konecna elektriciek Jungmanova - po 'vylozeni' pasazierov na konecnej zastavke, elektricka chvilu postoji a idd cez vymenu na druhu kolaj.
1) cez trat nie su vyznacene priechody pre chodcov
2) je velmi tazke zistit, kedy ma vodic v umysle pihbit sa zo zastavky (niekedy su to sekundy, niekedy aj minuta, dve)
3) vodici sa pohynaju zo zastavky do vymeny/vyhybky aj pri navestidle STOJ!
Navrhujem:
- opatrit prechody cez trat zebrou
- pred pohnutim sa elektricky zo zastavky povinne davat zvukovu vystrahu (cinknutie), tak ako to byva zvykom v prazskej doprave
Vychadzam z osobnej skusenosti, na el. a zel. tratiach som mimoriadne opatrny, napriek tomu sa mj stalo, ze som nespravne vyhodnotil situaciu (elekyricka stala v zastavke uz asi 20 sekund, na navestidle mala STOJ, vkrocil som do kolajiska a napriek ocnemu kontaktu s vodicom sa tento pohol a musel som uskocit na druhu stranu, velmi neprijemna skusenost).
Prosim veducich zamestnancov DPB o vypracovanie odporucania pre vodicov na uvedenej zastavke, so zohladnenim frekvencie pesich, odporucam davat zvukovu vystrahu pred odjazdom do vymeny ako aj zo zastavky - smer mesto)
dakujem
Laco