo mesto, tak klobuk dole k vyrieseniu podnetu ! Evidentne to velmi ale velmi pomohlo ! Takze podnet opat otvoreny, na riesenie pre kompetentnych
28. máj 2014

Matúš Čupka

Značky urobila Zelená hliadka, ktorá takto chcela poukázať na katastrofálnu situáciu na tomto chodníku. Bol to apel na autíčkarov, aby rešpektovali aspoň 1,5 metra pre chodcov. Ak tak nerobia, tak má nastúpiť mestská polícia a nezodpovedných vodičov pokutovať. Ten chodník tam neslúži iba autám. Žiaľ od roku 2012 neurobilo mesto nič pre zlepšenie situácie na Radlinského.
28. máj 2014

Peter

V tom pripade naozaj pochvala pre Zelenu hliadku ! Bohuzial zda sa ze mesto ma k veci iny postoj. Uvidime......Zelena hliadka, len tak dalej !!! Dakujeme
28. máj 2014

madarska sova

Je smutne, ze sa mesto a zbytocna mestska policia stavaju k tejto iniciative pomerne neutralne az odmietavo.
28. máj 2014

Vlado

Hlavne, ze ma na kufri nalepenu rybicku... aky to moralny a eticky clovek
29. máj 2014

Anonymný užívateľ

Reakcia mestskej polície po mojom opakovanom telefonáte kvôli zlému parkovaniu na tomto mieste: Policajt hovorí - hliadka na mieste usúdila, že postačuje na chodníku 110cm. Odpovedám, že hliadka nemá čo usudzovať, ale riadiť sa zákonom a nemá žiadne kompetencie usudzovať, ale konať v medziach zákona. Reakcia policajta v nahrávanom telefonáte na linku 159: Ak by ste zavolali na mňa kvôli tomu, že nechávam len 110cm namiesto 150cm na chodníku policajtov, tak by som si to s vami tak vybavil, že by ste to ľutovali. Takže keď sa chce človek domôcť toho, aby mohol vôbec peši prejsť po chodníku a nebodaj ešte aj matka s dieťaťom v kočíku, tak si vypočuje len vyhrážky od policajtov :/
29. máj 2014

Michal Oravec

Richard Hudec, mam uplne rovnake skusenosti s policiou, vyhrazky, sikana, policajny teror. A to od nich chceme len a len aby si roboli svoju robotu za ktoru ich my platime. A len tak ako je to napisane v platnom zakone. Navrhujem sa stretnut dvaja a viaceri a volat spolu, podla potreby nahravat a zverejnit. [email protected]
29. máj 2014

Peter

Prave pocuvam spravy o tom ze jedina Bratislava nema zavedenu parkovaciu politiku. Pan primator, Dobre rano! Kedy uz mesto pochopi ze bez parkovacich domov to mozete rovno zabalit ? Nech sa uz konecne zobudia pani inzinieri ? Len bla bla bla.....cas bezi. Zachytne parkoviska ! Parkovacie domy, kedze metro sme si vystavali inde a nie na SK, tak skulturnit MHD a bude pokoj. A nie na kazdom jednom chodniku v meste nejake auto. A co je najhorsie tak vacsina zaparkovanych aut obcanov, ktory tu nezaplatia ani cent DANE !!! Tak sa nedivte ze nemate na to prachy
30. máj 2014

Michal Oravec

http://zelenahliadka.blog.sme.sk/c/357723/1-5-metra-na-bratislavskych-chodnikoch.html

Zaujímavý komentár od Jeso: Matúš, zákon síce povoľuje zastavenie na chodníku pri ponechaní najmenej 1,5 m, ale zároveň sú stále v platnosti nasledovné ustanovenia:

"Zastavenie a státie § 23
(1) Vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy.
(2) Pri zastavení a státí je vodič povinný prednostne použiť parkovisko tak, aby neobmedzoval ostatných účastníkov cestnej premávky. Pri zastavení a státí vodič je povinný čo najlepšie využiť parkovacie miesto a nesmie znemožniť ostatným vodičom vyjdenie z parkovacieho miesta. Rovnako nesmie zastaviť a stáť na mieste, kde by znemožnil vjazd a výjazd vozidiel. Ak sú na parkovisku vyznačené parkovacie miesta, vodič smie stáť len na nich.
(...)
(4) Ak vodič, ktorý chce zastaviť alebo stáť, zachádza na okraj cesty alebo chodníka, je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy.
(5) Vodič vozidla, ktoré zastavilo alebo stálo a opäť vychádza od okraja cesty alebo od chodníka, nesmie ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy.(...)"

Dôležité sú slovné spojenia "v jednom rade" a "čo najbližšie k okraju cesty". Toto bez debaty porušujú vozidlá parkujúce na Hodžovom námestí (určite to nie je jeden rad). Na Malom trhu (ak opomenieme, že tie vozidlá tam nemjú vôbec čo stáť, keďže ide o zónu, kde je státie mimo vyznačených miest zakázané) by to bolo na diskusiu. Chodník je súčasťou cesty, takže vozidlá by mali stáť na vonkajšej strane cesty, teda pri múriku. To je samozrejme haluz, lebo tým pádom by porušovali zákon (a zrejme aj porušujú) všetky vozidlá, ktoré stoja na kraji chodníka pri vozovke, pretože nestoja čo najbližšie k okraju cesty :D

Takže záver, zákon, povoľujúci všeobecne parkovanie na chodníku je zlý, treba návrat do pôvodného stavu, keď bolo povolené len parkovanie na vyznačených miestach.
30. máj 2014

Michal Oravec

Inak keď si naozaj prečítate ten zákon a prejdete sa po Bratislave tak je Vám jasné, že polícia (mestská aj štátna) si neplní svoje povinnosti a nekontroluje/nevynucuje dodržiavanie zákona čím pácha zločin zanedbania povinností verejného činiteľa... Kto sa ide súdiť? :-)
30. máj 2014

Peter

Narod sa vobec nezaujima o to co sa mu deje pred ocami. Ludia chodia asi so zavretymi ocami po meste. Staci sa len pozerat okolo seba a z toho celeho hnusu co sa deje, vsade len auta, plne chodniky aut....z toho mi je na grcanie. Toto nikde v civilizovanej krajine nenajdete. Ziadne riadne uskutocnene riesenia. Len roky rečí. Policia co ma pomahat a chranit bude buzerovat za malickosti a neriesit podstatne porusenia, arogantnych vodicov a pod. Bez roznych aktivit roznych koalicii a zdruzeni tu stat nic neriesi sam od seba. Stat a cely system sa zobudi snad len v pripade ze k akymkolvek volbam proste nepride NIKTO.!!! Volebne ucasti budu 1%. Potom sa budu vsetci divit a pozerat jak trtkovia.
30. máj 2014

Michal Oravec

V našej zastupiteľskej demokracii a volebnom systéme to bohužiaľ nie je pravda - ak bude volebná účasť 1 percento tak sa politici zvolia sami. :-) A všetko bude v poriadku a podľa zákona. Nikto sa nebude diviť, to je pre nich ideálny stav.
30. máj 2014

Citizen

Michal, plne suhlasim s tvojim zaverom:
"Takže záver, zákon, povoľujúci všeobecne parkovanie na chodníku je zlý, treba návrat do pôvodného stavu, keď bolo povolené len parkovanie na vyznačených miestach."
P.S. Je predsa nenormalne, aby sa z nasich dani budovali chodniky a v zapati sa s nich stali parkoviska!!!
30. máj 2014

Slovák

Takato, bohuzial, "parkovacia tragikomedia" je aj na Karadzicovej ulici, ...
Je jasne, ze "odbornici" na "Zakon o cestnej premavke ..." stale nevedia pochopit definiciu "chodnik"!!!
30. máj 2014

M. Kurucz

Nech sa páči!
30. máj 2014

expert

pan oravec, trocha vas poopravim, citacia zo zakona je v poriadku, ale...

vozdila by mali stat podla uvedeneho paragrafu co najblizsie k okraju cesty... cize nie stat co najblizsie pri muriku, ale pri hranici chodnika a cesty, nie?
rozhodne to v tomto pripade je jedno, kedze neni naplnena klauzula s 1,5m volnym priestorom pre chodcov. ako pisete, pausalne povolenie parkovania na chodniku je do neba volajuca hlupost a je jednoduchsie pre poriadok nielen na cestach, ale aj chodnikoch parkovanie zakazat a povolovat len dopravnou znackou v miestach kde to bude potom v poriadku
30. máj 2014

Chodníkár

Žiadame, magistrát, NRSR a Mninisterstvo vnútra o záväznú a jednoznačnú definíciu výrazu "chodník".
A samozrejme výklad parkovania vozidiel na chodníkoch: na vrchole križovatky, v zákrute, prechode pre chodcov, ...
http://www.minv.sk/?legislativa-1
30. máj 2014

Michal Oravec

Súhlasím. Poďme žiadať. Pošlete to doporučene podpísané? Pomôžete mi to zverejniť? Inšpirovať a pripraviť sa na to čo nám odpovedia sa môžme tu: http://www.scribd.com/doc/204493443/Chodniky-1-5m-Odpoved-MV Druhá možnosť - vytlačiť si zákon, túto odpoveď, prísť viacerí na nejakú ulicu kde nám milovaná Zelená hliadka namaľovala praktickú pomôcku 1,5m na zem, zapnúť na mobile kameru a zavolať 159 a dať si to vysvetliť od priamo policajta. Záznam zverejniť napr. na YouTube. Kto sa pridá?

1. Ak vodič ponechá voľnú šírku chodníka 1,5 m, môže zastaviť alebo stáť na akomkoľvek mieste chodníka.
2. Každý ďalší vodič môže zastaviť alebo stáť na inom mieste chodníka než iní vodiči (napríklad jeden na okraji chodníka a druhý pri budove).
3. Voľná šírka chodníka 1,5 m nemusí byť ponechaná v celku, ale môže ísť o súčet voľných plôch chodníka medzi okrajom chodníka, stojacimi autami a budovou.
4. Jazda po chodníku nie je nijakým spôsobom obmedzená alebo regulovaná. Vodič nemá pri jazde po chodníku žiadne povinnosti. Pravidlá cestnej premávky podľa zákona sa na jazdu vozidiel po chodníku nevzťahujú.
5. Na jazdu vozidiel po chodníku alebo iné používanie chodníka vozidlom sa dopravné značky nevzťahujú.
6. Značka B1 „Zákaz vjazdu všetkých vozidiel v oboch smeroch“ a pod. sa vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník.
7. Značka B33 „Zákaz státia“ a značka B34 „Zákaz zastavenia“ sa vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník.
8. Zákaz zastavenia a státia vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred priechodom pre chodcov alebo priechodom pre cyklistov podľa § 25 ods. 1 písm. c) zákona sa vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník.
9. Zákaz zastavenia a státia na križovatke a vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred hranicou križovatky a 5 m za ňou podľa § 25 ods. 1 písm. d) zákona sa vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník.
10. Zákaz zastavenia a státia na zastávke vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním podľa § 25 ods. 1 písm. f) zákona sa vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník.
11. Zákaz zastavenia a státia v neprehľadnej zákrute a v jej tesnej blízkosti podľa § 25 ods. 1 písm. a) zákona, a zákaz zastavenia a státia pred neprehľadným vrcholom stúpania cesty, na ňom a za ním podľa § 25 ods. 1 písm. b) zákona, sa vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník.
12. Povinnosti vodiča, ktoré sa týkajú rýchlosti jazdy podľa § 16 zákona, resp. značka 31a „Najvyššia dovolená rýchlosť“ sa vzťahuje iba na vozovku, ale nie na priľahlý chodník.
13. Vodič môže použiť priechod pre chodcov na vjazd na chodník za účelom zastavenia alebo státia na chodníku.
14. Vodič môže zastaviť alebo stáť na chodníku tam, kde je vjazd na chodník chránený proti vjazdu vozidiel technickými prostriedkami (zábradlie, stĺpiky a pod.), ale vjazd na chodník je možný napr. cez priechod pre chodcov.
31. máj 2014

S. Nechápavý

Včera som napísal p. ministrovi Kaliňákovi a na NRSR.
Chcem, chceme od nich vedieť jednoznačný výklad zákona + znenie internej vykonávacej vyhlášky.
12. jún 2014

Michal Oravec

Zistili ste jednoznačný výklad zákona + znenie internej vykonávacej vyhlášky? Ďakujem.
23. júl 2014

Zuzana

Mimochodom, na Radlinského je novopostavený parkovací dom, presne oproti tomu červenému autu stojacemu na chodníku. Cena je 1€ za hod. Takže chyba tento krát bude asi niekde inde a nie v tom, že nebolo kde parkovať.
06. august 2020

Martin Uváček

Podnet stále neriešený.
06. október 2020

Martin Uváček

Chodník sa momentálne rekonštruuje. Uvidíme čo potom.
06. október 2020

Anonymný užívateľ

Citujem z príspevku p. Oravca:
,,1. Ak vodič ponechá voľnú šírku chodníka 1,5 m, môže zastaviť alebo stáť na akomkoľvek mieste chodníka."

Tak toto znenie je úplná katastrofa a nehorázne diletantstvo!
Vozidlá by mali mať zakázané parkovanie na chodníku analogicky so zákazom, ako to je s parkovaním na ceste - prechod pre chodcov, zákruta, horizont a hranica križovatky!
08. október 2020

Martin Uváček

Momentálne sa tu už nezaparkuje.
29. december 2020

Martin Uváček

Konečne chodník pre ľudí a nie pre autá. Údajne tam majú ešte pribudnúť stĺpiky ale momentálne stačia aj tabule aby tam ľudia neparkovali.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania