Cementárenská-riešenie dopravnej situácie

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Stupava

V riešení
meno
Ceva 26. marca 2019

Po odstraneni znaciek obytna zona sa na ulici Cementarenska zvysila rychlost na 50km/hod a vraciame sa k staremu problemu co s chodcami a chybajucim prechodom medzi 2 chodnikmi .Kedze mesto Stupava uprednostilo zaujem developera a miesto toho aby chodnik na robotnickej pokracoval plynule aj na cementarenskej, umoznilo vybudovat parkovacie miesta na mieste chodnika. Ved na luxus ako chodnik po oboch stranach ulice nie je v Stupave miesto. Na robotnickej konci chodnik do parkovacich miest a na cementarenskej do plotu, medzitym je cesta na ktorej blokuju vyhlad parkujuce auta z okolitych bytoviek a lietaju blazni na autach.

27. marec 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

touto problematikou sa zaoberala komisia dopravy na zasadnutí dňa 18.3.2019. Snaha mesta je riešiť túto situáciu avšak jedná sa o súkromné pozemky, takže bude nutná aj súčinnosť vlastníka pozemkov.

Ing. Lívia Štulajterová
Referát územného plánovania a dopravy
Mesto Stupava
28. marec 2019

Jozef Mráz

Jediné správne riešenie bude to keď sa vráti späť obytná zóna a vybudujú spomaľovače a šikany tak, aby Obytná zóna plnila svoju funkciu. Tento stav je urobený narýchlo na podnet pár nespokojných, ktorí museli tadiaľ chodiť pomaly. Dopravná komisia prekračuje svoje právomoci a rozhoduje ( mení ) účel využívania komunikácie bez rozhodnutia stavebného úradu. Komunikácia bola povolená a realizovaná ako ukludnená triedy D1, dopravným značením sa zmenila na miestnu komunikáciu triedy C3, daný technický stav nespĺňa kritéria na komunikáciu triedy C3. Komisia hazarduje so zdravým, životmi a majetkom ľudí ktorí sa tadiaľ pohybujú. Na jednej strane mesto hádže polená pod nohy obyvateľom z priľahlých bytoviek a na druhej strane by chceli aby sa obyvatelia z týchto bytoviek podieľali na vybudovaní chodníka ktorý vlastne nepotrebujú, slúžil by len tým čo idú ďalej na Kolóniu.
28. marec 2019

Ceva

Samozrejme, obyvatelia okolitych bytoviek na Koloniu nechodia, vylucne chodia iba po chodniku ktory maju vo svojom vlastnictve , popripade sa prechadzaju so psami v podzemnej garazi....
28. marec 2019

Jozef Mráz

Pán alebo pani CEVA co sa neviete podpísať vlastným menom, zjavne neviete o com hovoríte. Chodník a prechod tam nikdy nebude... Jediný prínos pre bezpečnosť chodcov môže byť navrátenie Obytnej zóny a vybudovanie spomaľovačov. Tak ako to bolo naprojektované a zrealizované počas výstavby tejto lokality. Toto co urobili teraz nemá hlavu ani pätu. Ušili to horúcou niťou.
24. september 2019

Martin

Plne suhlasim ze zrusenie Obytnej zony bol amatersky cin zo strany mesta. Ako pise pan Jozef Mraz, mala sa zachovat znacky Obytna zona a pridat spomalovac na zaciatku a na konci , aby bolo jasne kazdemu kto tade ize kde sa zona zacina a konci. Teraz v septembry 2019 namontovali 3 spomalovace na ceste Cementarska na sirku celej cesty, bez toho aby nechali aspon pol metra bez spomalovaca, co by umoznilo prechod s kocikmi alebo na bicykloch, takto sa spomanuju aj mamicky s kocikmi, odrazadla, bicykle.
Co sa tyka pripomienky pan Mraz, je to troska scestne ze chodnik ludia z bytovky pri Cevaservise nepotrebuju, a chodili by tade iba ludia z Kolonie. Takto to mozu povedat aj ludia co su po ceste do mesta od Cevaservisu, ved iba ludia z Cevaservisu a Kolonie by chodili tade, tak naco ho mat pod oknami, takze ho mozu rovno zrusit, lebo jeden chodik je aj na druhej strane cesty. Nezda sa Vam toto Vase tvrdenie pritiahnute za vlasy ? Samozrejme chyba dokoncenie chodnika az po koniec a prechod pre chodcov aby ludia nemuseli chodit po ceste a kluckovat medzi zaparkovanymi autami. Ved ako sam hovorite , tu sa hazarduje s ludskymi zivotmi.
04. november 2019

Marek Zahradník

Ako bolo spominane, efektivne by bolo vratit spat max.rychlost 30 km/h z obytnej zony (radsej by som to znacil zona 30, aby kazdy explicitne vedel maximalnu povolenu rychlost). Pri nej nepotrebujete riesit napr. priechody pre chodcov, ci cyklocesty, lebo auta maju jazdit podobne rychlo, ako samotni cyklisti. Kontrolovat jej dodrziavanie je nutne spominanymi sikanami, alebo dopravnymi vankusmi - vyzeraju takto: https://sk.pinterest.com/pin/749779037946077634/
Vankuse maju oproti retarderom viacero vyhod:
+ na kraji cesty ostava miesto pre cyklistu
+ na rozdiel od retardera, auto nemusi pred vankusom takmer zastavit a potom znova akcelerovat (hluk, emisie), ale je najefektivnejsie cez vankuse pomaly prejist prave 30-kou (v UK zvazuju zabanovanie retarderov prave kvoli zvysenemu hluku a emisiam s nimi spojenymi)

Pri kombinacii zony 30 a prvkov upokojenia dopravy je vyrazne bezpecnejsie vyuzivat cestu aj pesimi. Teda ak su problemy s vlastnickymi vztahmi a riesenim chodnika, takto sa to da riesit.

Okrem vankusov sa daju vyuzit zmienovane sikany, napr. jednoduchy kvetinac na kraji cesty nutiaci vodica spomalit a vyjst kusok do protismeru, prip. nakladnejsie riesenia priestoru.
Priklady: https://sk.pinterest.com/marekfelis/traffic-calming/

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania