Zefektívnenie trasy linky MHD č. 1

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Neriešený
meno
Lukáš 06. novembra 2014

Linka č. 1 vo väčšine prípadov vezie na trase Železničná stanica - Strojárenská (TAZ) ľudovo povedané "vzduch", príp. 2-3 ľudí. Na Linčianskej stojí len okrajovo na zastávke Bratislavská, a keďže táto zastávka (najmä v smere Kopánka) je relatívne ďaleko od stredu Linčianskej, ľudia ju nevyužívajú. Navrhujem preto zmenu jej trasy nasledovne: Kopánka - ... - Zelenečská I. - Gorkého - Nerudova - Linčianska - Strojárenská (resp. Strojárenská - Nerudova - Linčianska - Gorkého - ... - Kopánka), t.j. "vloženie" zastávok Nerudova a Linčianska medzi Gorkého a konečnou. Takto by mali aj ľudia z ulíc Golianova, Zelenečská a i. bližší prístup k tejto linke (najmä seniori s obmedzenou možnosťou pohybu), tým pádom by bola viac využívaná, a neposlednom rade by SAD Trnava mala väčšie finančné zisky.

Ďakujem za odpoveď, príp. riešenie tohto podnetu.

PS: Písal som už aj na SAD TT, no však bez odpovede.

06. november 2014

Vymyslenymail

................ poviem to asi takto, už pri prvom nástrele MAD bol písaný mail na mesto, aby zmenili túto linku pretože nebolo vtedy možné sa nijako dostať na Zelený kríček, plus tieto zastávky od Coburgovej ulice budú málo využívané. Bolo navrhnuté, aby aspoň v tej dobe urobili tak, že každý druhý autobus číslo 1 pôjde trasou cez Linčiansku ....... autor sa zo simuláciou a optimalizáciou v minulosti stretol (aj keď nie priamo pre MHD) a keďže poznal situáciu v TT určite lešpie ako dajaká firma z BA (ktorá Boh vie odkiaľ si vzala vstupné informácie o počte cestujúcich z Coburgovej ulice, či iné dôležité kritériá) bolo by to istotne dobré riešenie. ...... Odpoveďou bolo dačo v zmysle, že sa tým budú zaoberať ... všetci vieme, že to neurobili a potom museli na rýchlo prerábať linku číslo 2. Takže o probléme sa samozrejme dávno vedelo .... Prajem pekný deň
06. november 2014

zubatý

Nejak ti tam vystava Gorkeho - inak to nema logiku.
06. november 2014

Lukáš

Ako myslíš ,,vystáva" ?
07. november 2014

Fredy

Bolo by prospešné, ak by zodpovední našli odvahu, priznali, že bratislavskí superteoretickí odborníci aplikovali na „malú“ Trnavu teórie platné pre veľké, rozľahlé mestá typu, BA, Brno, Ostrava, Praha,.., ale tu spôsobili krok späť a doslova vyhnali časť ľudí z MHD.

V príspevku navrhované „vloženie“ má byť zrejme záchádzanie z Bratislavskej na konečnú na sídkisku Linčianska /pri „búde“ Jednoty/ a naspäť. Príliš sa mi to nepozdáva, je to také cik-cak „ nasilu“, podobne to už robí L12 pre Coburgovu.

Nerieši to stále chýbajúce rýchle každodenné spojenie zastávky Linčianska I. /internát TAZ/ so Zeleným kríčkom. Terajšia trasa L2 aj L12 je stále iba provizórne plátanie situácie /pre Linčiansku I. a Zelenečskú-úsek medzi Golianovou a Gorkéko/ , ktorá bola pred optimalizáciou k 1.8.2012 vcelku dobrá.
Najoptimálnejšia bola priama trasa bývalej L9 so sídliska cez Zelenečskú, Dohnányho, Hospodársku na ZK a ďalej na Kopánku /dobrá vyťaženosť pri zast. Linčianska I./.

Zastávky Gorkého, Bratislavská, Coburgova, Stromová majú minimálnu vyťaženosť /okrem špičky/, oveľa lepšie je na tom vynechávaná Linčianska I./internát/.

Pred optimalizáciou vyťaženosť vtedajšej L2 Kopánka-Gorkého – Hrnčiarovce zabezpečovali práve aj Hrnčiarovce a autobus nechodil cez Bratislavskú a Gorkého skoro prázdny. Hrnčiarovce optimalizácia a následné kroky úspešne zrušili.

Celá oblasť Gorkého, Coburgova, Stromová bola predtým poriešená zmysluplnejšie a nepropagovalo sa tak jazdenie nevyťažených autobusov.

Zvyčajne v nedeľu vídavam L1 na stanici ako odchádza smerom na Strojárenskú úplne prázdna a pri príchode zo Strojárenskej to isté. Je to smutné.

Mesto sa chválilo, že spolu s optimalizáciou dostalo aj program, ktorý perfektne vyhodnocuje využívanie spojov a ich efektívnosť. Neskôr som ale žiadny taký zverejnený výstup nevidel. Prečo asi ?
07. november 2014

zubatý

Lukáš: tak, že ked pôjdeš od Zelenečska 1 na Gorkeho, tak by si sa zas musel vracat napr. Steineruvou ul. aby si sa dostal na Linčiansku 1,.,Nerudovu,TAZ, čo je podla ma zbytočna časova aj kilometrova zachadzka.
Ved aj sám hovoríš, že je málo využívaná.
07. november 2014

Lukáš

@Zubatý: Nie, zle sme sa pochopili - môj návrh bol myslený tak, že od Železničnej stanice by trasa bola: ...,Železničná stanica, Dohnányho, Zelenečská I., Gorkého, Nerudova, Linčianska, (Bratislavská), Strojárenská rázc., Strojárenská SACHS; a naspäť: Strojárenská S., Stroj. rázc., Nerudova, Linčianska, Bratislavská, Gorkého, Zelenečská I., Dohnányho, ...
08. november 2014

Lukáš

Myslené takto...:

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania