Ulica Hospodárska-semafor-zle nastavený 2

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

V riešení
meno
Ján 25. januára 2024

Pekny den prajem,
od aprila tohoto roku sa bude menit vyznam svietiacej zelenej sipky. Jej vyznam bude rovnaky ako akykolvek iny zeleny signal, takze uz nebude platit davanie prednosti volnemu smeru - bude mat prednost vozidlo iduce na zelenu sipku.

Preto je nutne upravit zapinanie sipok, pripadne ich odstranit alebo nahradit plechovou znackou "Zelena sipka" na tychto krizovatkach:
- Hospodarska-T. Vansovej
- Rybnikova-Jerichova
- Studentska-Radlinskeho-Hospodarska
(mozno som nejake vynechal)

* Hlboka-Starohajska vyzera byt v poriadku, s bezkoliznym signalom

Signaly, ktore koliduju s odbocovanim na zelenu sipku som oznacil oranzovou, signal zelenej sipky zelenou.

26. január 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za Váš podnet. Preposlali sme ho na riešenie na odbor dopravy. O riešení podnetu budeme informovať. Ďakujeme za porozumenie.
Kto? odbor dopravy

Mesto Trnava
07. február 2024

Viktor Križan

Zelená šípka od Vansovej na Hospodársku je celkovo zvláštna - už sa mi viackrát stalo, že bez varovania zhasla bez zmeny signálu na hlavnom semafore. Takže pre odbočenie doprava je to tam červená / zelená šípka zhasnutá - červená / zelená šípka svieti - červená / zelená šípka nesvieti - zelená. Príde mi to dosť nebezpečné, ak som rozbehnutý na zelenú šípku a zrazu mám červenú.
23. február 2024

Ján

O mesiac tu bude tym padom platit prednost sprava pri zapnutych doplnkovych sipkach, ako postupuje riesenie?
16. marec 2024

Pista

@Jan - Estok prave predlzuje prechodne obdobie o dalsich 5 rokov. https://www.slov-lex.sk/legislativne-procesy/SK/LP/2024/84
17. marec 2024

Ján

Pista, takze mesto ma aspon vyhovorku nic nemenit dalsich 5 rokov (tak ako to robilo doteraz co sa tyka znacenia) a mozno v tom 2029 sa to zase o 5 rokov posunie...
10. máj 2024

Ján

Zdravím, je možné to upraviť, aby značenie bolo v súlade s normami?
10. máj 2024

Pista

Ahoj Ján, môj názor - keďže sa nám predĺžilo prechodné obdobie, tak doterajší doplnkový signal zelená šípka naďalej platí s významom podľa predošlej vyhlášky 9/2009 a toto znamená že nie je nutné vymeniť ho za plechovú značku. Je teda len na dobrej vôli správcu cesty či k výmene pristúpi alebo nie. Legislatíva ho do toho netlačí.
10. máj 2024

Ján

Áno, platí, ale predsa prechodné obdobie je na to, aby sa zosúladilo existujúce značenie s novými podmienkami. Ak sa to nebude robiť postupne, ale až v tom 2029, zase budú stresy, že "obce nestíhajú" - tak isto ako to bolo s pár rokov platným prechodným obdobím donedávna, kedy sa aj napriek tomu všetko osádzalo podľa starého.

Ako aktuálny príklad uvediem obnovu vodorovného značenia, ktorá prebieha na Hospodárskej - vidno tu odignorovanie rozdelenia hrúbky čiar (všade sa dáva tenká, aj medzi odbočovacími pruhmi), kadencie, a znovuvyznačovanie dvojitých čiar (aj keď na tom úseku nie sú potrebné).
10. máj 2024

Ján

Plus sa v autoškolách teraz učia dvojaké zásady. Čím skôr sa upraví značenie, tým lepšie. Je podľa mňa prinajmenšom divné, že sa ignoruje bezpečnosť dopravy.
10. máj 2024

Pista

Tak ten stav v autoskolach bude trvat do 2029 tak ako ta. jedine, ze by doslo medzicasom k nejakej zmene legislativy. napr. ze by vyhlasku 30/2020 uplne zrusili a nahradili nejakou uplne novou skor ako uplynie to prechodne obdobie...
zakon je jedna vec, vytvorenie podmienok pre zosuladenie s nim druha. ked parlament schvalil tuto vyhlasku, tak nikto z kompetentnych nespravil vobec nic na to aby spravcovia jednotlivych ciest mali vhodne podmienky na zosuladenie. a to by mali pribudnut tony znaciek. kedze regulacne znacky uz nebudu ukoncovane krizovatkami ani tabulami zaciatok / koniec obce, musi pribudnut kopec novych znaciek... nie vsetky cesty su v sprave obci... su v sprave zup, SSC, NDS... obciam predosly parlament znizil vynos z podielovych dani... maju teraz radsej napr. zrusit nejake materske skoly aby vykryli vypadok a este im zostalo na zmeny dopravneho znacenia? a to nie je len nakup znaciek - to je projektova priprava, schvalovanie s dopravnym inspektoratom, priprava, obstaravanie a az na konci realizacia... ja osobne povazujem tu vyhlasku za nepodarok. a to som len laik, ktoreho sa dotyka len tym, ze mam dodrziavat pravidla cestnej premavky... vsimol si si, ze v nej uplne absentuje vodorovna dopravna znacka vyhradene parkovanie (pre invalidov)? (tzn. ak absentuje zvisla dopravna znacka, tak symbol vozika zakresleny na parkovacom mieste neznamena vobec nic). alebo povolenie otacania na riadenych krizovatkach - predtym platilo, ze to musi byt but na samotnom semafore alebo na znackach ktore urcuju radenie do pruhov. teraz je to o malickej znacke (pardon, dopravnom zariadeni) "Cierna sipka" (c. 731) - ked to vidis pouzite, tak to vyzera ako fejk, proste nejaka nalepka na stlpe semaforu... Dalej povedzme odbocovanie na miesto mimo cesty cez plnu ciaru - zrazu bude zakazane... to sa ma clovek chodit otacat do vedlajsej dediny ak chce vojst autom na svoj pozemok? proste paskvil, ktory by mal byt co najskor poslany na smetisko dejin... Necudujem sa teda spravcom ciest / samosprave, ze zosuladenie oddaluju. Mozno spolu so mnou dufaju, ze tato vyhlaska bude nahradena niecim rozumnejsim...
10. máj 2024

Pista

a este k osadzaniu znaciek podla stareho - je mozne, ze sa osadili aj take, ktore sa uz nemali... ale mohli sa osadzat tie, ktorych pouzitie uz bolo schvalene pred vydanim vyhlasky v roku 2020... a kedze medzi schvalenim a realnym osadenim moze ubehnut v pohode aj niekolko rokov,...

s tou obnovou znacenia - netusim ci niekto zabezpecil adekvatne cinnosti, ktore by mohli viest k tomu aby pri obnove bolo povodne znacenie zmenene na nove v sulade s novou vyhlaskou. ani neviem co vsetko je pri takejto obnove potrebne... mozno obnova znacenia, ktore bolo schvalene pred 2020 a este nema schvalenu podobu podla novej vyhlasky ani nevies spravit inak...
11. máj 2024

Ján

Práveže by pri správnom návrhu malo tých značiek odbudnúť. Uvediem príklad:
- zvislé značky Priechod pre chodcov sa nemajú osádzať v križovatkách a na očakávateľných miestach
- na svetelných križovatkách sa ušetrí kopa farby použitím Miest na prechádzanie
- nemajú sa používať predzvesti do jednosmeriek
- značky radenia do pruhov nemajú znázorňovať odbočovacie ani pripájacie pruhy (tým pádom ich stačí osádzať len na viacpruhových cestách, kde aspoň jeden pruh po prejdení križovatky zaniká)
- vodiace pásy sa už nesmú znázorňovať na priechodoch farbou
- v obci sa nesmú označovať krajnice (okraj cesty už ohraničuje obrubník)
- odbáčanie na pozemok by sa malo riešiť použitím prerušovanej stredovej čiary v celej obci + v nevyhnutných miestach pridať Zákaz predchádzania
- tieto zelené svetelné šípky budú mať rovnaký význam, či ide o doplnkovú šípku, šípku na prejazd križovatkou alebo všeobecný šípkový signál (aktuálne riešenie je nejednotné a v nesúlade s medzinárodnými predpismi)
- jednotlivé parkovacie pruhy a miesta netreba označovať zvislými značkami (v Trnave nanešťastie vidno opak)
- na veľa miestach sa používalo zníženie rýchlosti pred obcou na 70km/h, čo je úplne zbytočné. Nové obecné tabule sú už výraznejšie, a tak značky rýchlosti môžu zmiznút
- zvislé Zákazy predchádzania sa nemajú umiestňovať, keď sa použije súvislá stredová čiara
- v dopravne upokojených zónach (zóny 20 a 30) sa má prednostne používať pravidlo pravej ruky
- kde je cyklopriechod primknutý k priechodu pre chodcov, stačí len značka Priechod pre chodcov
- odstránili sa zvislé značky retardérov, Nehoda, Iný príkaz, Iný zákaz
- zrušenie krikľavo-žltého orámovania značiek

Vyhradené parkovacie miesta musia byť vždy sprevádzané zvislým značením. So šípkou otáčania v križovatke nemám veľký problém, ale mohla byť v čiernom vyhotovení s bielou šípkou, aby to vyzeralo ako celok so semaforom (podobne je riešená plechová Zelená šípka).

Toľko k tomu. Hromada dobrých zmien, ktoré by ideálne odstránili kopec vizuálneho smogu, ale vôbec neodkomunikovaných, bez kurzov, ako správne navrhovať značenie. Na verejnosť sa potom dostávajú len bulvárne výlevy typu "musíme osadiť stovky nových značiek, kto to všetko zaplatí" pričom prioritne (a v TP je to aj napísané) sa má značenie PREHODNOTIŤ. Odstrániť tam, kde je už zo stavebného riešenia jednoznačné, ako sa v premávke správať.
11. máj 2024

Pista

Aj odstránenie už existujúcej značky niečo stojí... Prehodnotenie, dokumentácia, schválenie KDI, súťaž, realizácia, likvidácia. Zober si 70ku pri družstve na modranskej. Ak ju tam chceme mať, lebo je na to dôvod tak na konci mesta treba novú značku. Takých značiek ktorých platnosť je ukončená začiatkom alebo koncom obce alebo križovatkou je hafo.
Keď v obci zrušia plnú čiaru aby sa dolo vychádzať do dvorov tak tam budú osád at značky zákazu a konca predchádzania... Vyhláška ma finančné dopady ktoré zákonodarca nevyriešil...

Inak naspäť k plechovej zelenej šípke. Jej význam je trošku iný ako je význam zeleného doplnkového signálu. S plechocou šípkou musíš zastaviť. So signálom stačilo dat prednosť. 99% vodičov ani nevie ze nejaká plechová šípka existuje... Takže ak na nej pôjdem predpisovo a zastavím (aj keď po hlavnej nič nepôjde), tak ma niekto načne zozadu. Nechápem prečo tam je tá povinnosť zastaviť...

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania