22.09.2022 12:54
Dobrý deň,
sledujem portál Odkaz pre starostu a na základe daného podnetu oslovím príslušného kompetentného pracovníka o vyjadrenie alebo informácie. Je to vždy efektívnejšie ako keby tak mali dennodenne robiť všetci zamestnanci mesta či im náhodou nepristal podnet, ktorý sa týka ich kompetencií. Všetka komunikácia je dohladatelná a trasparentná. Pri každom jednom podnete takto postupujem. V prípade, že dostanem vyjadrenie alebo informácie, napíšem na ich základe odpoveď. Nikdy si nič nevymyslím alebo urobím skratku len aby bol podnet považovaný za vybavený. Pokiaľ nemám vyjadrenie alebo informácie, tak tam zatiaľ nedám žiadnu vatu len aby tam niečo bolo, tak ako sa to dialo predtým. To, ako, v akom termíne a či zareaguje dotyčný kompetentný pracovník záleží na okolnostiach daného podnetu. Veľakrát som o tom s nimi hovoril. Podnet ktorý je možné riešiť ihneď sa tak aj deje. Typický príklad je pokosenie, vyzbieranie drobného odpadu, verejné osvetlenie a pod. Podnety typu "spravte nám chodník alebo opravte cestu" sa nedajú riešiť okamžite alebo adhoc. V prípade, že na to nie sú vyčlenené financie, tak tento podnet sa zaeviduje a v danom čase je to maximum čo je možné s ním spraviť. Rovnako je to tak čo sa týka podnetov, kde je nutná rozsiahla príprava, vyjadrenie rôznych orgánov a pod. Tam jednoducho neexistujú okamžité riešenia, ktoré sa dajú "zvesiť zo stromu". Preto niektoré podnety nemajú dlhodobo žiadnu odpoveď ani riešenie. Je dôležité si uvedomiť, že množstvo podnetov vyžaduje aj zoznámenie sa so situáciou z hľadiska dokladov alebo osobnej návštevy. Pracovníci MsÚ sú dlhodobo zavalený množstvom práce a preto častokrát nemajú kapacitu hneď všetko riešiť. Rovnako tak požiadavky na VPS Stupava, ktorá má taktiež svoje limity a kapacity. To vždy v odpovedi uvediem, že pokiaľ to dovolia kapacity, tak sa to bude realizovať. Za posledné cca 3 mesiace objavila pani "Darina" (neviem či je to nejaké reálne meno alebo viacero ľudí pod jedným nickom) túto aplikáciu a generuje za mesiac odhadom cca 30-40 podnetov a niekoľkonásobne viac komentárov. Častokrát sú to veci niekoľko rokov staré, kľudne aj 6-7 rokov. Je absolútne nereálne vybavovať takéto podnety ihneď alebo v krátkom čase.
Čo sa týka odmeny, ktorú uvádzate vo výške 500 € mesačne. Nie je to za Odkazu pre starostu, ale za všetku činnosť pre mesto. Fotenie akcií a ich natáčanie, rovnako je tak súčasťou práca pre Stupavské noviny a všetky organizácie mesta, ale aj keď ma požiadajú iné združenia pokiaľ sa to týka aspoň okrajovo mesta (napríklad Základná škola, ZUŠ, FKM, stretnutia seniorov a pod.). Napríklad tento mesiac pripravujem pre mesto 2 videodokumenty, ktoré si vyžiadali desiatky hodín natáčania a ich spracovanie. Taktiež napríklad na konci roka robím 6-8 videí z vianočných koncertov a detských predstavení, kde ich natočím, spracujem a odvysielam. Pokiaľ by sa tieto veci zadali separátne, nie paušálne za mesiac za 500 €, tak by to bolo rádovo niekoľko násobne viac, ak vôbec máte predstavu v akých čiastkach sa to pohybuje. A znovu to opakujem. Všetky výsledky Vám viem preukázať osobne, stačí si dohodnúť termín stretnutia a sú taktiež archivované pre mesto. Nie ako predtým, že pracovník, ktorý robil marketing za násobne vyššiu sumu nezanechal po sebe nič. Dokonca bola komplet zablokovaná web stránka mesta (ktorá bola dokonca vedená ako súkromná stránka!! na súkromné meno) s kompletnou históriou (všetky foto a správy), takže sa za to obdobie kompletne stratila história mesta. Preto mi je komické, keď sa v dnešnej dobe poukazuje na nejaké neefektívne vynakladanie prostriedkov. Je to presne naopak. Opakujem, ktokoľvek má záujem o osobné stretnutie, som pripravený preukázať všetku komunikáciu ohľadom každého podnetu a taktiež ohľadom vykonanej práce za danú mesačnú čiastku (dokonca letné obdobie júl-august ani nie je účtované lebo som predpokladal menej akcií). Takže ešte raz opakujem, ak niekto tvrdí, že sú tieto prostriedky neefektívne využité, tak absolútne netúší o danej veci vôbec nič. A tí, ktorí by sa radi s tým oboznámili, nech sa páči, som pripravený to preukázať. Za 500 € mesačne s komplet vlastnou technikou, bez požiadaviek na mesto a s neobmedzeným časom byť k dispozícii je to mimoriadne nízka suma. Robím tak len preto, že som sa nemohol pozerať na to čo sa dialo v minulosti v tejto oblasti a vedomý si obtiažnej finančnej situácie mesta. Preto ako občan som sa chcel pričiniť o zlepšenie situácie v tejto oblasti.
22.09.2022 17:38
Dobrý deň,
sledujem portál Odkaz pre starostu a na základe daného podnetu oslovím príslušného kompetentného pracovníka o vyjadrenie alebo informácie. Je to vždy efektívnejšie ako keby tak mali dennodenne robiť všetci zamestnanci mesta či im náhodou nepristal podnet, ktorý sa týka ich kompetencií. Všetka komunikácia je dohladatelná a trasparentná. Pri každom jednom podnete takto postupujem. V prípade, že dostanem vyjadrenie alebo informácie, napíšem na ich základe odpoveď. Nikdy si nič nevymyslím alebo urobím skratku len aby bol podnet považovaný za vybavený. Pokiaľ nemám vyjadrenie alebo informácie, tak tam zatiaľ nedám žiadnu vatu len aby tam niečo bolo, tak ako sa to dialo predtým. To, ako, v akom termíne a či zareaguje dotyčný kompetentný pracovník záleží na okolnostiach daného podnetu. Veľakrát som o tom s nimi hovoril. Podnet ktorý je možné riešiť ihneď sa tak aj deje. Typický príklad je pokosenie, vyzbieranie drobného odpadu, verejné osvetlenie a pod. Podnety typu "spravte nám chodník alebo opravte cestu" sa nedajú riešiť okamžite alebo adhoc. V prípade, že na to nie sú vyčlenené financie, tak tento podnet sa zaeviduje a v danom čase je to maximum čo je možné s ním spraviť. Rovnako je to tak čo sa týka podnetov, kde je nutná rozsiahla príprava, vyjadrenie rôznych orgánov a pod. Tam jednoducho neexistujú okamžité riešenia, ktoré sa dajú "zvesiť zo stromu". Preto niektoré podnety nemajú dlhodobo žiadnu odpoveď ani riešenie. Je dôležité si uvedomiť, že množstvo podnetov vyžaduje aj zoznámenie sa so situáciou z hľadiska dokladov alebo osobnej návštevy. Pracovníci MsÚ sú dlhodobo zavalený množstvom práce a preto častokrát nemajú kapacitu hneď všetko riešiť. Rovnako tak požiadavky na VPS Stupava, ktorá má taktiež svoje limity a kapacity. To vždy v odpovedi uvediem, že pokiaľ to dovolia kapacity, tak sa to bude realizovať. Za posledné cca 3 mesiace objavila pani "Darina" (neviem či je to nejaké reálne meno alebo viacero ľudí pod jedným nickom) túto aplikáciu a generuje za mesiac odhadom cca 30-40 podnetov a niekoľkonásobne viac komentárov. Častokrát sú to veci niekoľko rokov staré, kľudne aj 6-7 rokov. Je absolútne nereálne vybavovať takéto podnety ihneď alebo v krátkom čase.
Čo sa týka odmeny, ktorú uvádzate vo výške 500 € mesačne. Nie je to za Odkazu pre starostu, ale za všetku činnosť pre mesto. Fotenie akcií a ich natáčanie, rovnako je tak súčasťou práca pre Stupavské noviny a všetky organizácie mesta, ale aj keď ma požiadajú iné združenia pokiaľ sa to týka aspoň okrajovo mesta (napríklad MKIC, VPS, Základná škola, ZUŠ, FKM, stretnutia seniorov a pod.). Napríklad tento mesiac pripravujem pre mesto 2 videodokumenty, ktoré si vyžiadali desiatky hodín natáčania a ich spracovanie. Taktiež napríklad na konci roka robím 6-8 videí z vianočných koncertov a detských predstavení, kde ich natočím, spracujem a odvysielam. Pokiaľ by sa tieto veci zadali separátne, nie paušálne za mesiac za 500 €, tak by to bolo rádovo niekoľko násobne viac, ak vôbec máte predstavu v akých čiastkach sa to pohybuje. A znovu to opakujem. Všetky výsledky Vám viem preukázať osobne, stačí si dohodnúť termín stretnutia a sú taktiež archivované pre mesto. Nie ako predtým, že pracovník, ktorý robil marketing za násobne vyššiu sumu nezanechal po sebe nič. Dokonca bola komplet zablokovaná web stránka mesta (ktorá bola dokonca vedená ako súkromná stránka!! na súkromné meno) s kompletnou históriou (všetky foto a správy), takže sa za to obdobie kompletne stratila história mesta. Preto mi je komické, keď sa v dnešnej dobe poukazuje na nejaké neefektívne vynakladanie prostriedkov. Je to presne naopak. Opakujem, ktokoľvek má záujem o osobné stretnutie, som pripravený preukázať všetku komunikáciu ohľadom každého podnetu a taktiež ohľadom vykonanej práce za danú mesačnú čiastku (dokonca letné obdobie júl-august ani nie je účtované lebo som predpokladal menej akcií). Takže ešte raz opakujem, ak niekto tvrdí, že sú tieto prostriedky neefektívne využité, tak absolútne netúší o danej veci vôbec nič. A tí, ktorí by sa radi s tým oboznámili, nech sa páči, som pripravený to preukázať. Za 500 € mesačne s komplet vlastnou technikou, bez požiadaviek na mesto a s neobmedzeným časom byť k dispozícii je to mimoriadne nízka suma. Robím tak len preto, že som sa nemohol pozerať na to čo sa dialo v minulosti v tejto oblasti a vedomý si obtiažnej finančnej situácie mesta. Preto ako občan som sa chcel pričiniť o zlepšenie situácie v tejto oblasti.
Anonym
https://zmluvy.egov.sk/data/MediaLibrary/266/266042/KUBI_2022_Zml_1664_Zverejnen%C3%A1.pdf
Pre upresnenie: Súčasné zoznamy neobsahujú, na rozdiel od r. 2018, vek a zamestnanie zaregistrovaných kandidátov, hoci by mali - viď príslušné ustanovenia zákona o podmienkach výkonu volebného práva. Prečo postupuje miestna samospráva v rozpore s týmto platným všeobecne záväzným právnym predpisom a kedy to plánuje napraviť?
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2014/180/20220531#paragraf-173
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2014/180/20220531#paragraf-178
https://www.stupava.sk/samosprava/volby/komunalne-volby-2018/zoznam-zaregistrovanych-kandidatov/
Medzi zaregistrovanými kandidátmi v tohtoročných komunálnych voľbách figurujú nielen súčasný primátor, ale aj viacerí súčasní poslanci MsZ. Majú teda príležitosť zverejniť svoje
profesionálne životopisy na webovom sídle mesta a informovať širokú verejnosť, o hlasy ktorej sa budú v nadchádzajúcich voľbách uchádzať. V tejto súvislosti dávam do pozornosti podnet ID 144957 z 21. júla 2022, kde dosiaľ nebolo zverejnené stanovisko primátora mesta k dôvodu nezverejňovania jeho profesijného životopisu.
https://www.odkazprestarostu.sk/stupava/podnety/144957/hlavna-webova-stranka-mesta-chybajuce-informacie