Parkovanie na ul. B. Smetanu

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

V riešení
meno
KPN 21. októbra 2015

Na ul. B. Smetanu pri strednej škole medzi ul. Lomonosovou a Tajovského sa vždy "perfektne" parkuje na ceste. Pritom medzi vozovkou a chodníkom je niekoľkometrový pás trávy. Neberiem snahu o zeleň v meste, ALE myslím, že ak sa dodrží vzdialenosť od križovatky tak by sa na mieste zelene po,... povedzme polovicu toho zeleného pásu ?...zmestilo oveľa viac áut ak by parkovali nie rovno pozdĺž cesty, ale koľmo - chodia tade autobusy a autá, musí tam vždy jedno vozidlo dávať prednosť tým vozidlám čo idú od Tajovského a stoja priamo v križovatke a nikomu tam tie autá na ceste neprospievajú. Ak by sa spravilo 10-12 miest koľmo tak by to pomohlo. A lepšie by sa tým vozidlám aj odchádzalo z takého mini-parkoviska....
Omlúvam sa za zlé obrázky.
Ď za odpoveď

23. november 2015

trnafčanztrnavy

Dve veci -
1) celý ten zelený pás zmeniť na kolmé parkovanie
2) dohodnúť sa so školou, aby otvorila svoj dvor pre autá, ktoré patria k prenajatým kanceláriam
26. júl 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme vám za návrhy, ktoré by mohli v budúcnosti prispieť k riešeniu parkovania v tejto časti mesta.
Aktuálne sa však v rozpočte s riešením tohto parkoviska nepočíta, určite však návrh zaradíme do celkového riešenia statickej dopravy v meste v najbližších rokoch.

Odbor dopravy a komunálnych služieb
02. október 2020

Kristína

Dobrý den, prosím o riešenie situácie parkovania v ul. Bedricha Smetanu. Hlavne po pravej strane od križovatky s ul. Lomonosovova. Chodim tou ulicou každý deň už niekoľko rokov a situácia sa rapídne zhoršuje. Všetci študenti chodia do školy autom a parkujú kde sa im zachce. Pri výjazde z Lomonosovovej na ul. Bedricha Smetany nie je vidieť kvôli odstaveným autám prichádzajúce auto až kým vodič so svojím autom nie je v strede pruhu. Veľmi pekne žiadam o umiestnenie zákazu zastavenia státia v tomto úseku ul. Bedricha Smetany. Nehovoriac o tom ze ul. Lomonosovova je pomerne dlhá a po celej jej dĺžke stoja odparkované autá od 7:30 do cca 16:00. Verím, že nie som jediná koho táto situácia trápi a hlavne tá križovatka je pre vodičov veľmi nebezpečná. Ďakujem za riešenie.
10. november 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, podľa mapy je šírka komunikácie 8,5m. Ak vozidlá zostanú stáť na jednej strane tak pri obojsmernej premávke platia nasledujúce ustanovenia zákona č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke:

Zastavenie a státie
§ 23
(1) Vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy.

(2) Pri zastavení a státí je vodič povinný prednostne použiť parkovisko tak, aby neobmedzoval ostatných účastníkov cestnej premávky. Pri zastavení a státí vodič je povinný čo najlepšie využiť parkovacie miesto a nesmie znemožniť ostatným vodičom vyjdenie z parkovacieho miesta. Rovnako nesmie zastaviť a stáť na mieste, kde by znemožnil vjazd a výjazd vozidiel. Ak sú na parkovisku vyznačené parkovacie miesta, vodič smie stáť len na nich.

(3) Pri zastavení a státí vedľa vozidla s parkovacím preukazom podľa § 44 ods. 4 vodič je povinný ponechať bočný odstup najmenej l,2 m.

(4) Ak vodič, ktorý chce zastaviť alebo stáť, zachádza na okraj cesty alebo chodníka, je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy.

(5) Vodič vozidla, ktoré zastavilo alebo stálo a opäť vychádza od okraja cesty alebo od chodníka, nesmie ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Vodičovi vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb sú v obci vodiči ostatných vozidiel povinní umožniť vyjdenie zo zastávky alebo zo zastávkového pruhu, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla; vodič takéhoto vozidla pritom nesmie ohroziť najmä vodičov vozidiel idúcich rovnakým smerom.


§ 24
(1) Otvárať dvere alebo bočné steny vozidla, ako aj nastupovať do vozidla alebo vystupovať z neho sa smie len vtedy, ak tým nie je ohrozená bezpečnosť nastupujúcich osôb alebo vystupujúcich osôb ani iných účastníkov cestnej premávky.

(2) Vodič, ktorý sa chce vzdialiť od vozidla tak, že nebude môcť okamžite zasiahnuť, je povinný urobiť také opatrenia, aby vozidlo nemohlo ohroziť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a aby ho nemohla neoprávnene použiť iná osoba. Ak je vozidlo povinne vybavené zariadením proti neoprávnenému použitiu, vodič je povinný ho použiť. Vodič motorového vozidla alebo jazdnej súpravy povinne vybavených zakladacími klinmi je povinný ich použiť, ak treba zabezpečiť vozidlo alebo súpravu proti pohybu.

(3) Vodič vozidla, ktoré je povinne vybavené prenosným výstražným trojuholníkom, je povinný tento trojuholník použiť počas núdzového státia, najmä pri prerušení jazdy pre chybu na vozidle alebo na náklade alebo v dôsledku dopravnej nehody, ak také vozidlo tvorí prekážku cestnej premávky. Vodič je povinný trojuholník umiestniť na okraji vozovky tak, aby ho prichádzajúci vodiči včas a zreteľne videli, a to vo vzdialenosti najmenej 50 m za vozidlom a na diaľnici a rýchlostnej ceste najmenej 100 m za vozidlom. V obcimôže byť táto vzdialenosť, ak to vyžadujú okolnosti, kratšia. Ak je vozidlo vybavené osobitným zariadením, ktoré umožňuje výstražnú funkciu smerových svietidiel, vodič je povinný ho použiť aspoň v čase, kým umiestni trojuholník na vozovke.


§ 25
(1) Vodič nesmie zastaviť a stáť:
a) v neprehľadnej zákrute a v jej tesnej blízkosti,
b) pred neprehľadným vrcholom stúpania cesty, na ňom a za ním,
c) na priechode pre chodcov alebo na priechode pre cyklistov a vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred nimi,
d) na križovatke a vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred hranicou križovatky a 5 m za ňou; tento zákaz neplatí v obci na križovatke tvaru "T" na náprotivnej strane vyúsťujúcej cesty,
e) na pripájacom alebo na odbočovacom pruhu,
f) na zastávke vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb a priľahlom nástupišti v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre vyznačený priestor a priľahlé nástupište,
g) na železničnom priecestí, v podjazde a v tuneli a vo vzdialenosti kratšej ako 15 m pred nimi a 15 m za nimi,
h) na mieste, kde by vozidlo zakrývalo zvislú dopravnú značku, vodorovnú dopravnú značku vyznačujúcu koridor pre cyklistov, spôsob radenia do jazdných pruhov a určený smer jazdy cez križovatku alebo vyjadrujúcu doplňujúci údaj nápisom alebo svetelné signály,
i) na vnútornom jazdnom pruhu,
j) na vyhradenom jazdnom pruhu okrem vozidla, pre ktoré je vyhradený jazdný pruh určený, a ak nejde o vnútorný jazdný pruh,
k) na cestičke pre cyklistov,
l) vo vzdialenosti kratšej ako 5 m od začiatku a 5 m od konca pozdĺžnej súvislej čiary alebo nástupného ostrovčeka tam, kde by medzi touto čiarou alebo nástupným ostrovčekom a vozidlom nezostal voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m,
m) na moste,
n) pred vjazdom na cestu z miesta mimo cesty alebo na vyhradenom parkovisku, ak nejde o vozidlo, pre ktoré je parkovisko vyhradené,
o) na platenom parkovisku, ak vozidlo nemá zaplatený poplatok za parkovanie,
p) na električkovom koľajovom páse,
q) na chodníku okrem prípadu podľa § 52 ods. 2,
r) na kruhovom objazde,
s) na cestnej zeleni a inej verejne prístupnej zeleni, na ostrovčekoch a deliacich pásoch, ak to nie je dovolené dopravnou značkou,
t) na mieste, kde by medzi vozidlom a najbližšou električkovou koľajnicou nezostal voľný jazdný pruh široký najmenej 3,5 m,
u) na iných miestach, kde zastavenie alebo státie môže ohroziť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky alebo obmedziť jazdu vozidiel; osobitne na miestach vjazdov alebo výjazdov z pozemkov, vjazdov a výjazdov z objektov určených na zásobovanie alebo parkovacích miest.

(2) Na cestách I. triedy a za zníženej viditeľnosti aj na ostatných cestách s výnimkou účelových komunikácií je mimo obce zakázané zastavenie a státie na inom mieste než na mieste označenom ako parkovisko s výnimkou núdzového státia.

(3) Na okruhu vyznačenom dopravnými značkami je státie zakázané.


Z uvedeného vyplýva, až ak zoberieme do úvahy šírku vozidla cca 2,5 m tie vozidlá stoja OK.
2x3=6 + 2,5=8,5m. Jediné čo by sa dalo považovať za priestupok je státie v križovatke.
Odbor dopravy môže v tejto veci konať tak, že na dané miesto skontroluje osobne aj so zástupcami Okresného dopravného inšpektorátu, aby to zhodnotili a podľa toho navrhne prípadnú úpravu.

Odbor dopravy

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania