Nedostupné parkovisko pred želeničnou stanicou

Zodpovednosť za riešenie: Iný subjekt

V riešení

Na parkovisku pred zeleznicnou stanicou by bolo vhodne nainstalovat parkovaciu rampu s casovym parkovanim ako je na priklad na parkovisku Billa Hospodarska ulica Trnava. Parkovisko pred ZEleznicnou stanicou je trvale obsadene celodenne stojacimi autami. Cestujuci, ktorych privazaju auta na stanicu nemaju kde zaparkovat ani na cca 15 minut na vyprevadenie na vlakove spoje. Navrh je teda v casovom bezplatnom parkovani, ktore je zneuzivane na bezplatne celodenne parkovanie.

14. október 2013

mato

skor v zarezervovani par miest na docasne parkovisko, ako cele parkovisko spravit docasnym. Ved ma fungovat ako zachytne. rano dojst, odparkovat a ist vlakom. Vecer domov. Iked tusim sa uz par krat sirili informacie o je planovanom spoplatneni...
14. október 2013

Ivana

Tak ja patrim k tym, ktori vyuzivaju stanicne parkovisko presne ako ty, len na nalozenie vylozenie pribuznych/znamych, ale urcite by som si nenarokovala vyhradit cele parkovisko na tento ucel. Skor sa priklanam k matovi, vyclenit na to nejaku jeho mensiu cast. Pri tomto systeme by mohlo parkovisko ostat prazdne alebo poloprazdne vacsinu dna, to by bola asi skoda pre ludi, co dochadzaju do prace vlakom a auto nechavaju logicky co najblizsie k stanici. Nikto si nevezme auto, aby potom cupital este 15 min pesi po meste, kym pride k vlaku. To by mal predsa dalsiu casovu stratu kazdy den. Mozno nedochadzas z nijakej okresnej dediny do BA a nevies si to predstavit, ale skus sa do toho aspon vcitit. Takych ludi poznam a chapem ich, ze tam to auto proste nechaju.... Plus mozno skus precitat aj tuto diskusiu http://trnava.sme.sk/diskusie/2176911/1/Dva-trnavske-parky-spoji-cyklotrasa-za-50-tisic-eur.html aby si to lepsie pochopil, hadaju sa tam sice o inom, ale ten "stazovatel" je prave z tych, co potrebuju cely den parkovat pri stanici a v podstate by takto nemal kde....
14. október 2013

Roman Kubiš

Účel parkoviska pred železničnou stanicou nemôžeme chápať ako záchytné parkovisko pre cestovanie do práce. Nie je na to kapacitne stavané, aby si tam napr.: 100 -200 ľudí odstavilo auto na celý deň a ďalej cestovalo do práce vlakom. Nič nevyrieši ani polovičné riešenie pre odstavné parkovanie na ceste do práce a polovičné parkovanie pre bežných cestujúcich. Parkovisko je plné aj v sobotu aj v nedeľu keď sa málo kde pracuje a premiestňuje sa drvivá väčšina študentov. To znamená, že sa parkovisko využíva viac ako bezplatné parkovisko v rámci Trnavy.
Nehovoriac o tom , že taxi služba tam trvale zaberá jedno parkovacie miesto s nepojazdnou maketou taxíka? Kto už toto povoli ,a či vôbec?
Návrh riešenia by bol myslím seriózny, 1 hodina bezplatne, každá ďalšia hodina napr. 0,50 €.
14. október 2013

Roman

Tak si predstavte, že sa takto zachová cca 250 ľudí, a odstavia autá preskočia na vlak a nezáujem? Predpokladám, že súčasná kapacita parkovacích miest je cca 80. Kde budú celý deň parkovať ostatný.
Je to neseriózne zabrať parkovisko na celý deň, lebo ja cestujem ďalej?
Počas dňa cestuje veľa ľudí, nie len ráno a večer chodia vlaky v Trnave!
14. október 2013

Ivana

Roman ved klud, ja s Vami suhlasim, rozdiel medzi nami je, ze podla mna LEN CAST parkoviska ma byt aj na kratkodobe statie, vy by ste chceli cele... To je vsetko. Viem, kedy chodia vlaky v Trnave :) Len mi aj korektne odpovedzte, kam si teda maju dat auto ti ludia, co dochadzaju tak, ze ho potrebuju odstavit na cely den. Povedat, to nie je moj problem, nech si daju kam chcu, riesia si to po svojom bla bla, to nie je riesenie, na tom sa dufam zhodneme.
14. október 2013

mato

ja berime tak , ze parkovisko pred stanicou funguje ako zachyne parkovisko. Aby ludia dosli mali kde odstavit a dalej pokracovali verejnou dorpavou. Iste ideal by bol aby sli hromadnou dorpavouuz od domu, ale tak nebudme naivni, ze by v niekedy tato doprava zacala fungovat v dohladnom case :), vacsi problem toho parkoviska je ze tam parkuju aj ti co nedju , necakaju na vlak, ale to uz je zial dosledok chybajucich miest, a zlej verejnej dorpavy na inych miestach nasho mesta.a pri tom by stacilo keby sa na tie nase meista mestkych panov, dostal konecne uz niekto aspon trosku kompetentny :)
14. október 2013

Jozef

Presne tak, Trnava už ani nemá záchytné parkoviská. Tiež ma hnevá, keď nemám kde zaparkovať, keď idem niekoho odviesť na vlak, alebo naopak, ale spoplatniť všetko nie je jednoducho riešenie. Chýba systémové riešenie, napr. záchytné parkovisko a naozaj šikovné MHD. Ale to je utópia, keďže na prvom mieste, ako vždy, víťazia peniaze, najlepšie tie bezprácne získané - viď spoplatnené parkovanie v meste a v okolí. Hlavná vec, že sa vyhadzujú peniaze na totálne sprostosti, ktoré v podstate ani nemajú komu poslúžiť. Ale možnože pár miest, určených na parkovanie do 10 minút zadarmo, neskôr natvrdo spoplatnené, by stálo za to. Miesto by sa našlo, napríklad zredukovať pár miest taxikárom, ktorí aj tak stávajú vodorovne, nie šikmo, ako sú vyznačené ich miesta, teda pristoru majú viac, ako dosť.
16. október 2013

Štefan

Je to parkovisko pri železničnej stanici a podľa mňa je úplne jasné, že je prevažne využívané ľuďmi, čo tam nechajú auto a ďalej idú vlakom. Neviem ale, prečo by malo mať "vyprevádzanie" na vlak vyšší štatút ako cestovanie vlakom.
Spoplatniť to parkovisko znamená ešte viac zapratať všetky okolité ulice a príjazdové cesty k domom ešte väčším množstvom odstavených áut, ako je to teraz, keďže kapacita toho parkoviska pri stanici je oproti tomu, čo treba minimálna. V rámci teórie by sa dalo asi povedať, že by tam bol permanentne plný niekoľko poschodový parkovací dom, ale to už je iná téma.
21. október 2013

Ivana

suhlasim s aktualizaciou podnetu, ked ukazes miesto , kde si maju nechat auta ludia, co dochadzaju vlakom do prace :))
03. november 2013

Roman

Súhlasím so súčasným stavom, parkovaním pre dochádzajúcich za prácou, keď vymyslia, kde majú parkovať ostatný!!!!! Cestujúci?!......
30. január 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet.
Parkovisko pred železničnou stanicou nie je vo vlastníctve Mesta Trnavy, preto Mesto parkovanie na tomto mieste nemôže regulovať.

Odbor dopravy a komunálnych služieb
30. január 2014

jozef

Ja len dodám, že chvalabohu toto parkovisko nie je majetkom Trnavy. Viem si predstaviť regulovanie, aké by Trnava zaviedla. Spoplatiniť všeko, nech rozpočet skončí čo najpriaznivejšie, a ostatné ma netrápi. Spoplatniť aj samozrejme všetky záchytné parkoviská.Ale žeby sa niekto pokúsil spoplatniť ten smrad, ktorý sa /nielen v letných mesiacoch/ šíri Trnavou... Všetci sme si rovní, niektorí sú rovnejší.
02. apríl 2014

Ivana

Podľa katastra je parkovisko na pozemku železníc. Líniová stavba - parkovisko - ale nie je vo vlastníctve železníc. To znamená, že železnice nemôžu vyberať parkovné a ani mesto, lebo by využívalo komernčne cudzí pozemok.
O viacpodlžnom parkovisku sa uvažovalo už dávnejšie, IKEA v BA ho postavila mihnutím oka, ale v TT budeme mať radšej nový štadión = tiež bez potrebného počtu parkovacích miest! To je proste Trnava :-D
Otázkou je, prečo potrebujú autobusy ten vonkajší okruh, navyše na parkovanie, keď majú tesne vedľa veľkú autobusovú stanicu?
Pred bojom medzi individálnou a hromadnou dopravou sa v Trnave tuším radšej zatvárajú oči. Riešenie by totiž vyžadovalo investície s pochybnou návratnosťou.
02. apríl 2014

Flego

Parkovanie ani nespomínaj, už viac než mesiac chodím denne do nemocnice a som už tak rozzúrený, že by som vraždil! https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/7396/chyba-priestor-pre-nakladanie-a-vykladanie-imobilnych-pacientov dostať imobilného pacienta na ambulanciu je úplný horor a parkovisko na Hospodárskej https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/6825/chaos-po-spoplatneni-parkovisk ktoré by mohlo trochu zlepšiť situáciu je stále prázdne. Dokonca parkovisko pred Lidlom na Zelenečskej je stále plné a pritom je v Lidli pár ľudí. Lidl pri cukrovare to už prestalo baviť a dali si na parkovisko rampy. Takže neriešenie parkovania na stanici robí chaos v okruhu 800 metrov okolo stanice( predpokladám, že cestujúci parkujú aj pri MAXe, takže aj tam sa možno dočkáme závor.) Ale naši poslanci si spokojne sedia, veď nám vybavili štadión. Mne osobne je štadión úplne ukradnutý, odkedy policajti rozbili synovi hlavu na zápase v Žiline, nikto z rodiny už na futbal nechodí a myslím, že nie som sám, kto to takto robí.
26. november 2015

Miroslava Vlčková

Parkovanie pred železničnou stanicou
Prečo na Kollárovej na parkovisku pred železničnou stanicou nemôžu na najväčšom okruhu byť aj parkovacie miesta pre osobné autá? Zrejme nejde o sťažený prechod pre autobusy, pretože práve autobusy tam niekedy parkujú ( aj niekoľko hodín). Miesta pre osobné autá by prejazdu autobusov nebránili (ako ukazuje prax s parkovaním autobusov). Parkovanie autobusov by som tu zakázala. Autobusy majú predsa svoje parkovanie pri autobusovej stanici.
Fotku som pridala so StreetView, bez fotky sa podnet nedá uložiť.
24. január 2016

Lukáš Straka

Pani Vlčková, myslíte že adekvátne riešenie by bolo sprístupniť aj ten okruh, kde parkujú autobusy? To by sme už kde boli a aký by nastal chaos, keby aj ten vonkajší okruh bol pre autá, nestačilo raz že si pani vyletela s autom do zákazu, vykladala si decká pred stanicou a z dôvodu jej nepozornosti otvorila dvere priamo pred idúcim autobusom?
Pred vjazdom do vonkajšieho okruhu je jasná značka - Zákaz vjazdu okrem autobusov, to že tam už niekto ide je jeho vec, ak ho zastavia, tak má to za pokutu. Už nestačí to, ako autá blokujú cestu pred vjazdom do stanice ešte by aj prekážali pri prejazde autobusom na tom spomínanom okruhu? Riešenie by bolo, ale to by si musel každý uvedomiť ako sa postaviť s tým autom... Postaví sa jeden zle a už je z toho celý rad... Chýbajú tam čiary a presne vymedzené miesta.

Tie autobusy tam stoja už len z toho dôvodu, že autobusová stanica nie je tiež čiernou dierou pre všetky autobusy a nie každý autobus má svoj začiatok na autobusovej stanici...
28. september 2016

Tomáš Juhás

Parkovisko pred železničnou stanicou

Parkovisko pre železničnou stanicou by sa zišlo trochu zmeniť. V prvom rade by sa tam zišlo platené parkovanie tak, že by tam boli závory. Napr. by mohlo byť 30 min. zdarma každá ďalšia hodina napr. 0,5,-EUR. Pol hodina na nastúpenie/vystúpenie stačí a ostatné peniaze môže využiť mesto. V druhom rade by sa zišlo viac miest pre ZŤP. To parkovisko je zbytočne od rána, na celý pracovný deň, zapratané autami, ktoré tam ráno zaparkujú a večer odídu. Rozumiem tomu, ak niekto dochádza auto a potom cestuje vlakom, ibaže využíva to vždy len obmedzená skupina ľudí. Radšej by mohli takýto cestujúci využiť nejaké zvýhodnené tarifyparkovania pokiaľ cestujú (ak by existovali). A najmä bude zaujímavé, pokiaľ ľudia budú v novej cykloveži platiť za parkovanie a autá nie.
29. september 2016

Peto

je pravda, že ak idem po niekoho na stanicu, tak po mne taxikári zahliadaju , že im blokujem stojisko, ale kde inde mám zastaviť na nastup a výstup? s tým parkoviskom určiť treba niečo spraviť, No problém je v tom, že je to pozemok železníc banánovej republiky a môžu si robiť čo len chcú.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania